Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Neo4 VARNING!!!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Thumbs down Neo4 VARNING!!!

    Jag hämtade min Ps2:a idag efter PSXCARE gjort en Neo4 installation.
    Döm om min förvåning när jag kom hem och nu inser vilket jävla skit chip det är. 1250:- rak ner i sjön...
    Neo4 bootar typ bara 50% av spelen jag har. Både nya och gamla. EA spel vet jag att det inte går att boota. Men gamla titalar som jag vet inte är EA går inte heller en del. Dom funkar med Neo2.0 så... Dom funkar om jag bootar som EA med Neo4 men det gjorde dom ju med Neo2 oxå.
    Hoppas Messiah funkar bättre.
    PSXCARE får löda i mitt Neo2 igen för Neo4 SUGER!!!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Var det inte du som sade något om att lite swapping emellanåt aldrig skadar i denna tråd: :-)

    http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000002.html

    Hur som helst, det är inte enbart Electronic Arts som tillverkar spel med den typ av "skydd" som gör att man måste patcha eller swappa.

    Skriv gärna inlägg i tråden jag länkade till ovan med listor på de spel ni testat med NEO2.2 eller NEO4 och som kräver "EA Swap".

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2001
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Mitt Neo4 har funkat perfekt. Inga som helst problem. Har testat cirka 80 nya spel, alla har funkat. Det enda skumma är att bilden är för mycket till vänster.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Cool

    Jag var tydligen den person som först hämtade ut mitt neo4-moddade ps2.

    För mig fungerar allt felfritt. Alla ea-spel har jag patchat och sen kört. Alla har startat på en gång.

    Alla andra spel (ett 15-tal) har startat på en gång utan problem.

    Har inte haft problem med ett enda spel so far.

    Väl spenderade pengar, imo!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Har kollat runt på olika forum och fått svaret att antagligen är min CD laser inte riktigt kalibrerad... Vad vet jag. Det är i alla fall tråkigt att det inte funkar som det ska.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi får testa dina spel på en annan PS2 när du kommer in imorgon, samt testa våra spel på din PS2. Är det något som måste åtgärdas på din PS2 så fixar vi det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Jag vet att ni fixar till det. Er kan man lita på i alla fall...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det visade sig vara knas på dina brända cd-r skivor, dom fungerar väl bättre nu när du kört ECC-fix osv enligt dina inlägg i andra delar av detta forum?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Japp. Alive and kicking. Men konstigt att inte dom på Neo har råkat ut för det...

    [This message has been edited by ktd (edited 07 December 2001).]

Liknande diskussioner

  1. NEO4 + Action Replay 2
    By killer in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-01, 06:16
  2. NEO4 + Action Replay 2
    By killer in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-29, 12:07
  3. skumma neo4 chip & autoeject?
    By drummelpicard in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 23:36
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42
  5. Varning: lita inte på vad som står på psxcares sidor
    By Tobbz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-03-03, 08:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •