Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 96

Diskussion: iXtreme 1.51 Firmware and JungleFlasher 1.51 Beta for All Drives Released

  1. #61
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Jag kör fortfarande på iXtreme v1.4-firmware. Borde jag uppdatera detta för att vara säker? (Köpte min box av PSXCare i feburari '08, så över ett år sen.) Spelar mkt på Xbox Live och som jag förstår tidigare posts finns det många för- och nackdelar med den nya uppdateringen. Sjävklart variferar jag mina releaser mot online DB innan jag går på Live med dem.

    Det står i första posten att nyare spel kommer kräva en uppdatering; men när jag spelat spel som det mycket omdiskuterande Resident Evil 5, (som är så nytt att det inte ens är släppt), har det funkat klockrent. Hur mycket sanning ligger i detta påstående?
    Resident Evil 5 släpptes 5 mars i Japan.

    Finns inga nackdelar med 1.51 du MÅSTE uppdatera om du ska fortsätta spela nya spel framöver och vill ha Live säkerhet

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ja, och kollar du allt med abgx360 så är 1.50 lika säkert som 1.51.

  3. #63
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    skillnaden är att du måste ha 1.51 i fortsättningen ^^

  4. #64
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    men än så länge är det som sagt 2 spel.. mycket Hysteri över ganska lite egentligen i min åsikt då... men men så fort där kommer en stabil iX 1.6 för x360 grupperna så tror jag nog det smäller högre

    okay då. ett spel till "Vad jag känner till"



    Kod:
    I:\Xbox360\Trivial_Pursuit_XBOX360-REV0\r0-tpx\r0-tpx.dvd is valid
    
    Checking Game
         ISO: "I:\Xbox360\Trivial_Pursuit_XBOX360-REV0\r0-tpx\r0-tpx.iso"
         Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
         Files in ISO: 13, Folders in ISO: 1
         Total bytes used: 1614226163 (22.12%)
    Game appears to have random padding
    Last edited by comp00; 2009-03-12 at 06:24.

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    1.5 och 1.51 är båda livesäkra alltid varit, anledningen till 1.51 är för wave 3 som finns på alla nya speel nu från MLB 2k9 och HAWX, de går inte spela under 1.51 med iXtreme, dock går det spela på konsoller med icke stealth kollande firmware som Xtreme
    dom är på sätt och vis lika livesäkra, men samtidigt inte... du kan numera boota en backup som inte är någe bra i spel datan (med fel i video partitionen!!) då den inte längre kollar den... men annars så är dom lika säkra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    skillnaden är att du måste ha 1.51 i fortsättningen ^^
    Okej, varför? Vad är så speciellt med just den?

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Okej, varför? Vad är så speciellt med just den?
    Skillnaden mellan 1.5 och 1.51 är att 1.51 inte längre kollar video partitionen (vilket gör att du kan boota upp spel som har dålig video partition eller video partition 3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skillnaden mellan 1.5 och 1.51 är att 1.51 inte längre kollar video partitionen (vilket gör att du kan boota upp spel som har dålig video partition eller video partition 3...
    Men kollar inte ABGX detta?

  9. #69
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Men kollar inte ABGX detta?
    Självklart! vem skulle uppdatera till 1.5.1 om den inte gjorde det? :O

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Men kollar inte ABGX detta?
    ABGX360 (v.1.00) gör det, men inte IX 1.51
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #71
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ABGX360 (v.1.00) gör det, men inte IX 1.51
    Man spelar ju inte spel som har dålig videopartition helt enkelt = livesäkert (?)

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #73
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skillnaden mellan 1.5 och 1.51 är att 1.51 inte längre kollar video partitionen (vilket gör att du kan boota upp spel som har dålig video partition eller video partition 3...
    Men det suger ju! Varför lägga till den funktionen?

    Har jag hajjat allt rätt om jag säger att man mer eller mindre måste ha 1.51 för att kunna spela framtida spel, men att den inte är lika "automatiskt live-säker" som 1.5?

  14. #74
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Men det suger ju! Varför lägga till den funktionen?

    Har jag hajjat allt rätt om jag säger att man mer eller mindre måste ha 1.51 för att kunna spela framtida spel, men att den inte är lika "automatiskt live-säker" som 1.5?
    För att framtida waves skall accepteras så att man inte måste flasha igen.

  15. #75
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    iXtreme behövs för boota wave 3 spel, vilket är alla som kommer framöver
    abgx360 1.0.0 flr kolla så spelet är ok, går den igenom testen i abgx360 så är det bara o tuta o köra.

    iXtreme 1.6 är rätt meningslös sålänge du inte ska rippa spel själv för det ända som tillkommer i den är 0800 delen som gör det möjligt för din PC att känna av din 360läsare så du kan rippa spel själv, gör du inte det så är den meningslös och du klarar dig utmärkt med 1.51.

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.6 kan komma att innehålla någon form av buggfixar också om någon hittar en bugg i 1.51 innan 1.6 släpps det vet vi inte ännu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.6 kan komma att innehålla någon form av buggfixar också om någon hittar en bugg i 1.51 innan 1.6 släpps det vet vi inte ännu
    nu lugnar vi oss i backarna
    Vi vet inte när 1.6 kommer , Vi vet ine om det kommer buggfixar, våra kristallkulor är på Service

    Att 1.51 inte är Livesäker tycker jag är en stor bugg
    Kanske en framtida 1.52 råder bot på det om det över huvud taget kommer en sådan mjukvara.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    nu lugnar vi oss i backarna
    Vi vet inte när 1.6 kommer , Vi vet ine om det kommer buggfixar, våra kristallkulor är på Service

    Att 1.51 inte är Livesäker tycker jag är en stor bugg
    Kanske en framtida 1.52 råder bot på det om det över huvud taget kommer en sådan mjukvara.
    1.51 är lika säker som 1.50 med undantaget att 1.51 inte kollar video partitionen vilket betyder en större säkerhetsrisk än med 1.50. standarden är att kolla med abgx360 i vilket fall så i slutändan blir det lika säkert ändå. att de tog bort checken av video partitionen är så man slipper släppa en ny ixtreme så fort de kommer en ny sådan. annars hade ms kunnat släppa en ny version för varje spel som släpps igentligen, hur skoj hade det varit?

    jag ser det inte som en enorm säkerhetsrisk, de som inte vet något om livesäkerhet har bootat betydligt osäkrare backuper innan de bootat en med felaktig video partition. hur ofta behöver inte ss eller dmi patchas mot en felaktig video parition?

    förstår inte hur en enkel text kan bli så svår att förstå. allt står i readme, annars är det bara att kolla vad de skriver i #fw.

    Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.

    This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.

  19. #79
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Resident Evil 5 släpptes 5 mars i Japan.

    Finns inga nackdelar med 1.51 du MÅSTE uppdatera om du ska fortsätta spela nya spel framöver och vill ha Live säkerhet
    13 mars släpps Resident evil 5 i Sverige till xbox 360
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    13 mars släpps Resident evil 5 i Sverige till xbox 360
    det är imorgon för de som glömt det. det är även fredagen den 13e, två fredagen 13e på kort tid är nog roligt för den skeptiske.

  21. #81
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är imorgon för de som glömt det. det är även fredagen den 13e, två fredagen 13e på kort tid är nog roligt för den skeptiske.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  22. #82
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jungleflasher beta fungerade för mig med Benq, VIA, Windows 7 x86_32 och iXtreme 1.51 men endast med interna VIA 6421 SATA porten. Jag har bara provat HAWX vilket var ganska kul men väntar på att brännarn spottar ut Resident evil 5.

    edit

    Är det mindre bök att flasha 0078 nu?
    Last edited by razor1394; 2009-03-15 at 01:19.

  23. #83
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Nej, hitachis är fortfarande lika bitchiga xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  24. #84
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nej, hitachis är fortfarande lika bitchiga xD
    Okej. Det låter inte bra.

    Jag ser verktygen för Hitachi i Jungleflasher och det ser rätt bökigt ut ja.

    Är det inte bättre att bara byta till en spoofad Samsung eller något?

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är upp till dig hur du vill göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Är det bekräftad att original spel med Wave 3 data fungerar på äldre iXtreme fw?

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Är det bekräftad att original spel med Wave 3 data fungerar på äldre iXtreme fw?
    ja, ixtreme har inte samma säkerhetskontroller med original som den har med backuper.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Hur fungerar det med nxe som ligger på nyare spel, måste man uppdatera till nxe eller kan man välja att inte göra det?

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bonkers Visa Inlägg
    Hur fungerar det med nxe som ligger på nyare spel, måste man uppdatera till nxe eller kan man välja att inte göra det?
    du måste tyvär uppdatera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Lät inte så kul det, gissar att jag måste ladda ner divx stöd från live igen då. Kan bli lite svårt då boxen är bannad.

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Ixtreme 1.5 tråden äntligen
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 75
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 14:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •