Hej
---fråga 1---
Jag har en xbox 360 lite-on med ixtreme 1.5. Jag kan inget om flashning men fick tag i ett program som kallas 360wavepatcher, kan jag med hjälp av det programmet patcha ner wave 5 till wave 2 och få spelet att fungera på en xbox med ixtreme 1.5 firmware? (Jag lyckades få Tekken 6 wave 4 att fungera genom att patcha ner wave 4 till wave 2. Det borde ju fungera med final fantasy också ?
Jag försökte, men efter att jag patchat ner det till wave 2 visar agbx flera röda felmeddelande. Är det någon ide att ens bränna ut och testa?
---fråga 2---
versionen jag har är Final Fantasy XIII *allstar* , jag har patchat den med allstar fixen men spelar det någon roll om jag enbart patchar dvd 1 eftersom jag ännu inte har dvd 2, eller måste jag patcha båda isorna tillsammas ?
Jag vore väldigt tacksam för lite hjälp!

Citera
firmwaren heter inte "iextreme" den heter "ixtreme" det skulle för dig vara mycket mycket lättare att lämna in den för omflashning till LT, då slipper du bry dig om att patcha om spelen, och du kan bränna ut direkt, det är dessutom den ända mjukvaran som sägs var livesäker (förutsatt att man kollat alla spelen ordentligt)
den emulerar Stealthen som finns på skivan, oavsett hur den ser ut... det vill säga, den är den bästa mjukvaran som finns... då slipper man dessutom activate.iso eller patcha om spelen... så mitt tips är fortfarande att uppdatera till LT på BenQ/Liteon läsare... det blir mindre problem med spelen på det viset (eftersom vissa spel kräver uppdateringar som man annars måste lägga in manuellt om du patchar spelen, patchningen tar nämligen bort den här uppdateringen från skivan... det kan ibland ta ett bra tag innan uppdateringen kommer ut på nätet [utöver Xbox Live] då är det kanske skönt att slippa vänta?)

Bookmarks