Ja, och kollar du allt med abgx360 så är 1.50 lika säkert som 1.51.
skillnaden är att du måste ha 1.51 i fortsättningen ^^
men än så länge är det som sagt 2 spel.. mycket Hysteri över ganska lite egentligen i min åsikt då... men men så fort där kommer en stabil iX 1.6 för x360 grupperna så tror jag nog det smäller högre
okay då. ett spel till "Vad jag känner till"
Kod:I:\Xbox360\Trivial_Pursuit_XBOX360-REV0\r0-tpx\r0-tpx.dvd is valid Checking Game ISO: "I:\Xbox360\Trivial_Pursuit_XBOX360-REV0\r0-tpx\r0-tpx.iso" Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave) Files in ISO: 13, Folders in ISO: 1 Total bytes used: 1614226163 (22.12%) Game appears to have random padding
Last edited by comp00; 2009-03-12 at 07:24.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Självklart! vem skulle uppdatera till 1.5.1 om den inte gjorde det? :OMen kollar inte ABGX detta?
Google is your friend!
precis!
Google is your friend!
iXtreme behövs för boota wave 3 spel, vilket är alla som kommer framöver
abgx360 1.0.0 flr kolla så spelet är ok, går den igenom testen i abgx360 så är det bara o tuta o köra.
iXtreme 1.6 är rätt meningslös sålänge du inte ska rippa spel själv för det ända som tillkommer i den är 0800 delen som gör det möjligt för din PC att känna av din 360läsare så du kan rippa spel själv, gör du inte det så är den meningslös och du klarar dig utmärkt med 1.51.
1.6 kan komma att innehålla någon form av buggfixar också om någon hittar en bugg i 1.51 innan 1.6 släpps det vet vi inte ännu
Google is your friend!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
1.51 är lika säker som 1.50 med undantaget att 1.51 inte kollar video partitionen vilket betyder en större säkerhetsrisk än med 1.50. standarden är att kolla med abgx360 i vilket fall så i slutändan blir det lika säkert ändå. att de tog bort checken av video partitionen är så man slipper släppa en ny ixtreme så fort de kommer en ny sådan. annars hade ms kunnat släppa en ny version för varje spel som släpps igentligen, hur skoj hade det varit?
jag ser det inte som en enorm säkerhetsrisk, de som inte vet något om livesäkerhet har bootat betydligt osäkrare backuper innan de bootat en med felaktig video partition. hur ofta behöver inte ss eller dmi patchas mot en felaktig video parition?
förstår inte hur en enkel text kan bli så svår att förstå. allt står i readme, annars är det bara att kolla vad de skriver i #fw.
Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.
This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.
Jungleflasher beta fungerade för mig med Benq, VIA, Windows 7 x86_32 och iXtreme 1.51 men endast med interna VIA 6421 SATA porten. Jag har bara provat HAWX vilket var ganska kul men väntar på att brännarn spottar ut Resident evil 5.
edit
Är det mindre bök att flasha 0078 nu?
Last edited by razor1394; 2009-03-15 at 02:19.
Nej, hitachis är fortfarande lika bitchiga xD
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
det är upp till dig hur du vill göra
Google is your friend!
Är det bekräftad att original spel med Wave 3 data fungerar på äldre iXtreme fw?
Hur fungerar det med nxe som ligger på nyare spel, måste man uppdatera till nxe eller kan man välja att inte göra det?
Google is your friend!
Lät inte så kul det, gissar att jag måste ladda ner divx stöd från live igen då. Kan bli lite svårt då boxen är bannad.
Bookmarks