Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Hitachi rom ver 59 + iextreme 1.51

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Hitachi rom ver 59 + iextreme 1.51

    Försöker flasha min hitachi v59 utan lycka.

    jag följer guiden för nya jungelflasher och lyckas få den i mode B. Har även en gång lyckats dumpa org fw och sparat den. men när jag ska flasha ixtreme så får jag dessa felmeddelanden. Någon som kan urläsa nåt?

    //A


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    JungleFlasher 0.1.51 Beta
    Session Started Fri Mar 13 20:03:57 2009


    This is a 32 bit process running on 2 x 32 bit CPUs
    Found 5 I/O Ports.
    Found 1 Com Ports.
    Found 11 windows drives.
    Found 1 CD/DVD drives.

    ....
    Drive, answers normal Windows Inquiry 12 0 0 0 24 0
    0000: 05 80 00 32 5B 00 00 00 - 48 4C 2D 44 54 2D 53 54 ...2[...HL-DT-ST
    0010: 44 56 44 2D 52 4F 4D 20 - 47 44 52 33 31 32 30 4C DVD-ROM GDR3120L
    0020: 30 30 35 39 0059

    Mode-B Done!
    Flashing Hacked f/w to Hitachi 0058/0059 by Mode Select Method over Port IO
    UnLocked!
    Dumping Flash:.Execute Failed
    Dumping f/w of Hitachi Pre 78 by Classic Ram Peek Method over Port IO
    ...Classic Dump Failed

    Här försöker jag sätta den i Mode B igen.


    Drive, answers normal Windows Inquiry 12 0 0 0 24 0
    0000: 05 80 00 32 5B 00 00 00 - 48 4C 2D 44 54 2D 53 54 ...2[...HL-DT-ST
    0010: 44 56 44 2D 52 4F 4D 20 - 47 44 52 33 31 32 30 4C DVD-ROM GDR3120L
    0020: 30 30 35 39 0059

    Mode-B Done!
    ....
    Drive, answers normal Windows Inquiry 12 0 0 0 24 0
    0000: 05 80 00 32 5B 00 00 00 - 48 4C 2D 44 54 2D 53 54 ...2[...HL-DT-ST
    0010: 44 56 44 2D 52 4F 4D 20 - 47 44 52 33 31 32 30 4C DVD-ROM GDR3120L
    0020: 30 30 35 39 0059

    Mode-B Done!
    Flashing Hacked f/w to Hitachi 0058/0059 by Mode Select Method over Port IO
    UnLocked!
    Dumping Flash:Configure Upload Failed

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag körde Mode-b med jungleflasher sen körde jag vanliga 360FW-Toolbox-48.

    Kör in orginalet först sen flasha du om. Funkade för mig i alla fall.. [ OBS glöm inte key ]

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är du helt säker på att den inte är spoofad? för det står lite om hitachi 78 i den här delen:
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg

    Mode-B Done!
    Flashing Hacked f/w to Hitachi 0058/0059 by Mode Select Method over Port IO
    UnLocked!
    Dumping Flash:.Execute Failed
    Dumping f/w of Hitachi Pre 78 by Classic Ram Peek Method over Port IO
    ...Classic Dump Failed
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    är du helt säker på att den inte är spoofad? för det står lite om hitachi 78 i den här delen:
    Jo jag är helt säker. Polaren har haft den sen den var ny. Förmodligen hade jag nåt galet med I/O portarna. Körde med Win API och då funkade allt utom verifieringen på slutet. Men den spelar upp HAWX i alla fall så det verkar ju blivit ok.

    //A

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, I/O Portarna används inte med hitachi, man använder Win API för dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Och i JF-guiden så använder dom I/O?

    "Once ModeB is set, choose your method, PortIO or Win32
    Win32 users should seen similar to this under the ?Drive? section"

    //Arasul

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, ok... well win32 är det vi använder i jungleflasher
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Vet inte hur riktigt jag ska förklara det här men jag ska försöka lite snabbt

    Hade rysligt många xbox360 som fick rödringar och dvd läsare som gick sönder.. vart duktigt förbannad på ms support och ms i allmänhet. tog ett A4 papper och skrev med lite stora bokstäver om hur trött jag var på xbox360 och jag ville ha kompensation. alltså när jag skickade in min box som hade rrod.

    Kompensationen som jag märkte ungefär 1 år senare var att jag att jag hade en Hitachi DJ47 som var flashad och spoofad som Samsung ms-25 med ix 1.4.

    Nu till frågan kan jag flasha om denna med 1.51? Jag har ju ingen orginal fil utläst för den sitter väl ms på kan knappast ringa och fråga

    Mvh Anders

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det du behöver göra är att läsa ut nyckeln, lägga in den i den nya mjukvaran och även spoofa (göra så att xboxen tror att hitachi driven är en samsung MS 25) och sedan flasha in det igen, svårare än så är det inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Tja,
    Vad gäller vid flashning av Hitachi fw ix1.4 till ix1.51 (okänd dvd ver. troligen v0078FK)?

    Stämmer detta?
    1. Boota med Slax 2 , enl guider för dvd i modeB läge
    2. Boota upp win, kör JF1.55b
    3. Dump drive (orginal f/w är borta och dvdn är flashad med ixtreme 1.4)
    4. Spara key'n (viktigt!)
    5. Lägg in "JF firmware pack" i fw katalogen för JF1.55b.
    6. Välj "RAM upload" och flasha dvdn till "STOCK" - Tryck på "flashed hacked f/w" och spara filen på hd. (JF1.55b hittar själv orginal fw som den confar med key'n)
    7. Flashningen fortsätter.........klart.

    Vad jag fattat så är RESTORE bara för spoofade dvd läsare.

    /360RFUN

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Tja,
    Vad gäller vid flashning av Hitachi fw ix1.4 till ix1.51 (okänd dvd ver. troligen v0078FK)?

    Stämmer detta?
    1. Boota med Slax 2 , enl guider för dvd i modeB läge
    2. Boota upp win, kör JF1.55b
    3. Dump drive (orginal f/w är borta och dvdn är flashad med ixtreme 1.4)
    4. Spara key'n (viktigt!)
    5. Lägg in "JF firmware pack" i fw katalogen för JF1.55b.
    6. Välj "RAM upload" och flasha dvdn till "STOCK" - Tryck på "flashed hacked f/w" och spara filen på hd. (JF1.55b hittar själv orginal fw som den confar med key'n)
    7. Flashningen fortsätter.........klart.

    Vad jag fattat så är RESTORE bara för spoofade dvd läsare.

    /360RFUN
    Du måste köra restore på ALLA hitachi drivarna... du kan köra antingen i Jungleflasher ELLER FWToolbox... personligen kör jag med FWToolbox
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tja

    Jag har en hitachi 0078FK (GDR 3120L) som jag flashade till Maximus Xtreme 1.6 och jag har kvar original nyckeln (2 filer = ett text dokument & en BIN-fil) nu till frågan:

    1. Vilken firmware ska jag välja om jag vill flasha om till IX151? (finns 4 st olika som heter nånting med 78)

    2. Om jag ska läsa in original nyckel först, är det när jag ska läsa in firmware jag väljer "Original" -BIN filen? Vad gör jag med original nyckeln som jag sparade i ett text dokument? Lite trött, jobbat hårt idag.

    Tacksam för hjälp!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Flumsnack Visa Inlägg
    Tja

    Jag har en hitachi 0078FK (GDR 3120L) som jag flashade till Maximus Xtreme 1.6 och jag har kvar original nyckeln (2 filer = ett text dokument & en BIN-fil) nu till frågan:

    1. Vilken firmware ska jag välja om jag vill flasha om till IX151? (finns 4 st olika som heter nånting med 78)

    2. Om jag ska läsa in original nyckel först, är det när jag ska läsa in firmware jag väljer "Original" -BIN filen? Vad gör jag med original nyckeln som jag sparade i ett text dokument? Lite trött, jobbat hårt idag.

    Tacksam för hjälp!
    Du väljer firmware baserat på var nyckeln ligger i den firmwaren som redan ligger på driven... (enkelt att kolla med FWToolbox) vad gäller orginal ska du flasha in en orginal hitachi 78 firmware med rätt nyckel position, för att sedan kunna flasha in iXtreme 1.51 [ocksåe denna med rätt nyckel position] (eller kommande 1.6 som kommer på torsdag om allt går enligt planerna)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jungleflasher väljer den version som gäller för din läsare automatiskt så du behöver inte fundera på vilken version du skall använda om du kör JF.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej tack för svaren! Jag ska börja genast

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej jag blev en aning osäker men jag skriver ner hur jag tänker göra så kanske någon kan bekräfta om jag gör rätt eller vad jag gör fel?

    Hitachi GDR-3120L (0078FK)

    1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)

    2. Öppnar Jungleflasher v0.1.51 Beta & går in på Hitachi fliken.

    3. Drive Revision: 78 / 79

    4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)

    5. Transfer method: Mode select & på Drive väljer jag min hitachi

    6. Flashing options: Restore firmware & sen restore to stock

    Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?

    sen är det väl bara trycka OK tills allt är klart? Rätt?, Fel?
    Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Flumsnack Visa Inlägg
    Okej jag blev en aning osäker men jag skriver ner hur jag tänker göra så kanske någon kan bekräfta om jag gör rätt eller vad jag gör fel?

    Hitachi GDR-3120L (0078FK)

    1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)

    2. Öppnar Jungleflasher v0.1.51 Beta & går in på Hitachi fliken.

    3. Drive Revision: 78 / 79

    4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)

    5. Transfer method: Mode select & på Drive väljer jag min hitachi

    6. Flashing options: Restore firmware & sen restore to stock

    Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?

    sen är det väl bara trycka OK tills allt är klart? Rätt?, Fel?
    Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.
    Du behöver inte lägga in din orginalfil i FW-mappen. Jungelflasher läser ur nyckeln ur dvdspelaren och lägger sen in den i en lämplig fil som den sen flashar in i spelaren.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Flumsnack Visa Inlägg
    Okej jag blev en aning osäker men jag skriver ner hur jag tänker göra så kanske någon kan bekräfta om jag gör rätt eller vad jag gör fel?

    Hitachi GDR-3120L (0078FK)

    1. Kopierar orginal.BIN som jag sparade en gång i tiden & klistrar in i mappen "firmware" som ligger på samma plats som Jungleflasher.exe (vill flasha om läsaren till orginal)

    2. Öppnar Jungleflasher v0.1.51 Beta & går in på Hitachi fliken.

    3. Drive Revision: 78 / 79

    4. Use port IO eller Win API (Måste jag använda mitt connectivity kit & välja port IO?)

    5. Transfer method: Mode select & på Drive väljer jag min hitachi

    6. Flashing options: Restore firmware & sen restore to stock

    Och sen om jag förstått det rätt så dumpar den nuvarande firmware & letar upp rätt orginal fil i "firmware" mappen. Därför måste jag väl placera min orginal.bin just där? Ska den döpas till nåt särskilt eller räcker det med att den bara finns där?

    sen är det väl bara trycka OK tills allt är klart? Rätt?, Fel?
    Jag har bara använt FWtoolbox 1 gång så om man gör likadant med ix151 så är jag med men återställa till orginal vad nåt nytt.
    att återställa till orginal är nästan det samma som att flasha till 1.51, vill du ha assistans kan du lägga till mig på msn så guidar jag dig genom det, Anderzxb här på forumet har jag hjälp 2 gånger med FWToolbox, han fick det att fungera och är skit nöjd!

    (första gången var det en spoofad 47:a andra gången en 79 [samma metoder, bara skillnad i att få den till mode b])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fan vad trött jag blir på mig själv! Nu har jag bränt läsaren när jag kopplade in connectivity kit...Poff! sa det bara.
    När jag ändå kunde fått hjälp..aja.

    Nu när jag måste köpa en ny rom, spelar det nån roll vad det är för modell? Eller om den är orginal eller flashad?

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Flumsnack Visa Inlägg
    Fan vad trött jag blir på mig själv! Nu har jag bränt läsaren när jag kopplade in connectivity kit...Poff! sa det bara.
    När jag ändå kunde fått hjälp..aja.

    Nu när jag måste köpa en ny rom, spelar det nån roll vad det är för modell? Eller om den är orginal eller flashad?

    Har du nyckeln kvar spelar det ingen troll vad du trollar med
    Säg att det är en Hitatchi o du får en Samsung så läser du ut mjukvaran, kastar in din nyckel o Spoofar som den Hitatchi du hade.

    Samsungen kommer då tro att den är en Hitatchi med din nyckel.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Flumsnack Visa Inlägg
    Fan vad trött jag blir på mig själv! Nu har jag bränt läsaren när jag kopplade in connectivity kit...Poff! sa det bara.
    När jag ändå kunde fått hjälp..aja.

    Nu när jag måste köpa en ny rom, spelar det nån roll vad det är för modell? Eller om den är orginal eller flashad?
    Enklast för dig är att maila oss de filer du har (orig.bin, key.bin eller vad du nu har) och innehåller dina filer åtminstonde en korrekt nyckel samt vi får rätt information om vilket märke/modell av dvdläsare du har så kan vi leverera en fungerande dvdläsare till dig som du bara monterar och kör färdig med senaste iXtreme.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inget BIOS?
    By Stene75 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 22:12
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •