Sida 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #61
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Väntar ivrigt på guiden till 1.6 nu. Tusen tack på förhand!

    Samma sätt som för 1.51 skulle jag tro
    Ingen skillnad alls i förfarandena.

    En Flashning är fortfarande en Flashning, En Uppdatering är fortfarande en uppdatering o en Spoofning är fortfarande en Spoofning, samt en Uppdatering av en spoofning är fortfarande en uppdatering av en Spoofning
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis som pendragon säger, men jag skriver nu om hur du gör i 1.6 versionen av JF och har ändrat checksum värdet för DOS guiden håller på gör om DOS paketet nu bara med ändringarna i den

    *Edit:*

    Dos packet är färdigt, om något inte stämmer i guiden säg till så fixar jag detta
    Last edited by Swizzy; 2009-05-16 at 11:55.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #63
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Funkar det med en bärbar?

    Funkar det om man ska flasha en drive om man kopplar in den med connectivity kit?

    Tack!

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Detta fungerar med xbox 360's liteon drive, ja... du behöver ha ett connectivity kit med antingen USB eller COM (Seriell) port...

    jag rekomenderar att du kör på COM (seriell) hellre än USB...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    har problem med JungleFlasher kan läsa ut filerna med hjälp av
    JungleFlasher men den hänger sig när den ska flasha den
    fungerar under dos vilken av filerna ska man flasha med i dos?
    ser det finns dom som använder sig av Lite_CFW
    har för mig att det inte var rätt eller?????

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du valt att köra "save to file" så är det den filen, annars måste du lägga dummy.bin tillsamans med ixtreme filen och göra om den där som i dos guiden

    enklast för dig är att byta namn på "Lite_CFW" till "hacked.bin" om du följer min dos guide, om du skulle ha problem att hitta liteon driven i DOS kör då "L-O-Eras" följt av SATA porten (står 0x**** på den positionen den normalt har, eller så kollar du i jungleflasher (samma port oavsett om du kör jungleflasher eller dos) det du skriver efter "L-OEras" är då det som står där jag skrivit "****" sedan kör du detta kommandot tills driven får status 0x72 (kan stå 0xFF, 0xF2 och 0x80 detta är normalt men du ska fortsätta köra kommandot tills du får den till status 0x72) du behöver starta om driven för att få den till status 0x72, när den väl är där kör du enligt guiden efter erase

    ska nog skriva in detta i felsökningen och göra ett sådant batch kommando till dos filerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om du valt att köra "save to file" så är det den filen, annars måste du lägga dummy.bin tillsamans med ixtreme filen och göra om den där som i dos guiden

    enklast för dig är att byta namn på "Lite_CFW" till "hacked.bin" om du följer min dos guide, om du skulle ha problem att hitta liteon driven i DOS kör då "L-O-Eras" följt av SATA porten (står 0x**** på den positionen den normalt har, eller så kollar du i jungleflasher (samma port oavsett om du kör jungleflasher eller dos) det du skriver efter "L-OEras" är då det som står där jag skrivit "****" sedan kör du detta kommandot tills driven får status 0x72 (kan stå 0xFF, 0xF2 och 0x80 detta är normalt men du ska fortsätta köra kommandot tills du får den till status 0x72) du behöver starta om driven för att få den till status 0x72, när den väl är där kör du enligt guiden efter erase

    ska nog skriva in detta i felsökningen och göra ett sådant batch kommando till dos filerna
    tack för det byte namn på "Lite_CFW" till "hacked.bin" fungerade perfekt i
    dos

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    behövde du manuellt erasea driven? eller gick det bra ändå?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    behövde du manuellt erasea driven? eller gick det bra ändå?
    var tvungen att manuellt erasea driven sen fungerade det bara

  10. #70
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag är lite osäker på vilket kit de är man ska ha? är de detta?

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Har en Lite-On som är flashad med IXtreme 1.5 av någon snubbe här i stan. Jag äger ett VIA sata kort och nu undrar jag om jag kan flasha den själv till 1.6 utan massa kit osv?

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Har en Lite-On som är flashad med IXtreme 1.5 av någon snubbe här i stan. Jag äger ett VIA sata kort och nu undrar jag om jag kan flasha den själv till 1.6 utan massa kit osv?

    Allt beror på, prova o se, men kom ihåg, Spara nyckeln!
    Du bör ha ett Connectivitykit och har du inte ett Spear får du löda.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Allt beror på, prova o se, men kom ihåg, Spara nyckeln!
    Du bör ha ett Connectivitykit och har du inte ett Spear får du löda.
    om han kör med Jungleflasher enligt guiden så behöver han inte ha spear, men man MÅSTE ha ett Connectivity Kit, Antingen CK3 eller Maximus 360 Xtractor för att få ut nyckeln, vad jag vet så går det inte att få ut nyckeln utan ett connectivity kit på liteon

    Faktum är att om den redan är flashad sedan tidigare behöver man inte äns öppna liteon driven (om man läser ut i Windows med JungleFlasher) däremot måste man fortfarande ejecta trayen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om han kör med Jungleflasher enligt guiden så behöver han inte ha spear, men man MÅSTE ha ett Connectivity Kit, Antingen CK3 eller Maximus 360 Xtractor för att få ut nyckeln, vad jag vet så går det inte att få ut nyckeln utan ett connectivity kit på liteon

    Faktum är att om den redan är flashad sedan tidigare behöver man inte äns öppna liteon driven (om man läser ut i Windows med JungleFlasher) däremot måste man fortfarande ejecta trayen

    Ok tack för era svar!
    Men när du skriver att man fortfarande måste ejecta trayen, kan man inte använda xboxen som strömkälla då? Eller är det ett måste med ett connectivity kit oavsett om driven är flashad sen innan eller inte?

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du redan har nyckeln på din dator så kanske du inte behöver ett connectivity kit, men jag tror inte du har inte nyckel? säkraste är hur du än gör att använda dig av ett connectivity kit då det är lättare att stänga av driven när det behövs vid erease och sådant...

    mitt tips till dig är att köpa dig ett connectivity kit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag gjorde ett försök me att flasha min liteon drive. tyvärr frös datorn o min drive funkar nu inte så jätte bra =( kan inte trycka ut/ in släden. den sista filen jag sparade var Lite_cfw.bin. är de den jag ska använda för att se om jag får ordning på de? hur gör jag? finns de nån chans överhuvudtaget att fixa de?

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Döp om den filen till hacked.bin, ereasea manuellt enligt felsöknings delen på forumet (står hur man gör där) sedan följer du DOS guiden Steg 8 -> =) (tänk på att göra iordning DOS enligt första delen av guiden innan du gör något efter att du bytt namn på filen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    felsökningsdelen? har kikat runt men kan inte hitta nåt

    måste man köra i dos? måste de va en diskett elr usb minne? har ingen diskett station o inget usb minne. kan man göra en skiva av allt istället?
    Last edited by mrflim; 2009-05-27 at 20:31.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...31&postcount=3 felsökning

    om du laddar hem mitt DOS paket så har du allt du behöver för själva flashningen, alla programen och så...

    men du måste få till DOS själv, detta kan du göra med t.ex Iprep, eller så kan du använda dig av Windows XP Start disketter t.ex. (jag har testat att köra på Startdisketter, detta fungerar jätte bra!)

    Vad gäller din fråga om skiva så har jag ingen aning, har inte testat det själv... men det borde fungera... vet dock inte hur du ska göra det... googla o se om du hittar något vettigt med skiva
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Men då är frågan, hur ska han göra för att föra över sin firmware till skivan? eller kommer man åt hårddiskarna från skivan? (Aldrig använt skivan därför jag undrar )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Men då är frågan, hur ska han göra för att föra över sin firmware till skivan? eller kommer man åt hårddiskarna från skivan? (Aldrig använt skivan därför jag undrar )
    varför ska han föra över sin firmware? ixtreme 1.6 ligger på skivan, finns även en usb variant av modificationdisc.

    man använder oftast program som har stöd för att lägga in filer i imagefiler om man vill ändra dem.

  24. #84
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    så bra att de finns en för stöd för usb också! då slipper jag köpa en seriell kabel

    edit: nej fan.. man va ju tvungen att ha ett usb minne vilket jag inte heller har. då får man ju ändå sticka iväg till stan
    Last edited by mrflim; 2009-05-28 at 08:12.

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    varför ska han föra över sin firmware? ixtreme 1.6 ligger på skivan, finns även en usb variant av modificationdisc.

    man använder oftast program som har stöd för att lägga in filer i imagefiler om man vill ändra dem.
    han skulle föra över firmwaren för att han har nyckeln där, han misslyckades med flashningen i JF
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Jag blir så jävla trött på de här! börjar tro att jag har brickat min liteon

    Jag har försökt genom jf men där får den inte kontakt me driven. elr på sätt o vis. när de verkar som att jag har valt rätt I/O port så kan jag inte välja mer än load from dump files när jag är på dvdkey32. så då låter jag bli jf. tänket då göra ett försök me en sån där modification disk där man använder seriell kabel, fixade en sån o kopplade in. gjorde ett litet försök igår kväll innan jag kom på att jag va tvungen att ha en sån kabel. då startade skivan som den skulle, hittade driven o så. men nu när jag skaffat en kabel så startar inte skivan. den startar upp dos o så men inte mycke längre än så. så då får den skivan också va. har inte testat dos ännu men de är bara för att jag inte har nåt usb minne. är dos sista vägen? kan de va så att driven är förstörd? jag har inte kunnat göra nåt typ sen datorn frös.

    såg i en guide från jf att datorn kan frysa när man ska ereasa driven pgr av drivrutinerna så jag har avinstallerat den. innan låste sig datorn typ när jag stängde på executer kortet. nu efter avinstallation av drivers så funkar den som den ska.

    har nu typ gett upp då mitt tålamod är nästintill borta. allt går fel hela tiden känns de som. fast de är ju iofs inte ovanligt när de gäller såna här grejer o mig.

    men iaf... är dos mitt sista hopp? måste jag ha ett usb minne?
    jag vet inte alls va jag ska göra, hänger inte me ett dugg idag känns de som. så om någon vill hjälpa me att skriva precis hur jag ska göra, va jag ska välja, om de går att rädda driven elr om jag bara kan ta o slänga den i väggen så vore jag väldigt tacksam. är typ desperat

    ps: sry för ett dumt inlägg. va bara tvungen att skriva av mig

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Felet med drivrutinen är vanligt, det faktum att den inte hittar driven nu kan bero på att den inte har någon firmware, har hänt mig också... att den inte hittas i datorn alls när flashningen inte gått 100% i JF... då körde jag i DOS, men där hittade den inte heller driven! men jag visste ju vilken port den låg på, så jag googlade efter syntaxen för L-O-ERAS.exe som finns med DOS packetet, sedan skrev jag då in port och sådär, erasade driven på nytt och nu hittade DOS driven igen! perfekt, efter det körde jag bara på som vanligt enligt dos guiden

    om du känner att du INTE hänger med i guiden jag skrivit, så ska du INTE försöka göra detta själv, din drive kanske inte är helt körd ännu, den kanske fungerar om du gör rätt, men om du gör fel kan det slå tillbaka mot dig och bricka driven...

    eftersom du har nyckeln kan du kontakta någon som vet vad dom gör t.ex PSXCare, eller någon privat person som är säker på vad dom gör... skicka då din firmware via mail (den färdig spoofade [Lite_CFW.bin/Hacked.bin]) var då beredd på att du får betala för det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    tyvärr har man inte möjlighet till att skicka in driven till proffsen utan jag får försöka fixa de här sj. har en samsung ms25 som jag ska försöka spoofa först. men har några frågor först:
    har ladda ner iprep 008.9 o försöker fixa ett usb minne me de. är formaterat till fat o försöker nu lägga in ixtreme 1.6 men han vill inte ta de. står No valid fw loaded. kan de va så att de inte tar 1.6 elr kan de va nåt annat som felar?

    jag ska nu försöka spoofa samsung driven. har kikat i en tråd du gjort en liten guide i en annan tråd. men jag är lite osäker på vilken fw de är jag ska kopiera nyckeln från. jag försöker ta dem filer jag fått utav jf ( identify.bin, inquiry.bin o key.bin men ingen vill funka. tar jag från nån utav dem filer som följer me så passar driven väl ändå inte till mitt xbox?

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Anledningen till att den inte tar iX1.6 är pågrund av att den inte finns med i inställningarna, kommer inte ihåg vart den fanns, men int21 nämnde något om detta i en tråd för ett tag sedan...

    du kan enkelt spoofa i Jungleflasher (ladda orginal filen, dummy.bin) som om du skulle flasha din liteon direkt, sedan väljer du i target samsung fírmwaren, och väljer "spoof source to target" då blir den automatiskt Liteon spoof =) efter det är det bara att spara genom "save to file" och sedan är det bara att flasha på =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag lyckades ju flasha min samsung drive för nån dag sen men iom att den inte var spoofad till liteon så passa den inte i liteons xbox. nu har jag lyckats spoofa den ( tror jag ). är de då bara att koppla in den i xboxet o spela elr måste jag flasha om den?

Sida 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •