Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Matt-svart casemod

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Matt-svart casemod

Någon som vet om/vars man kan köpa matt-svart casemod till 360 med hdmi?

vill inte köpa en elite bara för att få den matt-svart blir lite dyrt för det så om det finns en casemod så är det ett bättre alternativ

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av zparta Visa Inlägg
    Någon som vet om/vars man kan köpa matt-svart casemod till 360 med hdmi?

vill inte köpa en elite bara för att få den matt-svart blir lite dyrt för det så om det finns en casemod så är det ett bättre alternativ
    Kör på den här. Är schysst som fan http://www.psxcare.com/product.php?xProd=820&xSec=112 Den kommer jag att köpa framöver här
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Det billigast alternativet du kan göra är att köpa en burk primer som man har till bilar och sprayar två lager och efter det spraya med en bra svart färg (basic(bäst,40kr),montana(40kr),biltema(helt ok(56kr)),

eller så köper du på:
    shop.1.media = smokeblack genomskinligt om dte lyser i boxen vet ej om det finns hdmi maila fråga.Har beställt där förut säker hemsida.

console:
    Vanligt svart maila och fråga om det är hdmi:P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Kör på den här. Är schysst som fan http://www.psxcare.com/product.php?xProd=820&xSec=112 Den kommer jag att köpa framöver här
    innan du bestämmer dig för att mounta den, se till att ha kört din box i över ett år utan felkoder, det är ett helvete att öppna custom skalen dom e inte lika hållbara som orginal skalet är...

ett annat hett tips är att airbrusha ett orginal skal i svart
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    innan du bestämmer dig för att mounta den, se till att ha kört din box i över ett år utan felkoder, det är ett helvete att öppna custom skalen dom e inte lika hållbara som orginal skalet är...

ett annat hett tips är att airbrusha ett orginal skal i svart
    Okej. Då vet jag det. Äh, mer jobb åt er. Det blir juh ändå ni som får öppna det om det skulle vara något problem haha Jo har funderat faktist på att motivlackat det men än så länge så har jag bara kommit fram till att det är för mkt pengar egentligen att lägga på boxen nu Har du airbrushat ditt? Vet du om det är vanlig matt/blank svart spray man måste ha då som finns på en vanlig färgaffär?
    Last edited by Greim; 2009-03-11 at 21:39.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Okej. Då vet jag det. Äh, mer jobb åt er. Det blir juh ändå ni som får öppna det om det skulle vara något problem haha Jo har funderat faktist på att motivlackat det men än så länge så har jag bara kommit fram till att det är för mkt pengar egentligen att lägga på boxen nu Har du airbrushat ditt? Vet du om det är vanlig matt/blank svart spray man måste ha då som finns på en vanlig färgaffär?
    nej, mina är inte casemoddad på något vis alls, ända jag gjort med mina boxar är flasha för att lira fler spel... som dom flesta andra här?

angående airbrush så används inte vilken färg somhelst, vet inte vad det är för färg som används till det då jag själv inte gör något sådant, men det finns nog matt och blank färg att få tag på... och spray burkar är INTE bra att använda, fråga psytroll han har testat
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    vill inte spraya chassit pga. garanti ärende och grejer, och den som psxcare har ju ett kryss? vill ju ha samma som elite då min tjej tycker det är snyggare med svart och ni vet ju att man gör allt för tjejer

kanske blir att köpa en elite men får se :P

bäst är det väll om psxcare har ett elite chassi liggandes som dom vill sälja
    Last edited by zparta; 2009-03-11 at 22:30.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    tror inte vi har något elit skal liggandes tyvär men du kanske kan hitta en billig elit någonstans på någon annons/auktions site som e bannad/har rödringat, sno skalet från den vet jag
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    tycker det är snyggare med svart och ni vet ju att man gör allt för tjejer
    hahhaha vet precis hur det är.. Jag hade premium innan och sambon tyckte ej att den passade in då vi har högblank vit tvbänk och svart platt tv osv...

Okej tänkte jag.. Drog till Ebgames o köpte mig en Elitekonsoll och drog kablarna lite "finare" än vanligt

Sen sa hon gud vad snyggt xbox.. Passar mkt bättre än det vita..
    Kan ju tillägga att mitt premium fick vara instängt i tvhyllan och nu får min elite stå framme och visa upp sig

ONT

Lycka till med dit case.

Mvh

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Eliteskal är svåra att få tag i, men som swizzy sa så är nog EBAY rätt ställe att leta på.

Se bara till så att det är med/utan HDMI du köpa så du slipper dremla :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Worms Visa Inlägg
    GDR-3120L 47DJ försöker flasha hacked f/w Ix1.51 till driven men det går ju inte...använder senaste JF...Någon som vet? kan man dosflasha Hitachi 47dj om man har Hit_CWF.bin ?
    prova att flasha in den med en äldre version av JF

och använd den tråden som handlar om något som är liknande!! det där har INGET att göra med casemods
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    vill inte spraya chassit pga. garanti ärende och grejer, och den som psxcare har ju ett kryss? vill ju ha samma som elite då min tjej tycker det är snyggare med svart och ni vet ju att man gör allt för tjejer

kanske blir att köpa en elite men får se :P

bäst är det väll om psxcare har ett elite chassi liggandes som dom vill sälja
    Citat Original inlägg av Talken84 Visa Inlägg
    hahhaha vet precis hur det är.. Jag hade premium innan och sambon tyckte ej att den passade in då vi har högblank vit tvbänk och svart platt tv osv...

Okej tänkte jag.. Drog till Ebgames o köpte mig en Elitekonsoll och drog kablarna lite "finare" än vanligt

Sen sa hon gud vad snyggt xbox.. Passar mkt bättre än det vita..
    Kan ju tillägga att mitt premium fick vara instängt i tvhyllan och nu får min elite stå framme och visa upp sig

ONT

Lycka till med dit case.

Mvh

Ni båda är ju så Tilltofflade så att det gör ont att läsa
    JAg skaffade en Svart TV-bänk då min Tjej gav mig en stor 55" tv från Samsung ( 9-serie LED mums filli babba. ) Och redan innan det såg jag till att alla mina konsoller så gått det kunnat gå är Svarta.
    t.om min Wii har ett svart skal

Det enda som inte är svart är digitalboxen, men en kanna svart färg löser det

tänk på att färg på saker inte alltid innebär att man har garanti kvar :P
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    bara att spraya om skalet:P Köp annars ett till skal:P

Liknande diskussioner

1. Grön lampa och svart skärm efter flashning.
    By Krejsy in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 19:59
  2. PSP skal med matt yta
    By TonyW in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 13:05
  3. Svart Skärm Och Error
    By MrNoPain in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 18:49
  4. Startar Spel och all blir SVART
    By MrT-2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 10:17
  5. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen