Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 53

Diskussion: Resident evil 5

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20

    Resident evil 5

    Någon annan som också spelat det?

    Bästa spelet till 360 enligt mig iaf, kändes som en 6h orgasm igår när jag äntligen fick ut spelet på skiva.

    huga....
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Någon annan som också spelat det?

    Bästa spelet till 360 enligt mig iaf, kändes som en 6h orgasm igår när jag äntligen fick ut spelet på skiva.

    huga....
    vad är så bra med det då?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    grafiken, kontrollerna, storyn,stämningen det mesta helt enkelt, efter att ha spelat ut det har jag väldigt lite att anmärka på.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Är den releasen som finns ute säker o spela? Den har ju så förbaskat konstigt filnamn så :S

    Syftar på Resident Evil 5 RF XBOX360-KFC då.. Vad står RF för liksom!?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Region free?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Är den releasen som finns ute säker o spela? Den har ju så förbaskat konstigt filnamn så :S

    Syftar på Resident Evil 5 RF XBOX360-KFC då.. Vad står RF för liksom!?
    inte säker att spela live eftersom den inte går att verifiera än, offline är däremot okej. RF står för region free och det är ett katalognamn (mappnamn) och inget filnamn.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Åh, älskade RE4, det blir helt klart ett köp av detta spel. Eller nerladdning :P

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Riktigt tungt spel med grafik som utmanar spel som Gears Of War, som är kända för sin klockrena grafiska design.

    Enda problemet jag har med releasen är att skärmen hoppar lite då och då. Det var värst i början av spelet men det är fortfarande lite störande. Någon annan som upplever samma sak?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Riktigt tungt spel med grafik som utmanar spel som Gears Of War, som är kända för sin klockrena grafiska design.

    Enda problemet jag har med releasen är att skärmen hoppar lite då och då. Det var värst i början av spelet men det är fortfarande lite störande. Någon annan som upplever samma sak?
    håller med, gillar grafiken och hur välgjort det är på sina ställen. tycker att det är lite väl mycket laddtider, sedan är styrningen inte 100% men det kanske är en vanesak eller jag som är dålig, haha. har inga problem med hopp i skärm vad jag märkt.

    måste man hålla på att trycka Y för att ladda om vapnen eller fylla på liv med herbs? får lite panik när man ska in i menyer och krångla när det kommer en skara arga negrer som vill döda mig någon som har tips på stridsteknik med kniven? man verkar inte kunna röra sig när man har den framme i stridsläge vilket är smått frustrerande.

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Vilken release kör ni med? Såg att Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL släppts nu också. Man blir lite förvirrad när det släpps en ny version som heter PAL när spelet är regionsfritt ju :S

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Vilken release kör ni med? Såg att Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL släppts nu också. Man blir lite förvirrad när det släpps en ny version som heter PAL när spelet är regionsfritt ju :S
    jag kör med Resident_Evil_5_RF_XBOX360-KFC. självklart måste de släppa för alla regionerna, inte bara som NTSC/J som KFC releasen tillhör. det finns NTSC/U och PAL också även om de väljer att släppa det öppet för alla regioner.

  12. #12
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Aha okej då är jag med.. Men jag har läst lite om att vissa regioner censurerat detta spel mer än dom andra. Vet du vilken version utav detta spel som inte är censurerat?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Aha okej då är jag med.. Men jag har läst lite om att vissa regioner censurerat detta spel mer än dom andra. Vet du vilken version utav detta spel som inte är censurerat?
    inte en aning, fråga google och skriv här om du finner något.

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inte en aning, fråga google och skriv här om du finner något.
    Det enda jag fått fram om censur när det gäller detta spel är att Australien är grymt mesiga och har därmed en rejäl censur på detta spel. Mao borde ju PAL inte vara censurerat iaf. *hoppas*

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Det enda jag fått fram om censur när det gäller detta spel är att Australien är grymt mesiga och har därmed en rejäl censur på detta spel. Mao borde ju PAL inte vara censurerat iaf. *hoppas*
    i australien kör de PAL systemet så kolla upp varifrån källan av spelet kommer eller håll dig till ntsc.

  16. #16
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Funkar detta spel med firmware 1.4?

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Funkar detta spel med firmware 1.4?
    ja det gör det

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Om någon hittar en release som är live-säker får ni gärna säga till!

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    måste man hålla på att trycka Y för att ladda om vapnen eller fylla på liv med herbs? får lite panik när man ska in i menyer och krångla när det kommer en skara arga negrer som vill döda mig någon som har tips på stridsteknik med kniven? man verkar inte kunna röra sig när man har den framme i stridsläge vilket är smått frustrerande.
    Beror lite på vilken typ av kontrollinställningar, men du kan ladda om utan att behöva joxa i inventoryn. Sikta + A har jag som ladda om-kommando :P

    Herbs kan du ju assigna till en speciell plats i inventoryn om du vill, till exempel lägga herbs i mitten till höger, sen trycker du bara på d-paden åt höger så tar han fram herben och det är bara att använda.

    Nu har jag bara spelat demot, men i RE4 som är nästan likadant som RE5 använder man nästan bara kniven för att göra sönder tunnor och lådor, den är inte så effektiv i strid

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Om någon hittar en release som är live-säker får ni gärna säga till!
    Finns väl inga releaser som är 100% live-säkra.
    Men Resident_Evil_5_RF_XBOX360-KFC får grönt ljus i abgx360.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Nä alltså jag sket fullständigt i om det va livesäkert eller inte, blir jag bannad springer jag bara och köper en ny box direkt, nu har vi kört igenom spelet på normal , veteran och håller på med proffesional,

    jag tycker fortfarande som innan, galet bra spel
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  22. #22
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Lirat i någon timme nu och jag kan bara säga WOOOOOW! Fy fan vad snyggt det är!
    Dock är kontrollerna rejält annorlunda från alla spel jag lirat tidigare. Men förmodar att det sätter sig efter lite mer nötande.. hehe

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Hade du lirat RE4 så hade kontrollerna fallit naturligt för dig =)
    jag tycker spelet skulle suga om dom fixade så man tex kan springa och skjuta samtidigt.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Finns väl inga releaser som är 100% live-säkra.
    Men Resident_Evil_5_RF_XBOX360-KFC får grönt ljus i abgx360.
    Det finns inga releaser som är 100% live-säkra PUNKT, eller det finns inga releaser av Resident Evil 5 som är 100% live-säkra?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    får den grönt ljus i ABGX360 (det vill säga allt visar grönt och den är godkänd (står längst ner) så är den så livesäker den kan bli...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    är det jag som har fel men är inte den datastyrda partner lite trög ibland??

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Datorn brukar vara cp i spel om du lirar CoD 5 (WaW) så kan fienden stå precis framför din allierade och han gör ingenting... o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    är det jag som har fel men är inte den datastyrda partner lite trög ibland??
    Du kan ju välja attack eller cover på henne. Sen så använd A-knappen så kallar du på din biatch så hon kommer om hon fastnat i någon gränd lr så

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Du kan ju välja attack eller cover på henne. Sen så använd A-knappen så kallar du på din biatch så hon kommer om hon fastnat i någon gränd lr så
    Hur väljer man det då??

  30. #30
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    Hur väljer man det då??
    Håll inne A-knappen och klicka upp lr ner på "korset"

    Dock vet jag inte om man kan göra det i början. Man fick lära sig det genom en bok man hittade efter en liten stund in i spelet.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Resident Evil 5 DEMO !!!
    By wilkkm0 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 13:37
  2. Resident Evil fryser
    By mupe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 19:39
  3. Resident evil 3 psx
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 23:21
  4. Resident Evil 5 på Wii
    By Rockk in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 12:24
  5. Resident Evil titlar till Wii?
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •