Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 53 av 53

Diskussion: Resident evil 5

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Håll inne A-knappen och klicka upp lr ner på "korset"

    Dock vet jag inte om man kan göra det i början. Man fick lära sig det genom en bok man hittade efter en liten stund in i spelet.
    Har provat men funkar inte, jag kommer inte ihåg att jag har hittat en bok kanske missat den

  2. #32
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tvivlar på att man behöver hitta den boken för det. Lätt att man springer förbi en sådan ju. Såg att jag uppgett fel knapp dock. dOooh! Det ska vara knapp B (röd) för detta kommando och självklart inte A (grön) Sorry!

    Har även kommit underfull med att man inte behöver slösa så galet mycket med ammon (du kommer behöva varje skott senare i spelet) Skjut fienden så han blir stunnad bara och gå nära han så kan du göra en "special-atack" med X (blå)

  3. #33
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Vild fråga; hur startar jag offline co-op, (alltså splitscreen?). Kan man köra "Drop in/Drop out" co-op i sin single-player-campagin? Har försökt med detta, men inte lyckats. Nån som har haft mer tålamod än mej och listat ut denna antagligen extremt enkla handling?

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Vild fråga; hur startar jag offline co-op, (alltså splitscreen?). Kan man köra "Drop in/Drop out" co-op i sin single-player-campagin? Har försökt med detta, men inte lyckats. Nån som har haft mer tålamod än mej och listat ut denna antagligen extremt enkla handling?
    de är bara att starta spelet new game/continue/stage select(?) sen när spelet är igång trycker du på start knappen på den andra kontrollen( den måste vara in loggad på en xbox profil) =)

    verkligen bästa spelet på väldigt länge btw =D
    Last edited by matte.90; 2009-03-12 at 21:40.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #35
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Tack skaruha! Men man måste alltså starta ett "New Game" eller bara börja om på sitt senaste "chapter"?

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    du kan gö hur som helst, player 2 kan hoppa in när som helst men då startar de om från senaste checkpoint eller kanske de är från senaste autosave. och du har fortfarande kvar alla dina vapen å saker.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hejsan undrar om Treasures har nåt med själva upplåsningen av nya modes eller kostymer att göra eller med själva spelet, eller om man ska sälja dem för att uppgradera vapnen hur gör ni.

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    hejsan undrar om Treasures har nåt med själva upplåsningen av nya modes eller kostymer att göra eller med själva spelet, eller om man ska sälja dem för att uppgradera vapnen hur gör ni.
    Det har inget med upplåsning att göra, det är endast där för att säljas, det man ska leta efter dock är "BSAA" emblems som finns lite överallt. När du har 25st "BSAA" emblems så låser du upp en extra kostym (S.T.A.R.S) till chris och vid 30st så låser du upp en till sheva (tribal) allt annat låser du upp när du har klarat spelet minst 1 gång.

    En guide till alla "BSAA" emblems hittar du HÄR

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Dopefish
    Tack ska du ha!!

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Dopefish
    Tack ska du ha!!
    Inga problem!

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Craw Visa Inlägg
    är det jag som har fel men är inte den datastyrda partner lite trög ibland??
    hon har ai som ett supernintendo-spel ibland å är skitsmart ibland, som vid bossen då man står vid 2 feta kanonerna på båten, där funkar hon utmärkt, men så ibland fastnar hon i en gång eller en trappa och bara springer mot föremålet..trasigt...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Så, Resident Evil 5 Gold ska väl ha släppts nu i veckan, den nionde, men jag har inte hittat någon torrent, varför tar det sån tid tro? Är väldigt sugen på DLC'n Lost in Nightmares :P

  13. #43
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Så, Resident Evil 5 Gold ska väl ha släppts nu i veckan, den nionde, men jag har inte hittat någon torrent, varför tar det sån tid tro? Är väldigt sugen på DLC'n Lost in Nightmares :P
    Jag har lagt upp den och 4 andra DLC i ett pack på BitGamer om du har acc där??
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #44
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Vore nice med en retail-version utav "gold-edition" med.. Kör inte med JTAG så :/

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Har tyvärr inget JTAG, och inget konto där

    Så ja, retail vore väldigt trevligt. Undrar varför det aldrig kommer något.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Har tyvärr inget JTAG, och inget konto där

    Så ja, retail vore väldigt trevligt. Undrar varför det aldrig kommer något.
    det kommer troligen inte för att det är DRM skyddat material, det är väldigt lite DLC som faktist gått att få ut och kunna flytta mellan olika maskiner, i princip ingen alls för retail maskiner...

    dessutom är JTAG så himmla populärt/stort att det inte lönar sig för dom som håller på får tag på skiten att försöka arbeta fram ett sätt att köra dom på Retail...

    vill du har Retail får du väl hosta upp pengar och stoppa dom i ficken på gates
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Det har ju släppts som retail. På skiva alltså. http://www.game.se/acatalog/Resident..._Xbox_360.html
    Menar du då att det materialet är extra DRM-skyddat på skivan?

    Tex Fable 2 GOTY & Fable 2 Platinum Edition har ju släppts på skiva och torrent, och det är ju DLC på dessa utgåvor. Märkligt att inte Resident Evil Gold Edition släpps då ju


    Edit: dOooh! Hittat info om denna release nu. Man får bara gamla vanliga Resident Evil 5 på skivan och koder till DLC för att tanka ner. Lite snålt när allt material ligger på PS3-skivan
    Last edited by lejonel; 2010-03-16 at 13:18.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DLC som kommer på skiva kommer även ut på nätet som Retail (skivan) men den andra formen av DLC (live content) kommer enbart ut till JTAG maskiner typ... :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Aw, okej, då kan jag inte köpa det heller, kopplar jag upp mot Live blir jag bannad på 2 röda. Jaja, DLC'n kanske kommer till PC också :P

  20. #50
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Där hade jag allt fel.. haha! Denna släpptes precis Resident.Evil.5.Gold.Edition.PAL.READ.NFO.XBOX360-VATOS

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Där hade jag allt fel.. haha! Denna släpptes precis Resident.Evil.5.Gold.Edition.PAL.READ.NFO.XBOX360-VATOS
    mjo, men den är NFO'n på tyska, tur dock att det är engelskt språk i den också... troligen en tysk rip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mjo, men den är NFO'n på tyska, tur dock att det är engelskt språk i den också... troligen en tysk rip
    Verkar som att denna release enbart innehåller det gamla spelet. Alltså bara RE5 utan DLC Iaf vad jag kan utläsa från kommentarerna på TL. Skumt dock att den inte blivit nukad då :S

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Verkar som att denna release enbart innehåller det gamla spelet. Alltså bara RE5 utan DLC Iaf vad jag kan utläsa från kommentarerna på TL. Skumt dock att den inte blivit nukad då :S
    den är nukad nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Resident Evil 5 DEMO !!!
    By wilkkm0 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 13:37
  2. Resident Evil fryser
    By mupe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 19:39
  3. Resident evil 3 psx
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 23:21
  4. Resident Evil 5 på Wii
    By Rockk in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 12:24
  5. Resident Evil titlar till Wii?
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •