Jag har letat och hittar det inte, trots att jag vet att jag läst det här nånstans, så jag får fråga...
Jag har en Lite-On DG-16DS4 9504 som jag tänkte flasha med LT2.0.
Frågorna:
1. Om jag har förstått det rätt så skall man ALLTID först uppdatera dashboard innan man flashar, för annars kommer M$ att flasha tillbaka till original vid uppdatering. Är detta riktigt?
2. Gäller ovanstående även om jag aldrig kommer att spela online med den?
3. Skall man alltid uppdatera till senaste dashboard, eller det finns nån som spärrar flashningen?
4. Är det bara att plocka ned updaten från M$ eller det är andra modifierade som gäller?
5. Kommer LT2.0 att spärra gamla utbrända spel? Jag menar om det finns nån verifiering i LT2.0 som man inte visste tidigare och att den då inte tillåter äldre "osäkra" spel spelas?
6. Efter updaten kommer då min dvd-läsare heta 0272 istället för 9504, och jag skall då använda "LTPlus-0272-v2.0.bin"?
7. Något annat som man behöver tänka på, förr skulle man löda, kapa banor och en massa annat för att få ut all data som behövs, men det gör man inte längre eller?
Hoppas att det inte är allt för självklara saker som jag frågar om, men hittar ingen uppdaterad guide/info om flashning av slim.
Last edited by Game_Freak_se; 2011-11-17 at 18:53.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks