Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: NEO4 + Origa

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Question NEO4 + Origa

På eran hemsida står det att NEO4 klarar att starta det mesta direkt förrutom import spel som den inte klarar alls. Det står även att Origa klarar att starta import spel med "swaptrick" men inget annat. Nu undrar jag hur det kommer sig att dessa både chip tillsammans kan starta import spel utan "swaptrick" som det står på eran hemsida, stämmer det?

Om man inte är intresserade av att kunna spela brända spel utan bara vill kunna spela vanliga spel köpta i sverige samt spel importerade från USA och Japan samt slippa alla dessa patchar och "swaptrick" vilket chip skall man då välja?

/joker

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det kom som en rejäl överraskning att alla spel startade direkt utan swap när vi lödde in NEO4 och Origa i samma PS2. Men så är det...

Vill du spela importerade USA spel utan swaptrick så är det enda jag kan erbjuda just nu NEO4+Origa. Om några veckor bör vi kunna montera "Messiah" vilket är en mycket bättre lösning än att använda två separata chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    0

Varför är messiah en bättre lösning ?
    1 eller 2 chip saknar väl betydelse om alla spel/filmer startar på samma sätt ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Neo4+Origa startar inte spelen i "alla lägen". Vissa spel måste man starta genom att göra vissa saker i en viss ordning:

Stänga av sin PS2 utan spel i.
    Slå på sin PS2 (utan spel...)
    gå in i browsern
    sätta i spelet
    trycka på X

Att ha två chip från olika tillverkare som inte anpassat chipen till varandra fungerar visserligen, men det är ju ingen "snygg" lösning. Att ha ett väl fungerande chip ger mindre risk för problem.

Vissa kunder bryr sig inte om detta, dom vill bara kunna spela sina spel oavsett hur man måste starta dom eller hur många chip vi monterat. Jag konstaterar bara fakta, och låter kunden bestämma.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Neo4+Origa startar inte spelen i "alla lägen". Vissa spel måste man starta genom att göra vissa saker i en viss ordning:

Stänga av sin PS2 utan spel i.
    Slå på sin PS2 (utan spel...)
    gå in i browsern
    sätta i spelet
    trycka på X

Att ha två chip från olika tillverkare som inte anpassat chipen till varandra fungerar visserligen, men det är ju ingen "snygg" lösning. Att ha ett väl fungerande chip ger mindre risk för problem.

Vissa kunder bryr sig inte om detta, dom vill bara kunna spela sina spel oavsett hur man måste starta dom eller hur många chip vi monterat. Jag konstaterar bara fakta, och låter kunden bestämma.

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    23

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Johannes:
    Varför är messiah en bättre lösning ?
    1 eller 2 chip saknar väl betydelse om alla spel/filmer startar på samma sätt ?
    </font>
    Som jag fattar det så är origa+neo4 en "slump" att de fixxade noswappen osv. messiah [Eller t.ex.den kommande neo4.5] är utvecklat av en och samma företag/grupp och då vet man vad chippen gör och hur det fungerar... Så jag lägger mina surt förvärvade pengar på ett chip som har betatestats både av utvecklaren och betatestare..

Inget ont om NeOriga, det verkar ju fungera fint.

Liknande diskussioner

1. NEO4 !! Origa ???
    By killer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-05-04, 22:18
  2. värt beställa origa istället för messiah?
    By Spokk in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-02-25, 01:00
  3. NEO4 eller Origa??
    By choowie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-20, 22:07
  4. Ledsen pga ORIGA
    By FFGamer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-18, 19:32
  5. Origa Chip 2
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-07, 02:30

Bookmarks

Behörigheter