Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem att få mitt M3 DS Real Perfect att boota!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Problem att få mitt M3 DS Real Perfect att boota!

    Halloj!

    Har sedan länge ägt ett M3 DS Real kort som funkar kanonbra! Köpte dock precis ett nytt härifrån PSX care, som dock inte hoppar igång.

    Har gått på minan att köpa ett m3adaptes kort förut, och började därför bli lite misstänksam mot även detta kort.

    Stoppar jag i mitt gamla kort utan något minneskort, så får man upp M3 loggan, men stoppar jag i mitt nya kort, så kommer jag bara in i DS boot menyn som vanligt, och den säger att jag inte har något kort i sloten?

    Tankade även ner systemprogramvaran och lade in det på korten, och stoppar jag minneskortet i min gamla adapter funkar det bra, men stoppar jag det i den nya adaptern funkar det inte. ??

    Tittade på korten och dom skiljer sig lite rent HW-mässigt också. Det gamla är märkt BP3E i slutet, och det nya BP5ES, dock borde det inte vara något konstigt? Dessutom är sloten för minneskortet på sidan istället för i bakkant?
    Kan det vara en ytterligare förfalskning?

    Bifogar en länk till en bild på korten.
    http://home.oaktech.se/m3dsreal.jpg

    Är det någon som har ett likadant kort som fått det att fungera? Eller är det bara så att kortet kanske är trasigt?
    Last edited by Humble; 2009-03-14 at 07:49.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ingen förfalskning, det är en förbättrad ny revision. Många gillar att slippa springa och leta micro-sd kort som ungarna har skickat i omloppsbana i sitt stökiga lekrum.

    Du har fått ett trasigt kort, vilket är ovanligt. Vi har säkert sålt ett par hundra kort av den revisionen och jag har själv inte sett något sådant kort bli reklamerat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Aalright, då ska jag se till att skicka tillbaka det för att få ett nytt. Ska bara försöka ta mig hem från semestern först!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640...
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 11:29
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  4. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •