Sida 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd

    det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd

    det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
    det borde väl gå att få ut nyckeln genom att använda ett kort från en annan lite-on. någon kanske har en defekt i lager? psxcare eller någon annan villig själ? typ byta kort temporärt så man kan läsa ur nyckeln.

  3. #213
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd

    det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
    aha okej :S gött o höra att jag inte är själv med det (a)

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det borde väl gå att få ut nyckeln genom att använda ett kort från en annan lite-on. någon kanske har en defekt i lager? psxcare eller någon annan villig själ? typ byta kort temporärt så man kan läsa ur nyckeln.
    så man kan få ut nycklen om jag får tag på en annan lite-on drive då?
    ta man bort chipet i det då och sätter i det i den andres spelare?
    det är bränt typ bakom den kontakten. (kan ta kort när jag kommer hem från skolan)
    Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 08:52.

  4. #214
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
    aha okej :S gött o höra att jag inte är själv med det (a)

    så man kan få ut nycklen om jag får tag på en annan lite-on drive då?
    ta man bort chipet i det då och sätter i det i den andres spelare?
    det är bränt typ bakom det kontakten. (kan ta kort när jag kommer hem från skolan)
    det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.

  5. #215
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.
    gött o höra måste se om jag kan få tag på någon då. ni finns ju bara i stockholm så lite långt o åka :/
    bor ju nere i småland vid värnamo


    EDIT: har pcxcare lite on spelare?
    Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 09:59.

  6. #216
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.
    Jag har två nya Lite-On moderkort liggandes på mitt lödbord som vi snart skal llägga in som reservdelar i vår Webshop, men en sak är säker... Jag löder inte loss de Biosarna/Styrkretsarna som dessutom är täckta med superlim... Risken att man lossar banor är stor, vi har ingen adapter som kan läsa dem o skall man löda på kretsar igen på ett moderkort med epoxy som man lött loss en krets på igen kan saker skita sig.

    Kostnadsmässig kalkyl om vi skall försöka det...
    säg 500 kr för moderkortet, 500 kr för löda loss kretsen, 500 för att löda loss din krets, 500 för att löda på den igen o testa...

    ( Total summa 2.000 kr o är det värt det då Arcadeenheter ligger under den summan nya ? )

    Vi skrotar då mao ett fungerande styrkort o löder loss din krets o löder på... Fungerar det så är det ju bra, fungerar det inte får du fortf betala för jobbet o kretskortet. = Billigare att köpa en ny Arcade maskin o göra om o göra rätt vid flashningen "Vi tar 400 kr för att flasha dem om du hittar en maskin billigt i en annan affär o inte bryr dig om att du blir av med garantin, köper du maskin av oss ingår ett års garanti."
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.
    det är bara farligt och krångligt som pendragon säger, stora risker att det går åt helvete, det ända sättet du kan få ut nyckeln annars om du inte kan få loss kretsarna nyckeln finns i är att läsa från 360'ns moderkort, och det är vad jag hört inte lätt och inte heller billigt?

    så det billigaste (och bästa) är att köpa en helt ny arcade maskin istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #218
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    aj fan..
    kunde man inte bara skruva bort o så som den här killen gör?
    http://www.youtube.com/watch?v=T_xSsNmjqKI

  9. #219
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inte om du brännt styrkortet, den där videon handlar dessutom om samsung inte liteon...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #220
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    meeen menmenmenm, fan då.... slänga skiten ur fönstret nu då -.-

    EDIT: ligger nyckeln på styrkortet då?
    men om den inte gör det kan man inte byta kretskort som han gör? borde man inte kunna ta utnyckeln då? (eller är jag ute i vimlar?)

  11. #221
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
    meeen menmenmenm, fan då.... slänga skiten ur fönstret nu då -.-

    EDIT: ligger nyckeln på styrkortet då?
    men om den inte gör det kan man inte byta kretskort som han gör? borde man inte kunna ta utnyckeln då? (eller är jag ute i vimlar?)
    Grejen är att du inte kan kontakta kretsen på kortet om du inte får ström dit, du sa själv att du hade förstört styrkortet vid ström porten, hur ska du då få ström till kretsen?? att byta styrkort har ingen effekt, eftersom ström kontakten sitter fastlödd på styrkortet... om du förstår?

    ta gärna bort din dubbelpost...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #222
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    aha okej....
    men här har ni en bild....
    åt helvete eller hur?
    Kod:
    http://img514.imageshack.us/img514/3548/img0277n.jpg
    så nyckeln ligger på kretskortet då?
    Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 18:41.

  13. #223
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ser du direkt, den är totalt körd, har aldrig sett en sådär pass bränd drive förut dock... ser nästan ut som att skiten fattade eld! o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #224
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det ser du direkt, den är totalt körd, har aldrig sett en sådär pass bränd drive förut dock... ser nästan ut som att skiten fattade eld! o.O
    haha okej det luktar löd i hela huset, då blir det att kasta skiten ur fönstret om det inte går att fixa på något sett.
    så nyckeln låg alltså på det kretskortet?

  15. #225
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, nyckeln låg på det kretskortet, jag är osäker på vart exakt, men jag tror det är kretsen med massa lim runt... (OBS: jag är inte säker på att det är just den...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #226
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    hmmm, vi plockade isär kretskortet, det finns ett klistermärke på undersidan av kortet, kan det förhoppningsvis inte va nyckeln? det är rätt många nummer sen är den en bläck signering över det.


    (dum fråga iknow)


    Edit: men sådär för övrigt... vad kan ha orsakat att det brändes sådär?
    Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 21:22.

  17. #227
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    som jag sa, att du satt ström kabeln fel, det går... eller så kanske du hade för hög ström styrka in, kanske körde mode b (det lös rött på?)

    svårt att säga vad exakt som orsakade det då jag inte var med dig när du gjorde det, och jag inte själv är en expert på kretskort och sådant..

    vad gäller klisterlappen är det med 99% säkerhet INTE nyckeln, däremot kan det vara något annat, t.ex Inquiry (jag tvivlar på det dock) eller så kanske du tittade på lasern? i så fall är det laserns serienummer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #228
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    det lös rött på den första gången jag startade den. så det va mode-b isåfall. men man såg ju inte det när man satte i. det hände ju så fort jag satte på strömmen på kitet. Så man såg ju inte om mode-b va på eller inte.



    Men tack för all hjälp, jag är väldigt tacksam för all hjälp

    Man lär sig av misstag
    Last edited by Ask3n; 2009-09-19 at 13:06.

  19. #229
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med största sannolikhet beror det i så fall på att mode b var igång... då vet andra att man absolut INTE ska köra Mode B på CK3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #230
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    japp, de vet dom... då vet dom att det inte funka och att man ska dubbel checka innan man sätter ihop alla kabblar


    Edit: men hur kan Mode-b ger mer ström? eller aa fatta inte hur det kunde brännas. vad är skillnaden mellan dom olika mod-b?
    Last edited by Ask3n; 2009-09-19 at 16:35.

  21. #231
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Wow vilken guide tummen upp.!

    Fungerar detta även på en Lite on som redan är flashad med en tidigare version av ixtreme eller måste man göra något annorlunda? =)

  22. #232
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du gör på samma sätt med redan flashad liteon också (med undantag för Jungleflasher där du egentligen inte behöver använda spear/probe efter första iXtreme flashningen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #233
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hejsan!

    Har en snabb fråga.

    Har flashat (lr ja, uppgraderat) min och kompisens Lite-on drives från IX1.5 till 1.6 för ett tag sedan. Inga bekymmer med flashning eller liknande.

    Nu har en annan god vän till mig köpt sig en ny arcade 360 (den nya). Kan jag flasha den med samma metod som jag gjort på min och kompisens ?

    Har inte använt mig utav spear/probe/lödning. Vet ej om föregående flashare har lödat i våra konsoller heller för den delen. Har istortsett bara pluggat in drives'en i mitt VIA kort, flashat med jungleflasher och sen har det varit klart.

    Har sökt på forumet, men blir inte klok på sökfunktionen

    Mycket tacksam för svar

  24. #234
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den kommer förmodligen ha en Liteon 83850C i sig och det kommer i så fall vara en annan metod... den kan likaväl också ha en Liteon 93450C som i dagsläget inte går att flasha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den kommer förmodligen ha en Liteon 83850C i sig och det kommer i så fall vara en annan metod... den kan likaväl också ha en Liteon 93450C som i dagsläget inte går att flasha
    Ok, den allra senaste tror jag inte det är. Men kan nog vara 83850C som du säger. Krävs det lödning i alla Lite-on's ?

  26. #236
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, det krävs lödning/Spear/Probe med första liteon, den här versionen (83850C) behöver bara ha ström, men metoden för att läsa ut är lite annorlunda (OBS: du behöver inte skruva upp den här driven)

    det du behöver göra för att läsa ur från den här versionen av Liteon är att ha trayen halvvägs ut som vanligt, sedan kommer programmet säga åt dig att ejecta fullt ut, därpå ska du göra om så att den hamnar på mitten igen, och sedan tillbaka fullt ut därpå in igen sedan fortsätter du enligt min guide (OBS: jag har inte testat detta själv, då jag inte fått tag på en sådan liteon drive ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #237
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, det krävs lödning/Spear/Probe med första liteon, den här versionen (83850C) behöver bara ha ström, men metoden för att läsa ut är lite annorlunda (OBS: du behöver inte skruva upp den här driven)

    det du behöver göra för att läsa ur från den här versionen av Liteon är att ha trayen halvvägs ut som vanligt, sedan kommer programmet säga åt dig att ejecta fullt ut, därpå ska du göra om så att den hamnar på mitten igen, och sedan tillbaka fullt ut därpå in igen sedan fortsätter du enligt min guide (OBS: jag har inte testat detta själv, då jag inte fått tag på en sådan liteon drive ännu)
    Ok! Tror jag förstår ungefär hur det ligger till. Kanske enklare att lämna in konsollen till någon som vet hur man gör till punkt och pricka.

    Har ev. lite frågor om en annan konsoll med. Men vet inte vad det är för läsare i den så jag återkommer..

    Tack för svaren

  28. #238
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Kan jag flasha min liteon ? Jag har köpt en ny elite value pack och det står att den är gjord i oktober. Tacksam för svar

  29. #239
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Kan jag flasha min liteon ? Jag har köpt en ny elite value pack och det står att den är gjord i oktober. Tacksam för svar
    Om du har tur JA men med störst sannolikhet NEJ
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  30. #240
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Om du har tur JA men med störst sannolikhet NEJ
    Du det står såhär bakom boxen " MFR date : 2009-08-30 .

    Last edited by Benzema; 2009-10-31 at 17:04.

Sida 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •