Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: PSP + Mobilt Bredband (3G)?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    PSP + Mobilt Bredband (3G)?

    Finns det något sätt att få PSPn att fungera med mobilt bredband?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Borde ju gå med en modern mobiltelefon som har både wlan och mobilt bredband, isåfall får du googla rätt på något program som får telefonen att fungera som router så att den "delar ut" bredbandet via wlan.

    Tror jag sett något sådant till min HTC men jag har slutat gratisgoogla saker åt latmaskar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ok men nåt sätt att få det att funka utan WLAN är då inte möjligt?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då får du koka ihop en egen firmware som går ut på nätet via usb-porten, för det finns ju inte så många fler sätt att koppla sin psp till andra enheter än via just usb eller wlan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Asså jag har ju ett modem från Tre som jag kopplar till min laptopp via usb. De va därför jag undra om det gick att få det att funka med PSPn på nått sätt. Kanske var lite oklar när jag skrev 3G.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ligger en liknande tråd här i 360 delen
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36634

    Till Nokia N95 fins det ett program som delar ut W-lan, dock inte testat och HTC som hansi skrev, eller din laptop bör kunna ställas in så den delar på anslutning
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ligger en liknande tråd här i 360 delen
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36634

    Till Nokia N95 fins det ett program som delar ut W-lan, dock inte testat och HTC som hansi skrev, eller din laptop bör kunna ställas in så den delar på anslutning

    Jo men han nöjer sig ju inte med det, han vill trycka in 3g-modemet rakt in i psp:n typ :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Att PSPn funkar med wlan visste jag redan. Jag tänkte mer om det fanns nåt program som fixade så jag kunde koppla upp mig direkt via mitt mobila bredband(usb). Borde väl inte vara så svårt att skapa ett sånt för nån som kan koda? Men antar att det inte är lika vanligt med mobilt bredband utomlands som i Sverige?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jo men han nöjer sig ju inte med det, han vill trycka in 3g-modemet rakt in i psp:n typ :-)
    Aha, men en PSP är ingen dator direkt
    Stoor skillnad mellan USB Host eller USB enheter! *ler*

    Citat Original inlägg av Scinner Visa Inlägg
    Att PSPn funkar med wlan visste jag redan. Jag tänkte mer om det fanns nåt program som fixade så jag kunde koppla upp mig direkt via mitt mobila bredband(usb). Borde väl inte vara så svårt att skapa ett sånt för nån som kan koda? Men antar att det inte är lika vanligt med mobilt bredband utomlands som i Sverige?
    Ställ in din Laptop på att "DELA" uppkoppling
    <ironi>
    Mer om detta kan du läsa i din Nätverksguide du fick med Nätverkskortet
    </ironi>
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Scinner Visa Inlägg
    Att PSPn funkar med wlan visste jag redan. Jag tänkte mer om det fanns nåt program som fixade så jag kunde koppla upp mig direkt via mitt mobila bredband(usb). Borde väl inte vara så svårt att skapa ett sånt för nån som kan koda? Men antar att det inte är lika vanligt med mobilt bredband utomlands som i Sverige?
    Borde inte vara så svårt, kul hur folk som aldrig programerat tror att det bara är att skriva några rader...

    Att fixa mobilt-bredband skulle vara EXTREMT svårt då man måste skriva en egen drivrutin till PSPn och jag tvivlar på att tillverkar släpper API't till modemet...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Borde inte vara så svårt, kul hur folk som aldrig programerat tror att det bara är att skriva några rader...

    Att fixa mobilt-bredband skulle vara EXTREMT svårt då man måste skriva en egen drivrutin till PSPn och jag tvivlar på att tillverkar släpper API't till modemet...
    Men vafaan Xager det är väl Basic
    Kod:
    10 Initiate="Modem" portmode:3G_EPP-USB
    20 goto 30
    31 Print "USB not initiated"
    32 Goto 37
    30 If USBmode=0 goto 31
    35 Print "Fucktardio";
    36 Endif inkey "$"
    37 Print "Session terminated"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Men vafaan Xager det är väl Basic
    Kod:
    10 Initiate="Modem" portmode:3G_EPP-USB
    20 goto 30
    31 Print "USB not initiated"
    32 Goto 37
    30 If USBmode=0 goto 31
    35 Print "Fucktardio";
    36 Endif inkey "$"
    37 Print "Session terminated"
    Orka köra BASIC xD

    Tror faktiskt att du får svårt att accessa pspns API med BASIC men du kan ju försöka hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Orka köra BASIC xD

    Tror faktiskt att du får svårt att accessa pspns API med BASIC men du kan ju försöka hehe
    Många rader blir det
    *i onödan*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Det finns asså inget sätt att koppla upp sig via mobilt bredband? Eller missförstår jag er nu. Var ska jag skriva in dom där Basic raderna någonstans?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag provade precis wmwifirouter på min windowsmobil med 7.2Mbit 3-abb. Fungerar tyvärr inte med PSP då den programvaran bara kör ad-hoc mode och PSP:n kräver infrastructure mode för att det skall fungera med annat än direkt mellan just 2st PSP.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Skall gå att välja Ad-hoc eller infra mode på psp Vi får testa lite mer sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Kan låsa tråden nu. En polare skrev ett program åt mig så nu funkar det!

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Borde inte vara så svårt, kul hur folk som aldrig programerat tror att det bara är att skriva några rader...

    Att fixa mobilt-bredband skulle vara EXTREMT svårt då man måste skriva en egen drivrutin till PSPn och jag tvivlar på att tillverkar släpper API't till modemet...
    Jasså det säger du Tog polarn två dagar att pula ihop ett fungerande program.

    EXTREMT svårt var det tydligen inte. Använde sig av nåt open source eller va han snacka om.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Scinner Visa Inlägg
    Kan låsa tråden nu. En polare skrev ett program åt mig så nu funkar det!



    Jasså det säger du Tog polarn två dagar att pula ihop ett fungerande program.

    EXTREMT svårt var det tydligen inte. Använde sig av nåt open source eller va han snacka om.
    Då kanske du eller han har lust att bidra med lite info o programkod eller så med oss andra som kanske är nyfikna med då
    Lite info med vad för enhet ni använt för att koppla mot PSPs enheten så den kommer upp på 3g nät och så vidare

    Jag finner det otroligt att koppla ett 3g USB modem till en PSP via USB för att surfa men det kanske ara är jag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 21:01
  2. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  3. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  4. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •