Är det inte så att 1.5 är mer livesäkert för att spelen måste vara stealthade och köra ordentligt? 1.51 kommer väl vara samma sak? Man kan inte köra de första spelen som släpptes på den väl? Sen så kör man ABGX så blir de lika "säkert" som det måste vara för 1.5 och därmed är det samma sak? Det borde bli mindre säkert om man kör spel direkt efter bränning i 1.51 jämfört med 1.5 kanske men inte om man ändå kollar med ABGX tycker ju jag iaf, som dock inte kan så mycket
1.5 är mer livesäker än vad 1.51 är då 1.51 inte längre kollar att spelet har korrekt stealth... 1.51 kan du spela vilka spel som helst på (som xboxen tar emot) det vill säga opatchade spel också!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jo men det fixar väl ändå ABGX så därmed innebär det ingen skillnad för de som ändå alltid kollar sina spel med ABGX?
vad har du drömt nu? stealth kollar den, det är video partitionerna som den gör vissa undantag för.
Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.
This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.
Last edited by int21; 2009-03-09 at 09:44.
den här delen säger mig det int, en bad backup = ingen stealth eller hur?This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Om jag då kör ett nytt orginal-spel med nya videothjohejsan med gamla 1.5, funkar spelet eller måste jag även då uppdatera till 1.51 eller gäller det bara när man kör backup:er på nya spel?
Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.
MvH // Pluttiplutt
Gäller både Orginal samt Backuper! Alltså du måste ha 1.51 för att kunna spela nya org spel
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
Tack codo!
Förväntade mig knappast något annat...
Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.
MvH // Pluttiplutt
Bara roligt att kunna hjälpa annat folk!
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
En fråga bara:
Hur vet man om ett spel har denna så kallade ''Wave 3'',
Kommer det upp i abgx360 om ett nytt spel att det är wave 3 etc?...
du skrev såhär..
det var det jag syftade på då det är felaktigt. det krävs att allt är korrekt fram till videopartitionen. alltså kan du inte starta opatchade spel som saknar den stealth som är utöver videopartition. jag läser ditt inlägg att den startar allt, som extreme.
ok, då har jag nog missuppfattat det
Google is your friend!
1.5 är säkrare eftersom 1.5.1. har tagit bort en kontroll av videopartitionen. eftersom du alltid ska kolla dina backuper med abgx360 innan du spelar på live så spelar detta ingen roll. ixtreme 1.4 (12x) är också livesäker om du använder verifierade backuper och inte har en spoofad läsare, då lämpar sig v1.5 bättre.
Google is your friend!
har jag sagt att man måste ha det? nej? jag säger bara att man KANSKE behöver det... alla datorerna som folk har, har INTE alltid sata, dessutom är det inte säkert att det kommer fungera med allt, om du t.ex kör i dos kanske in dessa chipseten fungerar... så det är INTE tramms!
Google is your friend!
Bara påpekade att man verkligen inte behöver VIA
ICH9 och ICH10 fungerar felfritt i både windows och DOS
Last edited by mafiaboy; 2009-03-12 at 01:02.
Kanske fungerar för dig, eller för vissa, men en som fungerar för (nästan) alla är VIA så det rekomenderas att man skaffar den om man vill vara så säker som möjligt på att inget ska gå snett om man gjort som man ska
Google is your friend!
Jag kör fortfarande på iXtreme v1.4-firmware. Borde jag uppdatera detta för att vara säker? (Köpte min box av PSXCare i feburari '08, så över ett år sen.) Spelar mkt på Xbox Live och som jag förstår tidigare posts finns det många för- och nackdelar med den nya uppdateringen. Sjävklart variferar jag mina releaser mot online DB innan jag går på Live med dem.
Det står i första posten att nyare spel kommer kräva en uppdatering; men när jag spelat spel som det mycket omdiskuterande Resident Evil 5, (som är så nytt att det inte ens är släppt), har det funkat klockrent. Hur mycket sanning ligger i detta påstående?
Last edited by TheLithium; 2009-03-12 at 00:34.
Försöka spela H.A.W.X så ser du finns just nu 2 spel som inte fungerar med IX 1.4... H.A.W.X och ett till kommer inte ihåg namnet på det men...
Google is your friend!
Så med andra ord bör jag masa mej till PSXCare och få Boxen uppdaterad till 1.5 då 1.5.1 inte är live Live-säker 1.5:an?
1.5 och 1.51 är båda livesäkra alltid varit, anledningen till 1.51 är för wave 3 som finns på alla nya speel nu från MLB 2k9 och HAWX, de går inte spela under 1.51 med iXtreme, dock går det spela på konsoller med icke stealth kollande firmware som Xtreme
Bookmarks