Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: vill ha speltips- typ sam&max, larry, simon the sorcerer etc

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Trollhättan-Lilla Edet
    Inlägg
    127
    Respekt
    0

    vill ha speltips- typ sam&max, larry, simon the sorcerer etc

    Jag gillar de gamla adventure spelen typ sam & max, simon the srocerer, leisure suit larry. Finns det några bra spel likt dessa till 360?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har ingen aning om vad Sam & Max är, inte heller Simon the Sorcerer... men det finns nog ett gäng "Adventure" spel som du kallar dom till 360 med...

    finns iaf mängder med spel som handlar om ett äventyr till 360...

    t.ex Bully (du är en mobbare och ska klara dig ut ur skolan genom att göra bus etc... ganska likt leisure suite larry på vissa vis... men samtidigt helt annorlunda...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bolets Visa Inlägg
    Jag gillar de gamla adventure spelen typ sam & max, simon the srocerer, leisure suit larry. Finns det några bra spel likt dessa till 360?
    Ahh, the good old days...

    Tyvärr är ju peka-klicka-fundera-genren mer eller mindre utrotad, vilket är jäkligt trist. Man kan ju hoppas att någon fattar om några år och gör nyversioner av Day of the tentacle eller Sam & Max

    Leisure Suit Larry: Box Office Bust kommer snart, fast det tidigare Larry-spelet till xbox var ingen höjdare. alls.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Alla Sierra spelen på den tid det begav sig var väl mer eller mindre genomgående bra vill jag minnas ... Leisure Suit Larry in The Land of The Lounge Lizards var min personliga favorit ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kinetics Visa Inlägg
    Ahh, the good old days...

    Tyvärr är ju peka-klicka-fundera-genren mer eller mindre utrotad, vilket är jäkligt trist. Man kan ju hoppas att någon fattar om några år och gör nyversioner av Day of the tentacle eller Sam & Max

    Leisure Suit Larry: Box Office Bust kommer snart, fast det tidigare Larry-spelet till xbox var ingen höjdare. alls.
    Dom har faktiskt återupplivat Sam & Max, bara till pc och wii än så länge tror jag..

    http://www.telltalegames.com/samandmax


    Riktigt kul flashback i samma stil som det första

    Leisure Suit Larry: Box Office Bust känns tyvärr som en nitlott.. har inte gett det mer än 25min än så länge så ska ge det ett till försök..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    WHAT?! den nya leisure suit larry äger juh!! men jag har fastnat i en dröm >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    WHAT?! den nya leisure suit larry äger juh!! men jag har fastnat i en dröm >_<
    Indeed. Tycker också det e klockrent Dock har jag endast börjat Lira

Liknande diskussioner

  1. om man vill slippa cdclone
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 03:01
  2. jag vill spela multiplayer med mig själv!?!?
    By Mr_premier in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:01
  3. Vill ha SMB:Lost levels på VC.(FDS version)
    By TaxiTitan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:20
  4. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  5. Simon The Sorcerer 1 & 2
    By Azzid in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-30, 22:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •