Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Dsi

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Dsi

    Snart kommer DSi right? och så klart så kommer särkerligen alla backup kort inte funka. Men ärligt, med M3 eller R4 mm så har man alla funktioner som nintendo har smugglat in i Dsi.
    Tex förvaring, mp3 och film osv. Okej det enda som kanske är värt är en kamera ? och bättre WIFI. Större skärm kanske oxå .

    Men jag har så svårt och se att det är värt att punga ut mer pengar för.

    Äre mer som känner så?
    Vad är fördelarna tycker ni?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har flashkort som fungerar på DSi

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=950
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Stämmer det verkligen Hansi? Internetryktet säger att det där kortet inte funkar på de europeiska versionerna av DSi.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Oops då det har vi inte kollat, det tar ju ett par dagar till innan vi får våra DSi så vi kan testa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Har testat acekard 2i på en eu-dsi idag och det funkar finemang för mig
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    i övrigt är jag lite konfunderad över wifi-supporten. det finns att välja "advance settings" för att kunna komma åt wpa-stöd men det stödet går inte vidare till spelen sen (där får man endast upp de vanliga tre valen som endast stöder wep.

    får se på fredag om det kommer en smidig uppdatering eller nått så att man kan testa lite mer
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av MaCRo Visa Inlägg
    Har testat acekard 2i på en eu-dsi idag och det funkar finemang för mig
    Det stämmer , jag provade kasta i ett Acekard 2i i en Europeisk maskin idag på en spelbutik jag bokat mitt ex på o lämnar tre spel + min DSl i inbyte hos
    Dock får jag den inte förräns imorgon o jag tänkte inte på att "Tjata" ut en tidigare så min kontakt får baskning

    Men Acekard 2i FUNGERAR på Europeiska maskiner
    Den jag testade på var Svart så om det skiter sig med Vita så vet vi iaf *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    den dsi jag sitter på är även den svart. har svårt att tro att det kommer att spela någon roll men det är väl värt att notera

    går fortfarande inte att komma åt dsiware-shopen då det inte går att hämta en licensöverenskomelse från nintendo. antar att det kommer igång först i morgon.
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Sådär nu är shopen igång. Acekard funkar finfint efter uppdateringen som krävs. Sitter just nu och skriver via dsi web browser som funkar kalas, skärmtangentbordet är dock ett helvete då "å" endast finns i fristilsläget. men det funkar iaf.
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    BASTARDS .. jag vill ha min NU ! ;D

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    jävla dsi-webläsare som inte kan ta bilderna på ctrl-alt-del vettigt... nu måste jag ju jobba istället!
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16

    Question

    Ursäkta om jag är lite långsam, men som jag förstått det behöver jag en sån här och en sån här till min DSi för att kunna spela mina gamla peka klicka äventyr via ScummVM?

    Ska jag vara lika aktsam på uppdateringar från Nintendo som från SONY när det gäller PSP och firmware?
    PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av MdaG Visa Inlägg
    Ursäkta om jag är lite långsam, men som jag förstått det behöver jag en sån här och en sån här till min DSi för att kunna spela mina gamla peka klicka äventyr via ScummVM?

    Ska jag vara lika aktsam på uppdateringar från Nintendo som från SONY när det gäller PSP och firmware?
    De grejerna borde räcka, ja

    Och antagligen lär de använda uppdateringarna för att stoppa flashkorten, så glo en kik här på forumet innan du uppdaterar. Den uppdatering som redan är ute är dock ingenting att oroa sig för, acekard funkar finemang efteråt
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av MaCRo Visa Inlägg
    De grejerna borde räcka, ja

    Och antagligen lär de använda uppdateringarna för att stoppa flashkorten, så glo en kik här på forumet innan du uppdaterar. Den uppdatering som redan är ute är dock ingenting att oroa sig för, acekard funkar finemang efteråt
    Vad tror ni priset kommer landa på en Nintendo DSi?
    Tror ni den är för avancerad för en 8åring?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Eftersom DSi är släppt så vet vi priset.
    1990:- på Elgiganten och Media Markt. Typ 2100-2200:- på alla andra ställen...

    En 8-åring lär sig allt på en dag så nej. Dom är för jäkla snabba på lära sig sånt här trotts att dom inte kan engelska.
    Sen är DSi inte ett dugg avancerad. Jag hade gjort allt DSi:n klarar av på dom första 10 minuterna. Nu efter två dagar har jag tröttnat. Nu är det en DS Lite med större och bättre skärm och bättre ljud. DSi Shop är det sämsta som kommit sen Wii släpptes.
    Skittråkiga och fula spel bara...

    Du kan lugnt köpa en DSi till ditt barn.

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av MaCRo Visa Inlägg
    De grejerna borde räcka, ja

    Och antagligen lär de använda uppdateringarna för att stoppa flashkorten, så glo en kik här på forumet innan du uppdaterar. Den uppdatering som redan är ute är dock ingenting att oroa sig för, acekard funkar finemang efteråt
    Finns det någon anledning till att acceptera EULAn och installera uppdateringen? Orkade för en gångs skull läsa igenom EULAn och det var inte lite skit de ville att jag skulle gå med på...
    PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Eftersom DSi är släppt så vet vi priset.
    1990:- på Elgiganten och Media Markt. Typ 2100-2200:- på alla andra ställen...

    En 8-åring lär sig allt på en dag så nej. Dom är för jäkla snabba på lära sig sånt här trotts att dom inte kan engelska.
    Sen är DSi inte ett dugg avancerad. Jag hade gjort allt DSi:n klarar av på dom första 10 minuterna. Nu efter två dagar har jag tröttnat. Nu är det en DS Lite med större och bättre skärm och bättre ljud. DSi Shop är det sämsta som kommit sen Wii släpptes.
    Skittråkiga och fula spel bara...

    Du kan lugnt köpa en DSi till ditt barn.
    Okej. Tackar för infon. Trodde DSin hade större skärm osv. Men Mario, petshop och allt det dära som barn tycker är roligt lär väll funka till DSI om man köper flashkort osv. ? Eller ska man satsta på en DS Lite?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av MdaG Visa Inlägg
    Finns det någon anledning till att acceptera EULAn och installera uppdateringen? Orkade för en gångs skull läsa igenom EULAn och det var inte lite skit de ville att jag skulle gå med på...
    Ja, EULAn är fantastisk men så ser det ju nästan alltid ut. Uppdateringen förstörde dock inga möjligheter till att använda flashkortet (kör acekard 2i) och dsi-shopen funkar felfritt.
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    DSi har för övrigt 17% större skärm än vad DS Lite har, samt ett extra ljusläge som gör att du får ännu ett snäpp bättre bakgrundsbelysning. Men den saknar slot-2 (GBA och Guitar Hero-spelen går ej att köra). Personligen tycker jag den är skönare att spela på men det är väl som med allt, en smaksak. Till en 8-åring räcker klart en DS-Lite.
    Last edited by MaCRo; 2009-04-10 at 22:48.
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av MaCRo Visa Inlägg
    Ja, EULAn är fantastisk men så ser det ju nästan alltid ut. Uppdateringen förstörde dock inga möjligheter till att använda flashkortet (kör acekard 2i) och dsi-shopen funkar felfritt.
    Betyder det att du tycker att jag ska uppdatera?
    Vad tillför uppdateringen för något?
    PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    ingen aning, men du behöver uppdatera för att komma åt dsi-shopen så vill du det (t.ex. för att dra ner webbläsaren) så måste du ju uppdatera.
    bättre nu än sen när det ev. kommer nån uppdatering som sätter stopp för flashkorten. då sitter man ju där utan webbläsare
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

Liknande diskussioner

  1. NDSi
    By maako in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 19:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •