Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp med mitt headset....

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Hjälp med mitt headset....

Tänkte bygga om mitt befintliga headset som denna killen har gjort.

Länk

Nu sitter jag med ett demolerat gammalt headset...
    Som jag fattat det så kopplas det in på den ENA högtalaren i det nya headsetet och i den andra högtalaren så kommer ljudet från Tv:N

Ska man tänka på ngt spec när man köper headsetet?
    Måste det vara just ett Fm headset och vad innebär "Fm"?

Hoppas ni förstår hur jag menar...

Edit: Mitt headset har bara från själva högtalaren en grön och en blå sladd...
    Och hur tror ni det blir med mutefunktionen??? den bör väll inte påverkas
    då det bara är + & - jag kommer fiffla med.

Ha det fint Mvh
    Last edited by Talken84; 2009-03-05 at 09:37.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Sett denna lite längre ned i samma tråd? ?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...8&postcount=14
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sett denna lite längre ned i samma tråd? ?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...8&postcount=14
    Jadå men jag pallar inte sitta o vänta på saker o ting
    Det måste komma igång så fort jag får en idé..
    Har varit nere o köpt headset nu... Men ska jag behålla det som det är nu? Dvs
    Ljud från både höger & vänster och sen bara lödda dit "snacket med polarna sladden"på ex Högra speakern? Eller ska jag ta bort allt ljud från ex högra hörluren? Är rädd för att det blir skitljud då...

Ha det fint

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag skulle personligen köpa ett ordentligt HEadset o sen avnända adaptern än att koppla loss sladdar o löda om jag slipper..

Men ibland är det kul o pilla sönder saker med
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag skulle personligen köpa ett ordentligt HEadset o sen avnända adaptern än att koppla loss sladdar o löda om jag slipper..

Men ibland är det kul o pilla sönder saker med
    Jo det e sant. Dock så har jag aldrig försökt mig på ngt sånnt här.. nån gång måste man ju testa ffs=) Headsetet jag köpte idag gick på 600:- känns ju sådär nu när man ska sätta borret i skiten.. Hahah men jag återkommer med rapport senare sammt en bild eller 2.

Btw Är utbildad svetsare så jag kommer ej lödda utan svetsa kablarna med OK.48 3,2 mm basisk pinne *Ironi*

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Talken84 Visa Inlägg
    Jo det e sant. Dock så har jag aldrig försökt mig på ngt sånnt här.. nån gång måste man ju testa ffs=) Headsetet jag köpte idag gick på 600:- känns ju sådär nu när man ska sätta borret i skiten.. Hahah men jag återkommer med rapport senare sammt en bild eller 2.

Btw Är utbildad svetsare så jag kommer ej lödda utan svetsa kablarna med OK.48 3,2 mm basisk pinne *Ironi*
    det är så det ska se ut när man gör diy. man måste chansa för att nå bra resultat ibland. annars är steelseries rätt schyssta för headset. annars köper du en sådan och kopplar in ditt befitliga..

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Nehe nu skiter jag i detta.. löddkolven ville inte längre....
    Får fixa en ny nån dag... har suttit med skiten hela dagen nu och så skalöddkolven dö ut....
    Drog om alla kablar i headsetet.. Och japp det fungerar.. dock så skulle jag lödda micen men inte....

Får se när lödkolv inhandlas...

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Talken84 Visa Inlägg
    Nehe nu skiter jag i detta.. löddkolven ville inte längre....
    Får fixa en ny nån dag... har suttit med skiten hela dagen nu och så skalöddkolven dö ut....
    Drog om alla kablar i headsetet.. Och japp det fungerar.. dock så skulle jag lödda micen men inte....

Får se när lödkolv inhandlas...

Mvh
    om du ska löda på kretskort bör du INTE använda en lödkolv utan en lödstation (fungerar säkert lika bra med en lödkolv men det är bättre med lödstation ändå )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du ska löda på kretskort bör du INTE använda en lödkolv utan en lödstation (fungerar säkert lika bra med en lödkolv men det är bättre med lödstation ändå )
    Fast man måste ju ha en lödkolv till en station också hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Fast man måste ju ha en lödkolv till en station också hehe
    heter dom samma sak där? i så fall antar jag att han har en lödstation och lödkolven till den la av
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Lödkolv "Det man håller i, och i lödkolvar ligger all elektronik i kolven + värmeelement.
    Lödstation, går oftast att reglera temperaturer på och du håller fortf i en kolv men skillnaden är att du håller i kolv med värmeelement istället för allt i ett
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Om man använder enbart "speedlinks" adapter och kör med ett pc headdset till det får man både ljudet från spelet och rösterna från polarna i headsetet eller är det som med originalheadsetet att man bara får ljudet från polarna i det?

Ha det fint.

Mvh

Liknande diskussioner

1. Headset med spelljud + chat?
    By lejonel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 22:31
  2. hjälp med hitachi 0047d nyckeln?
    By andygymm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 20:24
  3. hjälp med dvd2xbox
    By erikperik in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 18:59