Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Trasiga skivor?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Trasiga skivor?

    Hej.
    Jag har problem med nästan alla mina spel som jag bränt med verbatim skivor.
    Mitt i ett spel så kommer "dirty disc error". (Oftast när jag är klar med nånting, typ en bana.)
    Finns några spel som jag kan spela i timmar utan problem, men på dem flesta har jag problem med.

    Jag bränner i 2.4x - 8x, med pioneer 116d, och jag låter alltid datorn vara utan att ha andra program på.
    Ska jag uppdatera firmwaren på brännaren eller vad kan det vara för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för spelare i din 360? det kan vara den som inte tycker om verbatim/bränningen från din pioneer, fungerar dina skivor ordentligt hos någon annan som har en flashad box? om du inte provat detta gör det... kan som sagt vara din box som inte tycker om verbatim ordentligt och eller bränningar från din brännare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad har du för spelare i din 360? det kan vara den som inte tycker om verbatim/bränningen från din pioneer, fungerar dina skivor ordentligt hos någon annan som har en flashad box? om du inte provat detta gör det... kan som sagt vara din box som inte tycker om verbatim ordentligt och eller bränningar från din brännare...
    Jag vet inte vilken spelare jag har, köpte både den och brännaren från psxcare för några dagar sen.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Liteon har du i sådana fall... då undrar jag om det är brännaren som den inte gillar, för min liteon jag har själv fungerar finfint med alla dom skivorna jag själv har bränt, även GUN som inte fungerar på min Benq som är hos min syrra atm, hon fick clean disk direkt på sin... men prova med att uppdatera firmwaren om det går... kan hjälpa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Liteon har du i sådana fall... då undrar jag om det är brännaren som den inte gillar, för min liteon jag har själv fungerar finfint med alla dom skivorna jag själv har bränt, även GUN som inte fungerar på min Benq som är hos min syrra atm, hon fick clean disk direkt på sin... men prova med att uppdatera firmwaren om det går... kan hjälpa...
    Jag gick hem till en polare och brände Fifa09 som jag har haft mest problem med,
    Testade att spela, och efter 2 timmar så kommer dirty disc error upp igen,
    brände med exakt samma skiva som han bränner med och han har aldrig haft det problemet.
    Har spelat halo 3/COD 5 i 4-5 timmar utan några problem.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det låter som att din liteon drive i så fall inte mår så bra... (lasern verkar inte vara ny i den trots att maskinen är ny...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Du ska bränna i 8x med Verbatim 8x skivor och 116D för bästa kvalité. Använd imgburn eller clone cd.

    Har din 360 problem att läsa dessa skivor så är det något knas med läsaren i din 360.

    Edit: Skivorna du bränt i 2.4x med din Pioneer kan du lika gärna kasta, kvalitén hamnar på runt 60-70% i denna hastighet medans du får runt 95% kvalité när du bränner i 8x. Pioneer är värdelösa på att bränna DL skivor i låg hastighet, däremot är de helt suveräna i 8x.
    Last edited by abc12345; 2009-03-08 at 14:45.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av abc12345 Visa Inlägg
    Du ska bränna i 8x med Verbatim 8x skivor och 116D för bästa kvalité. Använd imgburn eller clone cd.

    Har din 360 problem att läsa dessa skivor så är det något knas med läsaren i din 360.

    Edit: Skivorna du bränt i 2.4x med din Pioneer kan du lika gärna kasta, kvalitén hamnar på runt 60-70% i denna hastighet medans du får runt 95% kvalité när du bränner i 8x. Pioneer är värdelösa på att bränna DL skivor i låg hastighet, däremot är de helt suveräna i 8x.
    Jag har en pioneer 116D brännare och ska prova det där när jag får tid att bränna i 8x hastighet, känns lite fort men men... Någon mer förutom ABC som provat det där med att bränna i 8x med pioneer?
    ABC, om man har verbatim 2.4x DL skivor ska man då bränna i 8x eller 2.4x?

    Majhar, du kanske får skicka in din box på psxcare och be dom kolla din läsare på din 360.
    Annars kan du juh antingen leta efter om det finns något nytt firmware till din pioneer eller så kan du juh alltid köpa en ny brännare Samsung SE-S224Q
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    ABC, om man har verbatim 2.4x DL skivor ska man då bränna i 8x eller 2.4x?
    2.4 naturligtvis, de är inte gjorda för att brännas i högre hastighet. då hade det stått 4x eller 8x, eller hur?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    En skiva som är max 2.4 kommer inte att gå att bränna i något högre än 2.4 i de flesta brännarprogram
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    2.4 naturligtvis, de är inte gjorda för att brännas i högre hastighet. då hade det stått 4x eller 8x, eller hur?
    Japp, ville bara ha en extra koll bara
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    En skiva som är max 2.4 kommer inte att gå att bränna i något högre än 2.4 i de flesta brännarprogram
    Det är sant..
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag har en pioneer 116D brännare och ska prova det där när jag får tid att bränna i 8x hastighet, känns lite fort men men... Någon mer förutom ABC som provat det där med att bränna i 8x med pioneer?
    ABC, om man har verbatim 2.4x DL skivor ska man då bränna i 8x eller 2.4x?

    Majhar, du kanske får skicka in din box på psxcare och be dom kolla din läsare på din 360.
    Annars kan du juh antingen leta efter om det finns något nytt firmware till din pioneer eller så kan du juh alltid köpa en ny brännare Samsung SE-S224Q
    Får väl skicka den till dem, har ju bara haft xboxen i några dagar, jag har redan testat att uppdatera firmware, hjälpte tyvärr inte.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    2.4 naturligtvis, de är inte gjorda för att brännas i högre hastighet. då hade det stått 4x eller 8x, eller hur?
    Läs det finstilta på skivorna, 2.4x verbatim går utmärkt att bränna i 6x med en fräsch brännare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
    Får väl skicka den till dem, har ju bara haft xboxen i några dagar, jag har redan testat att uppdatera firmware, hjälpte tyvärr inte.
    Trist att det ska bli så, men det där löser nog Psxcare galant Det kanske har blivit något "udda" fabrikatsfel för just in box
    Last edited by Greim; 2009-03-08 at 21:25.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Läs det finstilta på skivorna, 2.4x verbatim går utmärkt att bränna i 6x med en fräsch brännare.
    Såg det
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Läs det finstilta på skivorna, 2.4x verbatim går utmärkt att bränna i 6x med en fräsch brännare.
    isåfall får du tvinga fram den hastigheten, jag får bara 2.4x som alternativ i imgburn och har relativt ny brännare. hittar inget om 6x hastighet på min spindel verbatim 2.4x, kanske är väldigt liten text.

Liknande diskussioner

  1. 8x eller 2.4x skivor??
    By Rev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 10:39
  2. Val av skivor avgörande?
    By banjobanjo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 16:18
  3. Skivor o dyl?
    By Tre Kronor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 17:06
  4. frågor angående val av skivor!
    By wiidii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 13:58
  5. Kan ej läsa skivor
    By danmik in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •