Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: allt är så virrigt för mig nu sen 1.5 osv

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    allt är så virrigt för mig nu sen 1.5 osv

    jag har nu ixtreme 1.4 tror ja, behöver jag uppgradera om jag ska köra nyare spel? typ hawx osv? och vilken av 1.5 eller 1.51 ska man helst ha? jag vill kunna lira allt, och vara live säker, kollar givetvis alltid med abgx o mulleter ändå, men jag vill vara så livesäker jag kan bli + om jag ska flasha själv, kan man sabba något då, eller e det bara att testa om o om igen tills allt e funkis? Mvh /Daniel

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    jag har nu ixtreme 1.4 tror ja, behöver jag uppgradera om jag ska köra nyare spel? typ hawx osv? och vilken av 1.5 eller 1.51 ska man helst ha? jag vill kunna lira allt, och vara live säker, kollar givetvis alltid med abgx o mulleter ändå, men jag vill vara så livesäker jag kan bli + om jag ska flasha själv, kan man sabba något då, eller e det bara att testa om o om igen tills allt e funkis? Mvh /Daniel

    Ja, dom nyare spelen har wave 3 stöd så måste du flasha till 1.51. Flashar du till det så kan du lira allt

    Guide
    http://team-xecuter.com/ck3/liteon_probe.htm Engelska


    http://forum.psxcare.com/support/sho...31&postcount=2 Svenska

    Får du detta "Verification was successful!." när du kör ABGX så är du väll så livesäker som du kan bli

    mvh
    Last edited by Greim; 2009-03-11 at 19:45.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Ja, dom nyare spelen har wave 3 stöd så måste du flasha till 1.51. Flashar du till det så kan du lira allt

    Guide
    http://team-xecuter.com/ck3/liteon_probe.htm Engelska


    http://forum.psxcare.com/support/sho...31&postcount=2 Svenska

    Får du detta "Verification was successful!." när du kör ABGX så är du väll så livesäker som du kan bli

    mvh
    OBS: ovanstående är för liteon, du har förmodligen hitachi, samsung eller benQ, kolla klistrade trådarna för mer info om hur du flashar dom...

    och angående att flasha själv: är du inte säker på vad du gör, låt någon som kan det göra det åt dig, hur mycket som helst kan gå fel!! om du inte får ut nyckeln ordentligt går allt åt helvete och du har antingen en dyr dvd spelare eller ett dyrt bokstöd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    1.51 är inte Livesäker alls någonstans.
    Skillnaden emllan 1.50 och 1.51 som jag läst mig till är att 1.51 har de tagit bort "Stealth Check" på för att man skall kunna få igång Wawe 3 spel.
    Så summan kontenta, kontrollerar du inte spelen själv manuellt så kommer du trilla dit på det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Enligt vad int säger så är det bara videopartitionen som den inte kollar...? men jag vet inte jag blir bara förvirrad av allt det där... man hör olika saker lite överallt o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    "Stealth check" består av flera kontroller där waven (video partitionen) är en av dem. Jag tror inte dom har tagit bort kontrollen utan lagt till kontroll av "wave 3".

    Det viktiga är att verifiera med agbx360.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    "Stealth check" består av flera kontroller där waven (video partitionen) är en av dem. Jag tror inte dom har tagit bort kontrollen utan lagt till kontroll av "wave 3".

    Det viktiga är att verifiera med agbx360.
    dom har tagit bort kontrollen av video partitionen iaf, hur ska dom annars kunna säga att den har stöd för kommande video partitioner?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    aja, man läser så mycket på nätet nuförtiden, men grundregel, kontrollera filer innan de bräns ut.
    HAde den varit livesäker hade de nog inte tryckt på att man skall kolla den med AGBX, o Livesäker 100% blir man aldrig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    My bad! Skulle läst release notes lite noggrannare... det är helt riktigt att den kontrollen har tagits bort helt.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    My bad! Skulle läst release notes lite noggrannare... det är helt riktigt att den kontrollen har tagits bort helt.
    Skönt att du orkade kolla upp det igen, jag hade bara för mig att jag läst det.
    Mjo... Personligen kommer jag inte uppgradera förräns jag behöver det iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Är det någon idé att uppgradera till 1.51 eller skall man vänta till 1.6? har ingen lust att först ta 1.51 och sen behöver man 1.6 om någon vecka.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns ingen anledning att vänta på 1.6.

    Har man behov av det som kommer i 1.6 på sin dvdläsare man använder i sin 360 så klarar man troligen av att flasha driven själv.

    Rippa-spel-funktionen som kommer i 1.6 används ju bara om man ansluter dvdläsaren till sin pc, och har man kommit så lång att man fixar den biten så är det inte mycket mer som krävs för att kunna flasha...


    Om du mot förmodan behöver "rippa-spel" funktionen så rekommenderar jag att du köper en separat dvdläsare för ändamålet:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    1.51 är lika säker som 1.50 med undantaget att 1.51 inte kollar video partitionen vilket betyder en större säkerhetsrisk än med 1.50. standarden är att kolla med abgx360 i vilket fall så i slutändan blir det lika säkert ändå. att de tog bort checken av video partitionen är så man slipper släppa en ny ixtreme så fort de kommer en ny sådan. annars hade ms kunnat släppa en ny version för varje spel som släpps igentligen, hur skoj hade det varit?

    jag ser det inte som en enorm säkerhetsrisk. de som inte vet något om livesäkerhet har bootat betydligt osäkrare backuper innan de bootat en med felaktig video partition. hur ofta behöver inte ss eller dmi patchas mot en felaktig video parition?

    förstår inte hur en enkel text kan bli så svår att förstå. allt står i readme, annars är det bara att kolla vad de skriver i #fw.

    Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.

    This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    men har läst i en del spel att man behöver 1.51 för att spela spelen, stämmer inte det?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    men har läst i en del spel att man behöver 1.51 för att spela spelen, stämmer inte det?
    jo, 1.51 krävs för att nya spel ska starta. (läs från idag och framåt.)

Liknande diskussioner

  1. Behöver jag oroa mig ?
    By Andrico in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 22:54
  2. Fireware 1.5?
    By Sebbe20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 21:22
  3. Disc Read Error hos polare, men inte hos mig
    By Raddox in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 22:28
  4. Hur mycket har jag gjort bort mig nu?
    By burton666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:21
  5. Lite hjälp med firmwire och CFW.
    By Cless in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 10:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •