Sida 1 av 14 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Guide: Flasha liteon [Windows OCH DOS] FW: 74850C

    Windows med JungleFlasher

    Du behöver följande:
    1. Liteon drive (med FW: 74850C eller iXtreme)

    2. VIA Sata Controller kort (eller onboard Sata med VIA chipset)

    3. Ett Connectivity kit MED Com-Port!! (OBS: Viktigt att det finns en com port då den används för nyckel överföring med mera...)

    4. IXtreme (guiden visar 1.6, dom tidigare versionerna går tillväga på samma vis) *OBS: Det finns 3 ix 1.6 ute för Lite-on!! du ska INTE ha den "första" och inte heller 0800 versionen, du ska ha Re-Pack!!*

    5. Jungleflasher 1.60 Beta

    6.PortIO32 (Följer med Jungleflasher)

    Istället för punkt 4-6 ovan kan du ladda hem det här Liteon Windows Flash Paketet Det innehåller även den här guiden i PDF format och den engelska guiden jag har snott bilderna ifrån

    För att installera PortIO32 drivrutinen behöver du bara öppna filen "PortIO32.exe" så sker allt automatiskt!

    Såhär flashar du din liteon i Windows med Jungleflasher:

    1. Öppna Jungleflasher och tryck på "Go"

    2. Gå nu in på Taben "DVDKey 32" och leta reda på vilken port som din liteon är kopplad på (Du måste ha lite on driven påslagen!) För att se att du hittat rätt port kollar du att det står såhär på den nedre av dom 2 vänstra rutorna (Kolla på bilden):


    4. Tryck nu på eject knappen på ditt connectivity kit och stäng av driven snabbt när trayen är halvvägs ut (om du misslyckas på första försöket kan du göra det medans den är påväg in också, inga problem!) tänk dock på att du INTE kan läsa nyckeln om du inte har trayen halvvägs ut!!

    5. Nu ska du använda dig av din spear/probe på punkten 707, vart hittar du nu punkt 707?! ja, det gör du här (titta på bilden):


    (JA jag har snott bilden från Team Xecuter! men jag tycker den är bra och hittar ingen lika bra bild på nätet )

    6. När du nu har Din spear/Probe på den här punkten trycker du på knappen "Get Key, Create Dummy.bin, Open as source", om du nu inte får ut en key så kan du ha valt fel com port, prova att byta denna... får du fortfarande inte ut någon key prova med att starta om datorn och kolla att du har trayen halvvägs ut!! (Eller om du uppgraderar från en tidigare version av iXtreme, då trycker du på knappen "Dummy from iXtreme" enligt bilden nedan (OBS: om du väljer att göra detta behöver du inte skruva upp driven, men du måste fortfarande ha trayen ute under läsning!):



    Du kommer bli ombedd att spara 3 st filer (Key.bin, Inquiry.bin och Identify.bin) spara dessa på ett ställe du lätt hittar dom om du behöver dom igen!!


    7. Titta i den övre och nedre rutan att det finns en key och att det är samma i båda rutorna, om du inte har en key där gå tillbaka och gör om steg 6 tills du får en key där! du kan även ta bort din spear/probe nu utan att något händer

    OBS: Du bör spara dom här filerna om något skulle hända med driven och du inte längre kan läsa ut nyckeln etc. eller om du behöver flasha om din drive med en senare firmware behöver du inte läsa ut driven igen om du har dom här filerna kvar!

    8. Nu kommer den fråga dig om du vill öppna och spoofa iXtreme firmwaren automatiskt, självklart gör vi detta (om du väljer att inte göra detta kan du göra såhär istället: Tryck på knappen "Open Target firmware" och markera då den Ixtreme filen du vill använda [1.5, 1.51 eller 1.6 dom som finns nu, jag skulle föredra 1.6 om jag vore du...] Tryck nu på "Spoof source to target" så kopieras nyckeln över till den nya filen

    Ett tips är att även trycka på "Save to file" och spara den filen tillsamans med resten så slipper du göra om det här steget om din dator hänger sig eller liknande!

    10. Det är nu du kan bricka din 360 om du inte fått ut din key, för nu ska du nämligen erasea din drive! detta gör du såhär:

    Gå in på tabben "MTK Flash"

    Tryck på knappen "Liteon Erase", det ploppar nu upp 2 rutor som du måste acceptera (detta för att du inte ska trycka där av misstag, händer ändå men risken är mindre att något blir fel!) starta nu om driven ungefär där jag gjort detta i bilden nedan:



    Du ska få in din drive i status "Ox72" se bilden under:



    11. Nu ska du bara trycka på knappen "Write" och hoppas den går igenom smärt fritt! (enligt bilden ovan)

    såhär ser den ut om det gått rätt till:



    Har du inte fått den att bli såhär, prova att göra om det igen (erase och write)

    Har du frågor om något som gäller Liteon flashning, tveka inte att fråga här i den här tråden!
    Last edited by Swizzy; 2009-08-06 at 22:23. Anledning: Borttagning av trasiga länkar och uppdatering av FW version för driven, finns 2 olika metoder nu, 2 olika FW... även namnet på tråden har blivit uppdaterat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Liteon Flash i dos
    Det här behöver du:
    1. Liteon drive (med FW: 74850C eller iXtreme)

    2. VIA Sata Controller kort (eller onboard Sata med VIA chipset)

    3. Ett Connectivity kit MED Com-Port!! (OBS: Viktigt att det finns en com port då den används för nyckel överföring med mera...)

    4. IXtreme (guiden visar 1.6, dom tidigare versionerna går tillväga på samma vis) *OBS: Det finns 3 ix 1.6 ute för Lite-on!! du ska INTE ha den "första" och inte heller 0800 versionen, du ska ha Re-Pack!!*

    5. DosFlash16 V1.7 (du kan ladda hem den här: http://dwl.xbox-scene.com/iriez/DosF...d_20081223.rar)

    6. iPrep_v008.8 (du kan ladda hem den här: http://www.360mods.net/index.php?nam...=93&mirror=221)

    7. Firmtool v1.3

    Istället för punkt 4-7 ovan kan du ladda hem det här Liteon DOS Flash Paketet Det innehåller även den här guiden i PDF format och den engelska guiden jag har snott bilderna ifrån samt batch filer att använda för att underlätta, men det är upp till dig om du vill använda dom finns även en special guide i PDF format med det här paketet som talar om för dig exakt hur du ska göra om du använder dig av batchfilerna


    Såhär gör du en bootbar usb sticka med dos:

    1. Formatera den med FAT som filsystem (vet du inte hur du ska göra detta kan du antingen googla efter det eller så kan du sluta läsa nu!)

    2. Starta installera och starta iPrep och ställ in firmwaren som den vill ha (1.5 som högst med den här versionen) du behöver inte ha batch filerna för den här, men du måste bocka i att usb pinnen ska bli bootbar...

    3. Lägg nu in en mapp som du döper till DOS (eller vad du nu själv vill)

    4. I den här mappen lägger du följande filer:


    • Dosflash.exe (från dosflashen)

    • Dosflash.typ (från dosflashen)

    • Firmtool (från Firmtool)

    • hacked.bin (Firmware filen omdöpt till hacked.bin, behöver inte heta hacked.bin men byter du namn på filen måste du även göra det i dom steg där jag nämner filnamnet "hacked.bin")

    • L-O-Eras.exe (Från jungleflasher)


    Jag kommer göra ett paket med ovanstående filer färdiga, med .bat filer att köra direkt så du slipper skriva allt förhand

    Att flasha liteon i dos:

    1. Du börjar med att boota upp i dos (ganska självklart?!)

    2. När du nu bootat upp dos startar du liteon driven, ejecta trayen och stäng av strömmen när trayen är halvvägs ut, starta sedan upp driven igen

    3. Skriv: "cd DOS" (har du bytt namn på mappen skriver du istället: "cd *ditt namn*") tryck sedan på enter

    4. Skriv "Dosflash" och tryck enter

    du kommer nu få fram en lista som ser ut någonting som den på bilden nedan:



    5. På bilden ovan ser vi att våran liteon ligger som 4 i listan du ska INTE skicka om kommandot just nu för att få fram "Vendor ID" etc... så skriv ett "N" och tryck enter, du kommer nu att komma till en ny fråga, där ska du skriva in siffran på den driven vi vill arbeta med (i detta fallet: 4) skriv in siffran på driven vi ska använda och tryck enter (4 för mig)

    6. Dosflash kommer nu fråga dig vad du vill göra med driven i fråga, du ska nu skriva "Liteon K" den kommer sedan fråga dig vad du vill att filerna den sparar ska heta, du kan välja standard namnen (det blir lättare så!) den kommer sedan också att fråga dig om vilken comport du vill använda dig av, brukar i dom flesta fallen vara comport 1 då det inte alltid finns fler... om så är fallet för dig som för mig skriv in "1" och tryck enter när den frågar efter det. du kommer även få en fråga om du är redo för att göra detta, skriv då "Y" och tryck enter.

    OBS: innan du trycker enter sista gången måste du hålla din spear/probe mot punkt 707 (för mer info om vart du hittar punkt 707 se Windows versionen av flash guiden för bild) du bör också göra FLERA urläsningar innan du erasear driven!! (efter erase försvinner nämligen all data! och om något inte stämmer är du helt rökt!!!!!!!)

    det bör när du valt allt detta se ut som på bilden nedan:


    7. Nu ska vi använda Firmtool för att kopiera över nyckeln och det som vi läst ut till IX firmwaren, för att göra det skriver du:

    Firmtool dummy.bin hacked.bin

    OBS: om du bytt namn på dummy.bin måste du även byta namn här, samma gäller för hacked.bin

    Har allting gått rätt till här kommer det se ut som på bilden nedan(OBS: på bilden nedan finns lite extra information, från min .Bat fil):



    8. Nu när vi har key'n och allting färdigt är det dags att erasea driven, innan du gör detta måste du vara helt säker på att du har fått ut nyckeln!! (där av läser du ut driven flera gånger!!)

    för att göra detta skriver du "Dosflash" (igen) och trycker på enter du kommer då bli frågad om du vill köra kommandot igen (som i början när vi läste ur spelaren, du ska som förut inte göra detta just nu)

    du kommer sedan som tidigare få välja drive (i vårat fall: 4) och sedan frågar den vad du vill göra. då skriver du "Liteon E"

    OBS: Du kan behöva göra steg 8 flera gånger innan du fått det att fungera ordentligt...

    det ska se ut som på bilden nedan innan du går vidare:



    9. Nu ska vi köra Dosflash *OBS: Skriv "Dosflash" för att köra dosflash * (Igen tänker du säkert?, men ja... jävla massa dosflash här! ) den här gången ska vi köra om kommandot så att vi får vendor id skiten. skriv med andra ord bara "Y" och tryck enter.

    nu bör din drive ha status 0x72 (om erasen gick rätt till är driven inte i status 0x72 gör om steg 8 ett par gånger till) se bilden för mer info:



    10. Om din skärm ser ut som på bilden ovan kan du utan problem gå vidare och skriva in den nya firmwaren till spelaren!

    det gör du på följande vis:

    Skriv: "Dosflash" (IGEN?!?!?!?!?!?! vafan är det här?!?!?!) välj drive (i vårat fall 4) och denna gången vill vi juh skriva så vi skriver "W", nu kommer den fråga dig vad filen som vi ska skriva heter, där skriver du då in "hacked.bin" (eller motsvarande namn du valde på filen i början av guiden)

    du kommer när den är klar få följande medelande: "Writing finished! Datasum: 0C7E" det betyder att du är färdig att koppla ur din spelare och testa den, hoppas för guds skull att du har fått samma resultat som mig!!
    Last edited by Swizzy; 2009-08-06 at 22:22. Anledning: Borttagning av trasiga länkar och uppdatering av FW version för driven, finns 2 olika metoder nu, 2 olika FW...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad du kan göra om det inte fungerar (Tips & Tricks)

    1. Om det skulle skita sig i Windows (t.ex om du inte kan flasha tillbaka firmware på driven då windows crashar) kan du slutföra din flashning i dos enligt dos guiden (Om du inte kan boota från usb se tips 2)

    2. Om du inte kan boota upp i DOS från USB kan du lika bra använda en start diskett (som du skapat i windows) och följa dos guiden ovan.

    Vad du kan ha gjort fel om det inte fungerar(Felsökning)

    1. Jag får inte ut någon nyckel (Varken i DOS eller windows)
    Det finns många anledningar till att detta händer, ett kan vara att du inte har satt din spear/probe på rätt ställe, ett annat kan vara att din drive är lödd sedan tidigare, eller så kan du ha missat att ejecta trayen.

    Om du har ejectat trayen och har probe/spear på rätt ställe (enligt bilden i windows guiden): Kolla om det sitter en löd brygga över punkterna som är i anslutning till där du använder spear/probe, om detta är fallet behöver du inte använda din spear/probe, men det kan hända att du inte får ut en nyckel även fastän det är lött, prova då med att ta bort lödbryggan (värm på och se till att det inte finns någon anslutning mellan dom två punkterna)

    Om du har ejectat trayen, har din probe/spear på rätt ställe (enligt bilden i windows guiden) och det INTE finns någon löd brygga över punkterna: Du kanske inte har ejectat trayen tillräckligt långt eller så har du manuellt tryckt in/dragit ut trayen så att den är i mitten, prova då med att ejecta trayen och göra som jag beskrivigt i guiden (power cycla driven under tiden trayen rör på sig) på nytt OBS: Fungerar inte eject funktionen på driven prova med att starta om driven, fungerar den fortfarande inte sätt den i din 360 och ejecta, fungerar den inte då heller har du just fixat ett dyrt bokstöd (eller om du kan flasha den har du en dyr dvd spelare...)

    2. Jag fick ut en nyckel i Jungleflasher men när jag öppnar dummy.bin som source finns det ingen nyckel: Detta händer ibland, prova med att köra "Get key" igen om och om igen tills du ser nyckeln, kan ibland hjälpa att bara trycka ner enter så att den läser ut flera gånger om och om igen ett par gånger...

    3. Datorn slutar fungera när jag kör Jungleflasher! Det du kan göra här beror helt på hur du gjort... läs nedan den som gäller dig:

    Jag har installerat drivrutinerna och allt men det fungerar inte ändå (Jag har inte läst ut nyckeln ännu) Prova med att flytta kabeln till en annan sata port... fungerar inte det heller prova med att ta bort PortIO32 och installera det manuellt, kommer lägga in guide för detta senare (eller så kollar du den engelska guiden i början står det hur du gör detta)
    Tack till brunold för detta, brunold hittade problemet och löste det

    Jag har fått ut nyckeln och eraseat driven Du behöver förmodligen flasha driven i dos... prova med det fungerar det inte så vet jag inte vad du ska göra i dagsläget, får komma på en lösning om du stöter på problem med att du inte kan flasha i dos..

    4. Jag får upp en ruta där Jungleflasher säger att den inte kan ladda liteon firmwaren! (se bild nedan)



    Det du ska göra är att byta namn på filen för liteon till det som står i rutan, detta för att den ska hitta filen

    5. Jungleflasher hänger sig under flashningen det finns flera lösningar på det här problemet... följande är dom vanligaste:

    Börja med det här:öppna Anteckningar och skriv in följande

    Kod:
    L-O-Eras.exe *sata port*
    där du byter ut "*sata port*" mot sata porten det står om i jungleflasher (det står t.ex 0xA800 då skriver du in "A800") sedan sparar du detta som "killon.bat" eller liknande, spelar ingen större roll vad exakt du döper den till bara det är med bokstäverna a-z A-Z och mindre än 8 tecken (OBS: du ska ha " tecknena med, annars finns det risk för att filen får namnet "killon.bat.txt" och då inte är av rätt filtyp)

    efter detta kopierar du L-O-ERAS från DOS packet och lägger tillsamans med killon.bat som vi precis har skapat

    nu bootar du upp i DOS och kör kommandot vi precis skapade (skriv bara in killon) och starta om driven en gång, kör sedan kommandot igen, fortsätt köra kommandot tills du når status 0x72 på driven (det kan ta ett par försök, kör kommandot flera gånger för att vara säker på att den är i rätt läge)

    Metod 1 (Windows):ibland kan driven vara lite tjurig och kan fungera om du kör den i Jungleflasher igen, så om du väljer att fortsätta med jungleflasher följer du guiden efter det att du antingen sparade firmwaren eller läste ur den (det kommer komma upp fler frågor nu än tidigare när du ska erease driven *ja du måste göra detta IGEN*) sedan flashar du in firmwaren på nytt, fungerar det fortfarande inte gå ner till metod 2 (DOS)

    Metod 2 (DOS):Det du måste göra är att lägga in din firmware som du läst ur (antingen dummy.bin eller Lite_CFW.bin) och följa DOS guiden ovan. enklast är om du sparade din spoofade firmware (Lite_CFW.bin) och döper om den till hacked.bin för att enklare hänga med i guiden, om du inte sparade firmwaren på det viset får du följa guiden från steget efter urläsning

    OBS: Guiden är långt ifrån klar! saknas något, är något fel, vad som helst... påpeka det så fixar jag till det...
    Last edited by Swizzy; 2009-05-20 at 18:49.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Blurra ut din nyckel, inte bra att det står.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Tack... Detta Förtydliga en del (för mig iaf) det har nämligen inte framgått här tidigare hur man egentligen gör för att flasha Lite-on med CK3 pro + probe

    en sak för många självklart men inte för mig bla. så Tack för en utförligt skriven Guide


    En sak förresten.. stänga av Ck:et gäller detta för Både Pro\Lite när driven är på väg ut?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Blurra ut din nyckel, inte bra att det står.
    är inte min nyckel, alla bilderna har jag tagit från andras guider som finns på engelska... och skrivit om dom på svenska =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    Tack... Detta Förtydliga en del (för mig iaf) det har nämligen inte framgått här tidigare hur man egentligen gör för att flasha Lite-on med CK3 pro + probe

    en sak för många självklart men inte för mig bla. så Tack för en utförligt skriven Guide


    En sak förresten.. stänga av Ck:et gäller detta för Både Pro\Lite när driven är på väg ut?
    ja, även för maximus 360 xtractor kitet men jag rekomenderar att du använder dig av pro kitet då lite inte har com port vad jag vet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, även för maximus 360 xtractor kitet men jag rekomenderar att du använder dig av pro kitet då lite inte har com port vad jag vet?

    ahh, nä det har den nog inte nä.. jag har nämligen köpt prylar utav er Redan. hela helgen har gått till detta.. haha. ett CK3 Pro + Probe och Via sata kort skiten hängde sig exakt hela tiden så får se hur det går nu

    allt verka dock mycket enkelt innan jag beställde och fick hem prylarna


    Edit: CK3 Tool v1.2.4 <-- inget Du\ni rekomenderar?
    Last edited by comp00; 2009-03-15 at 15:36.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Använd det på egen risk, jag har inte testat det ännu... kan testa lite senare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    HAHA!!!


    detta var ta me faen otroligt. nu klarar nog alla att Flasha sina 360s det fonkar nue. absolut första konsollen jag har öppnat iofs svor jag en helg men men Tack

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det glädjer mig att min guide hjälpt någon iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    16
    Har inget med ämnet att göra, men vill bara tacka alla som supportar oss n00b's.
    Tycker jag e seriöst fast psxcare har det som leverbröd, stort tack till er

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    bra initiativ Swizzy, lättläst och bra info!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    bra initiativ Swizzy, lättläst och bra info!
    Tack många som frågat om det flera gånger, hade tråkigt igår kväll (tidigt i morse) och ville inte sova så jag tänkte jag skulle skriva den där guiden som ingen verkar hitta trots att jag skrivit om det ett par gånger hur man gör här på forumet... så småningom kommer jag skriva mer om felsökning (och vad man kan göra om windows crashar eller om man inte får datorn att boota från usb som jag råkade ut för, båda två! >_<)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Edit: jag tryckte lite på trayen simsalabim det flyter på igen men det var ett par svettiga minuter
    Last edited by comp00; 2009-03-18 at 06:31.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Håller på att göra sista finjusteringarna i mina kommande "packs" paket med alla program du behöver inklusive dom firmwares som finns just nu och guiden i pdf format (för enklare utskrift) och "orginal" guiden (guiden jag tagit bilder ifrån etc.)

    håller även på skapar .bat filer för dos varianten så man kan skriva in ett kommando för att utföra en rad olika kommandon (t.ex patch = patcha den nya firmwaren med gamla nyckeln + öppna nästa steg) hoppas ni kommer gilla dessa (när jag väl fått allt att fungera...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Du är grym Swizzy! Tusen Tack!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag är nu inne på sista testet med batch filerna innan jag packar och lägger upp här, ska testa och se om det går att köra start disketts tricket på 2 disketter (1 att starta upp i dos med och 1 att köra flashningen med) då filerna inte får plats tillsamans med dos måste du annars dela upp fasen på flera olika bootningar (boota upp i xp och skifta lite filer och grejer...)

    hoppas det här kommer fungera, i så fall kan man köra på 2 disketter så slipper jag ha 2 olika versioner av dos flash batch filerna (OBS: jag har redan testat allt i "riktiga" dos (DOS 6.22 som jag lagt in på en hårddisk) och där fungerade allt med undantaget att det står 1.5 även för 1.51 vid själva "spoofningen" av nyckeln etc. till ix151.bin ni ser själva när ni testar...) jag kunde dock inte läsa firmware filerna i firmwaretoolbox 4.8 av någon anledning (efter DOS Spoofen...) den säger att filerna inte är firmware filer eller något sådant... men men... verkar fungera iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det gick alldeles utmärkt bra att köra på 2 disketter också så jag tog därför bort dom special filerna jag hade skapat för att köra uppdelat i olika bootningar

    Hoppas batch filerna även fungerar för er, gör dom inte det hör av dig här på forumet så ska jag kolla upp om något blivit fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kunde dock inte läsa firmware filerna i firmwaretoolbox 4.8 av någon anledning (efter DOS Spoofen...) den säger att filerna inte är firmware filer eller något sådant... men men... verkar fungera iaf
    jämför skillnaderna i firmware av en dos spoof och en win spoof så att inte firmware blir korrupt på något sätt. konstigt att toolbox inte känner igen dem. fc filnamn1 filnamn2 kan du använda om du inte har en hex editor

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jämför skillnaderna i firmware av en dos spoof och en win spoof så att inte firmware blir korrupt på något sätt. konstigt att toolbox inte känner igen dem. fc filnamn1 filnamn2 kan du använda om du inte har en hex editor
    fc filnamn1 filnamn2 = dos kommando? eller?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fc filnamn1 filnamn2 = dos kommando? eller?
    japp.. fc står för file compare..

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Haha, sorry... nu är den borta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Haha, sorry... nu är den borta
    vad är borta?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fråga pendragon som tog bort sin post >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad är borta?
    JAg bad Swizzy kasta sin Gamerscore banner då den förblödde ögonen på mig då han spammar i forumet med inlägg lika ofta som mig o jag har sketasvårt att fokusera på vad folk skriver då det enda jag ser är hans banner
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Måste man ha 32 bitars OS för att detta ska funka?
    Och går det inte göra om så usb porten läses som en com port?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag är osäker på om man måste ha 32 bitars, men jag tror inte det, testa om du kör på USB istället så blir det comport, men tror inte den har stöd för USB i dos... så om du har en comport på datorn rekomenderar jag att du använder den i första hand
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    är det jag inte har, och det här portIO32 fungerar inte med 64 bitars vista/windows 7
    Tror ni det funkar om man installerar 32 bitars system som virtuellmaskin och kör så?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kanske, du kan juh alltid testa vet att det fungerar i XP iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 14 12311 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •