Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd
det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
Nyckeln är unik för varje box, utan den har du en/ett dyr(t) DVD spelare/bokstöd
det går att sätta den fel, men det tar emot... du är inte ensam om att förstöra en liteon drive...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
aha okej :S gött o höra att jag inte är själv med det (a)
så man kan få ut nycklen om jag får tag på en annan lite-on drive då?
ta man bort chipet i det då och sätter i det i den andres spelare?
det är bränt typ bakom den kontakten. (kan ta kort när jag kommer hem från skolan)
Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 09:52.
det är det jag funderar över, du har ju inte bränt själv spelaren utan kortet. byter du det borde du komma åt din spelare och få tag i din nyckel. då kan du endera köpa ny läsare och flasha den eller om kör vidare med det nya kortet. är inte helt hundra på om alla kort passar alla liteon så vi får invänta svar.
Jag har två nya Lite-On moderkort liggandes på mitt lödbord som vi snart skal llägga in som reservdelar i vår Webshop, men en sak är säker... Jag löder inte loss de Biosarna/Styrkretsarna som dessutom är täckta med superlim... Risken att man lossar banor är stor, vi har ingen adapter som kan läsa dem o skall man löda på kretsar igen på ett moderkort med epoxy som man lött loss en krets på igen kan saker skita sig.
Kostnadsmässig kalkyl om vi skall försöka det...
säg 500 kr för moderkortet, 500 kr för löda loss kretsen, 500 för att löda loss din krets, 500 för att löda på den igen o testa...
( Total summa 2.000 kr o är det värt det då Arcadeenheter ligger under den summan nya ? )
Vi skrotar då mao ett fungerande styrkort o löder loss din krets o löder på... Fungerar det så är det ju bra, fungerar det inte får du fortf betala för jobbet o kretskortet. = Billigare att köpa en ny Arcade maskin o göra om o göra rätt vid flashningen "Vi tar 400 kr för att flasha dem om du hittar en maskin billigt i en annan affär o inte bryr dig om att du blir av med garantin, köper du maskin av oss ingår ett års garanti."
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
det är bara farligt och krångligt som pendragon säger, stora risker att det går åt helvete, det ända sättet du kan få ut nyckeln annars om du inte kan få loss kretsarna nyckeln finns i är att läsa från 360'ns moderkort, och det är vad jag hört inte lätt och inte heller billigt?
så det billigaste (och bästa) är att köpa en helt ny arcade maskin istället...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
aj fan..
kunde man inte bara skruva bort o så som den här killen gör?
http://www.youtube.com/watch?v=T_xSsNmjqKI
inte om du brännt styrkortet, den där videon handlar dessutom om samsung inte liteon...
Google is your friend!
meeen menmenmenm, fan då.... slänga skiten ur fönstret nu då -.-
EDIT: ligger nyckeln på styrkortet då?
men om den inte gör det kan man inte byta kretskort som han gör? borde man inte kunna ta utnyckeln då? (eller är jag ute i vimlar?)
Grejen är att du inte kan kontakta kretsen på kortet om du inte får ström dit, du sa själv att du hade förstört styrkortet vid ström porten, hur ska du då få ström till kretsen?? att byta styrkort har ingen effekt, eftersom ström kontakten sitter fastlödd på styrkortet... om du förstår?
ta gärna bort din dubbelpost...
Google is your friend!
aha okej....
men här har ni en bild....
åt helvete eller hur?
så nyckeln ligger på kretskortet då?Kod:http://img514.imageshack.us/img514/3548/img0277n.jpg
Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 19:41.
det ser du direkt, den är totalt körd, har aldrig sett en sådär pass bränd drive förut dock... ser nästan ut som att skiten fattade eld! o.O
Google is your friend!
ja, nyckeln låg på det kretskortet, jag är osäker på vart exakt, men jag tror det är kretsen med massa lim runt... (OBS: jag är inte säker på att det är just den...)
Google is your friend!
hmmm, vi plockade isär kretskortet, det finns ett klistermärke på undersidan av kortet, kan det förhoppningsvis inte va nyckeln? det är rätt många nummer sen är den en bläck signering över det.
(dum fråga iknow)
Edit: men sådär för övrigt... vad kan ha orsakat att det brändes sådär?
Last edited by Ask3n; 2009-09-18 at 22:22.
som jag sa, att du satt ström kabeln fel, det går... eller så kanske du hade för hög ström styrka in, kanske körde mode b (det lös rött på?)
svårt att säga vad exakt som orsakade det då jag inte var med dig när du gjorde det, och jag inte själv är en expert på kretskort och sådant..
vad gäller klisterlappen är det med 99% säkerhet INTE nyckeln, däremot kan det vara något annat, t.ex Inquiry (jag tvivlar på det dock) eller så kanske du tittade på lasern? i så fall är det laserns serienummer
Google is your friend!
det lös rött på den första gången jag startade den. så det va mode-b isåfall. men man såg ju inte det när man satte i. det hände ju så fort jag satte på strömmen på kitet. Så man såg ju inte om mode-b va på eller inte.
Men tack för all hjälp, jag är väldigt tacksam för all hjälp
Man lär sig av misstag
Last edited by Ask3n; 2009-09-19 at 14:06.
med största sannolikhet beror det i så fall på att mode b var igång... då vet andra att man absolut INTE ska köra Mode B på CK3
Google is your friend!
japp, de vet dom... då vet dom att det inte funka och att man ska dubbel checka innan man sätter ihop alla kabblar
Edit: men hur kan Mode-b ger mer ström? eller aa fatta inte hur det kunde brännas. vad är skillnaden mellan dom olika mod-b?
Last edited by Ask3n; 2009-09-19 at 17:35.
Wow vilken guide tummen upp.!
Fungerar detta även på en Lite on som redan är flashad med en tidigare version av ixtreme eller måste man göra något annorlunda? =)
Du gör på samma sätt med redan flashad liteon också (med undantag för Jungleflasher där du egentligen inte behöver använda spear/probe efter första iXtreme flashningen)
Google is your friend!
Hejsan!
Har en snabb fråga.
Har flashat (lr ja, uppgraderat) min och kompisens Lite-on drives från IX1.5 till 1.6 för ett tag sedan. Inga bekymmer med flashning eller liknande.
Nu har en annan god vän till mig köpt sig en ny arcade 360 (den nya). Kan jag flasha den med samma metod som jag gjort på min och kompisens ?
Har inte använt mig utav spear/probe/lödning. Vet ej om föregående flashare har lödat i våra konsoller heller för den delen. Har istortsett bara pluggat in drives'en i mitt VIA kort, flashat med jungleflasher och sen har det varit klart.
Har sökt på forumet, men blir inte klok på sökfunktionen
Mycket tacksam för svar
den kommer förmodligen ha en Liteon 83850C i sig och det kommer i så fall vara en annan metod... den kan likaväl också ha en Liteon 93450C som i dagsläget inte går att flasha
Google is your friend!
nej, det krävs lödning/Spear/Probe med första liteon, den här versionen (83850C) behöver bara ha ström, men metoden för att läsa ut är lite annorlunda (OBS: du behöver inte skruva upp den här driven)
det du behöver göra för att läsa ur från den här versionen av Liteon är att ha trayen halvvägs ut som vanligt, sedan kommer programmet säga åt dig att ejecta fullt ut, därpå ska du göra om så att den hamnar på mitten igen, och sedan tillbaka fullt ut därpå in igen sedan fortsätter du enligt min guide (OBS: jag har inte testat detta själv, då jag inte fått tag på en sådan liteon drive ännu)
Google is your friend!
Kan jag flasha min liteon ? Jag har köpt en ny elite value pack och det står att den är gjord i oktober. Tacksam för svar
Bookmarks