Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Problem med DVD+R DL

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0

Problem med DVD+R DL

Jag har en LG GSA H54N tänkte testa i fall den klara bränna xbox 360 spel. men när jag sätter i skivan så säger datorn att den bara är på 4,25GB men det är en Verbatim DVD+R DL och jag har uppdaterat DVD brännaren med senaste firmware. Jag har kollat med nero infotool och enligt det så stödjer brännaren DVD+R DL står till och med på brännaren. Men varför hittar den bara halva skivan??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    bra fråga... vart köpte du skivan? är du helt 100% säker på att det är DVD+R DL? och inte vanlig DVD+R?

du kan också prova att köra den i ImgBurn... det kanske hjälper dig
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    bra fråga... vart köpte du skivan? är du helt 100% säker på att det är DVD+R DL? och inte vanlig DVD+R?

du kan också prova att köra den i ImgBurn... det kanske hjälper dig
    Eller så satsar du på en ny brännare Samsung SE-S224Q eller Pioneer 116D som Psxcare har
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    men innan du satsar på ny brännare bör du testa ett annat program (ImgBurn) det kan vara programmet du försöker bränna med som inte visar korrekt...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    0
    Japp jag är 100% säker på att det är DVD+R DL det står på själva skivan. Jag har testat Imgburn och den visar också bara 4,25GB ledigt på skivan.Till och med inne på "Den här Datorn" så visar den bara 4,25GB. Datorn verka tro att det är en Vanlig DVD+R.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Om jag inte har helt fel så tror jag att jag har sett skivor med det lilla DL märket, alltså inte texten utan logon för DL på vissa skivor som bara är DVD-r. Om du kör skivan i Imgburn så står det där vilken mediacode den har och så kan du googla det för att få fram vad det är för någon skiva

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag skulle testa med en annan brännare... verkar som att din brännare är cp...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    posta mediainfo från imgburn. kopiera text från rutan till höger (write läget) när du har en skiva i din brännare.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Bästa brännaren enligt mej på att bränna xbox360 backuper på= NEC DVD_RW ND-3550A

gammal, men har alltid funkat, inte uppdaterart mjukvaran i den någon gång sen jag köpte den för 3-4 årsen rekommederas starkt

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    LG och Maccar har folk oftast mest problem med.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Problem med SSBB
    By LackOfAnatomy in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 16:38
  2. problem med live om man sänker hastighet på DVD?
    By Blitzkrieg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 11:18
  3. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 20:28
  4. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 23:59
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 20:10

Bookmarks

Behörigheter