Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Ny basenhet, vilken firmware version?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Ny basenhet, vilken firmware version?

    Hej!

    Har nu funderat på att skaffa mig ett xbox 360 och har spanat in
    "Xbox 360 Pro Premium 60GB iXTREME 1.5 HDMI" från eran webshop.

    Har läst på diverse forum att 1.51 har kommit ut och att det är nödvändigt för att spela nya spel (rätta mig om jag har fel).

    Om jag beställer ovannämnda paket får jag då den nya 1.51 eller 1.5?
    Fundersam eftersom att det står 1.5 men det står även "IXTREME firmware - senaste version såklart!"

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    du kommer med största sannolikhet få 1.51 då det är senaste. de har inte hunnit uppdatera sidan.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kommer med största sannolikhet få 1.51 då det är senaste. de har inte hunnit uppdatera sidan.
    Det var det jag antog.
    Men bäst att höra sig för Tackar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du får 1.51 men du kanske inte kan få den levererad jätte fort, vi måste plöja igenom boxarna vi redan har flashade med 1.5 och uppdatera till 1.51 tar 10-20 minuter/box (ungefär) sammtidigt som vi ska uppdatera boxar som kommer in för uppdatering... beror lite på hur många beställningar vi har på nya boxar hur fort du får den levererad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det blir inga problem, blir det mycket uppdateringar i butiken kommer dom få en egen kö. Normalt prioriterar vi att "bygga" basenheter som skall skickas per postorder fram till c:a 15.00 varje dag
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Kan tänka mig att ni har lite att göra nu
    Ska nog sova på saken men lutar åt att jag slänger iväg en beställning.

    Hur lång leveranstid rör det sig om i runda slängar? några dagar extra eller veckor? (om du får gissa hejvilt)

    EDIT:
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det blir inga problem, blir det mycket uppdateringar i butiken kommer dom få en egen kö. Normalt prioriterar vi att "bygga" basenheter som skall skickas per postorder fram till c:a 15.00 varje dag
    Missade ditt inlägg först.. Låter bra

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan skicka den 360 du beställer senast vardagen efter du lade beställningen, vi har gott om boxar på lager. Det finns inte en chans att det blir mer att göra nu än det vi klarade av under december och januari :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Är det lika bra att beställa med DVD brännaren som ni har eller kan det vara lönt att prova med min gamla "Optiarc DVD RW AD-5170A"?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av weepy Visa Inlägg
    Är det lika bra att beställa med DVD brännaren som ni har eller kan det vara lönt att prova med min gamla "Optiarc DVD RW AD-5170A"?
    passa på att beställa en ny när du ändå är igång. optiarc är kända i forumet för att krångla eller börja krångla.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    passa på att beställa en ny när du ändå är igång. optiarc är kända i forumet för att krångla eller börja krångla.
    mjo Googlade lite på just min brännare och det fanns inte många ljus i den tunneln

    Har nu beställt brännare+skivor och en basenhet.

    Man får tacka för snabba svar och tips

Liknande diskussioner

  1. Vilken är den senaste modifierade/hackade fungerande firmware?
    By frizzby in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 14:04
  2. Vilken version är bäst idag?
    By NordhNet in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 22:04
  3. Vilken Firmware?
    By Itchi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 19:59
  4. Vilken version har jag?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 02:27
  5. Vilken version har jag?
    By KaiserClaw in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 10:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •