Original inlägg av
danoij
Halloj,
Försökte igår flasha min Benq men utan framgång.
Provade först med att hämta ner en ixtremebootskiva som skulle fixa allt per automatik och det verkade fungera bra, men efter det att man läste ner bank0 bank1 osc så hängde sig burken vid ett meddelande om checksum. Provade ett gäng gånger men jag fick aldrig till det. Provade då med jungleflasher151 och där kom jag steget längre och lyckades läsa ut min orginalfirmware samt att ladda ixtremefilen. När jag sedan gick på 'Write' såg såg allt bra ut enda tills att den skulle verifiera, då fick jag Write Verification Failed!
Testade då istället den långa vägen med iprep osv, boot från USB-sticka. Körde en erase för att sedan köra en Write. Problemet nu är att jag inte lyckas läsa till dvdn, och luckan går inte att öppna, några ideér?
Jag inser att min beskrivning inte är i närheten av komplett och att den är väldigt luddig och det ber jag om ursäkt för.
Det jag skulle vilja åstakomma först och främst är att läsa tillbaka originalfirmwaren så jag kan dra igång boxen för att sedan flasha den på nytt (på rätt sätt).
Har läst en hel massa trådar men hittar ingen lösning på problemet med att jag inte kan öppna luckan eller få kontakt med driven.
/Danoij
Bookmarks