Sida 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 402

Diskussion: Guide: Flasha liteon

  1. #271
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    In Development... under utveckling...
    Thanks . Har du läst ? Vad säger C4eva egentligen

    [02:56] <@[X]nWo[X]> c4eva : lots of rumors/speculation
    [02:56] <@[X]nWo[X]> as usual
    [02:56] <@[X]nWo[X]> fw is detectable
    [02:56] <@[X]nWo[X]> etc etc
    [02:56] <@[X]nWo[X]> activate iso is detectable blah blah
    [02:56] <@[X]nWo[X]> realisticly sum1 said u mentioned new/stronger
    challenges
    [02:56] <@[X]nWo[X]> on media
    [02:57] <+c4eva> just to let you know that im looking into the current ban wave. I am currently running several brand new xboxs on live! These xboxs are in various configs. All are running ixtreme 1.61
    [02:58] <@[X]nWo[X]> excellent news
    [02:58] <+dialtone> u the man
    [02:58] <@[X]nWo[X]> anything new in the live logs ?
    [02:59] <+c4eva> One is running original discs, another is running on xbl (no discs) , another is running a backup from my region!
    [03:00] <+c4eva> Testing is ongoing! Live logs are done daily, no changes!
    [03:01] <+c4eva> until tests are completed, no eta on liteon fw!
    [03:04] <+c4eva> live logs look good!
    [03:06] <+c4eva> fw itself not detectable!
    [03:06] <+dialtone> thats forsure hehe
    [03:06] <+dialtone> knew it wasnt gonna be that
    [03:11] <+c4eva> they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!
    [03:11] <+dialtone> but i cant wait to do a victory dance on the proven track record of bad rips =p
    [03:12] <+dialtone> thats why me and fishy are unbanned cuz we have been stict on verified only online boots for the past year since last wave
    [03:12] <+Fishcake> see, this is why kids shouldn't rip :>


    Förstog inget , Vad babblar han om ?

  2. #272
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Liteon FW'n kommer när han är säker på om den är safe eller ej, han har 3st sprillans nya flashade 360 konsoller som alla kör 1.61 (liteon) på live just nu, med olika konfigurationer, 1 med orginal, 1 med bränt spel, och 1 utan något alls

    utöver det snackar dom om att han håller på går igenom banvågerna för att se vad som är orsaken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #273
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Liteon FW'n kommer när han är säker på om den är safe eller ej, han har 3st sprillans nya flashade 360 konsoller som alla kör 1.61 (liteon) på live just nu, med olika konfigurationer, 1 med orginal, 1 med bränt spel, och 1 utan något alls

    utöver det snackar dom om att han håller på går igenom banvågerna för att se vad som är orsaken...
    Intressant , så han har 1.61 redo nu då

    Han ska bara säkra att det går att spela live-skiten sen släpper han den om jag har rätt. Hur vet du om det är liteon han menade ?


    ( Är skiträdd att min box inte går att flasha , vet inte vilken drive jag har och jag är rädd att jag får den där liteon som är gjord i augusti )
    Last edited by Benzema; 2009-11-07 at 23:54.

  4. #274
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Intressant , så han har 1.61 redo nu då

    Han ska bara säkra att det går att spela live-skiten sen släpper han den om jag har rätt. Hur vet du om det är liteon han menade ?


    ( Är skiträdd att min box inte går att flasha , vet inte vilken drive jag har och jag är rädd att jag får den där liteon som är gjord i augusti )
    jag vet att det är liteon för att han snackar om sprillans nya boxar typ, och nya boxar som tillverkas nu har Liteon spelare...

    tvivlar på att han skulle ha ett lager med "nya" BenQ 360's t.ex. eller liknande... så chanserna för att det är någon sådan äldre spelare är rätt små, visst jag är inte helt 100% säker på att han menar just Liteon spelare, men jag antar det eftersom han snackar om nya konsoller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #275
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då byter du server, vissa servrar visar bara en lång lista med alla anslutna >_<

    skriv /join #FW när du kommit in på en Efnet server så ska du joina kanalen
    Förlåt för att jag är dum men vilken menar du ?

    Varsågod kolla http://img196.imageshack.us/img196/410/busti.jpg

  6. #276
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen av dom jag kör på mIRC: www.mirc.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #277
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingen av dom jag kör på mIRC: www.mirc.com
    Ska jag ladda den ? inte registrera ?

    menvafan nu dör jag.

  8. #278
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska bara ladda hem, och logga in på en efnet server, du behöver inte regga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #279
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Flash av lite-on med bärbar

    Hej!

    Har undrat förut men har inte fått klarhet i hur man flashar lite-on läsare med en bärbar dator.

    Jag har strömadapter för att driva läsare/hårdiskar, jag har också sata till usb adapter som fungerar för att koppla in t.ex. en SATA HDD via usb porten.

    Jag har ingen com- port på laptopen.

    Vad behöver jag för att flasha min lite-on läsare? Går det ens?

    Tacksam för svar!

  10. #280
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det du behöver är:

    CK3 Pro (så att du får USB som kan emuleras som COM/Seriell/RS232 port och även ger Xbox 360 läsaren ström... det fungerar INTE med vanliga ström kablar, dessa har nämligen en special)

    PCMCIA kort med VT6421A chipset, finns att köpa på många olika köp/sälj siter...

    OBS: du måste då köra i WINDOWS eftersom DOS inte har stöd för USB
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #281
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en fråga angående flashad Lite-On som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
    Jag flashade brorsans dvd i förra veckan, tänkt att bli en julklapp. Men då vi inte bor på samma ställe så lånade jag bara med mig läsaren. Fråga är ju nu om jag kan verifiera att dvd:n är OK efter flash utan att ha hans 360 här. Går det koppla till PC:n och kontrollera?

    Det jag oroar mig för är det mer eller mindre vanliga felet på läsarhuvudet. Jag drog inte ur någon kabel under flashning och har nu läst att det kan ha resulterat i en kaputt enhet.

    Tacksam för snabba svar då det är en vecka till Julafton nu =)

  12. #282
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Szandman Visa Inlägg
    Jag har en fråga angående flashad Lite-On som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
    Jag flashade brorsans dvd i förra veckan, tänkt att bli en julklapp. Men då vi inte bor på samma ställe så lånade jag bara med mig läsaren. Fråga är ju nu om jag kan verifiera att dvd:n är OK efter flash utan att ha hans 360 här. Går det koppla till PC:n och kontrollera?

    Det jag oroar mig för är det mer eller mindre vanliga felet på läsarhuvudet. Jag drog inte ur någon kabel under flashning och har nu läst att det kan ha resulterat i en kaputt enhet.

    Tacksam för snabba svar då det är en vecka till Julafton nu =)
    drog inte ur någon kabel? vad menar du nu??

    du kan inte verifiera att nyckeln du fick ut var rätt om du inte har 360'n i närheten tyvär, däremot kan du testa att den läser skivor genom att koppla den till datorn och starta driven med trayen halvvägs ut... då hamnar den i "0800 läget" som gör det möjligt att rippa spel, använd sedan XBC 2.9 tror jag den senaste versionen är, och rippa ett original, testa sedan mot ABGX360, om speldatan och lite annat stämmer är den iaf OK vad gäller original, men fortfarande, nyckeln kan vara helt fel, det kan du enbart testa med konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #283
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    drog inte ur någon kabel? vad menar du nu??

    du kan inte verifiera att nyckeln du fick ut var rätt om du inte har 360'n i närheten tyvär, däremot kan du testa att den läser skivor genom att koppla den till datorn och starta driven med trayen halvvägs ut... då hamnar den i "0800 läget" som gör det möjligt att rippa spel, använd sedan XBC 2.9 tror jag den senaste versionen är, och rippa ett original, testa sedan mot ABGX360, om speldatan och lite annat stämmer är den iaf OK vad gäller original, men fortfarande, nyckeln kan vara helt fel, det kan du enbart testa med konsollen...
    Jo, jag har läst att många drar ur flatkabeln som går till lasern, alltså inuti dvdläsaren.

    Nä, att inte kunna verifiera nyckeln antog jag nästan, men däremot att flashen är OK, och att den fortfarande kan läsa skivor kan man ju testa då, tack för tipset!!

  14. #284
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Szandman Visa Inlägg
    Jo, jag har läst att många drar ur flatkabeln som går till lasern, alltså inuti dvdläsaren.

    Nä, att inte kunna verifiera nyckeln antog jag nästan, men däremot att flashen är OK, och att den fortfarande kan läsa skivor kan man ju testa då, tack för tipset!!
    när jag flashar liteon drar jag inte ut några kablar alls, det gör inte heller PSXCare, däremot gör jag det på dom nya liteon läsarna när jag ska löda, detta för att undvika att skada kablarna när jag vänder på styrkortet och arbetar med det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #285
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Bra, då behöver jag inte vara orolig över det då =)

    Hur vanligt är det att man läser ut fel nyckel då?? =)

  16. #286
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inte speciellt vanligt, betydligt mycket vanligare om man kör på 83850C då dessa skjuter ut en felaktig nyckel om man gör fel, och den ser faktiskt äkta ut... om man inte vet vad man ska titta efter
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #287
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har nu följt denna guiden och efter att jag kommit till Erase Lite-on och klickat på den knappen så erasade den verkade det som men sen hände inget mer. Nu kommer jag inte ens åt läsaren den går inte ens att öppna.

    Är den helt trasig nu och ska till tippen eller?

    Snälla hjälp mig.

  18. #288
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av sneaksneak Visa Inlägg
    Jag har nu följt denna guiden och efter att jag kommit till Erase Lite-on och klickat på den knappen så erasade den verkade det som men sen hände inget mer. Nu kommer jag inte ens åt läsaren den går inte ens att öppna.

    Är den helt trasig nu och ska till tippen eller?

    Snälla hjälp mig.
    Har du läst ur nyckel osv så är det inga problem med den. Helt normalt att den inte går att öppna när den inte har någon firmware kvar i sig. Skall bara vara att flasha nu om man har ordning på all konfiguration. Eventuellt kan den vilja bli mer ordentligt erasad från DOS.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #289
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jodå, nycklar har jag läst ur sedan tidigare plus att jag läste ur dem nu med ur ixtreme 1.5

    Men jag kan inte hitta läsaren nu i jungleflasher, vad är nästa steg då?

  20. #290
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sneaksneak Visa Inlägg
    Jodå, nycklar har jag läst ur sedan tidigare plus att jag läste ur dem nu med ur ixtreme 1.5

    Men jag kan inte hitta läsaren nu i jungleflasher, vad är nästa steg då?
    övergå till DOS, om du läser guiden på min sida har jag skrivit om vad du kan göra i FAQ'n, slutför flashningen i DOS så ska det gå skit bra, om du inte kommer åt den i DOS heller är det styrkortet som är felet, typ att någonting pajat på styrkortet, t.ex. lödbanor som spruckigt eller liknande, alternativt att någon komponent dött...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #291
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack ska ni ha, det löste sig i DOS

  22. #292
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad trevligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #293
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    Hej!
    Jag hittade en lista på deras sida

    There are also different versions of each drive:

    Hitachi-LG GDR-3120L 46DH
    Hitachi-LG GDR-3120L 47DG
    Hitachi-LG GDR-3120L 47DJ
    Hitachi-LG GDR-3120L 59DJ
    Hitachi-LG GDR-3120L 78FK
    Hitachi-LG GDR-3120L 79FK (requires 79 unlock cd)
    Hitachi-LG GDR-3120L 79FL (requires 79 unlock cd)
    Toshiba-Samsung TS-H943 MS25
    Toshiba-Samsung TS-H943 MS28
    Benq VAD6038 64930C
    Benq VAD6038 62430C
    Lite-On DG-16D2S 74850C (requires probe)
    Lite-On DG-16D2S 83850C
    Lite-On DG-16D2S 83850C (Dated August 2009+) Known as 83850V2*
    Lite-On DG-16D2S 94350C
    jag har
    Lite-On DG-16D2S 94350C
    kan jag använda CK3 Lite för att flasha? den behöve ju ingen probe.

  24. #294
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja du kan använda CK3'an för att strömsätta driven. Men du måste ändå göra en fulldump med "BoxxDr-metoden" om du har en 93'a.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  25. #295
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    vad är "BoxxDr-metoden"?

    jag har bara ck3 lite inte ck3 pro.

  26. #296
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
    vad är "BoxxDr-metoden"?

    jag har bara ck3 lite inte ck3 pro.
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38047 i den här tråden pratar vi lite om det, http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=698256 här kan du läsa annars exakt hur det står...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #297
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    fulldump med "BoxxDr-metoden"
    måste man göra den på 93 och de andra lite-on med som 83850C?

  28. #298
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
    fulldump med "BoxxDr-metoden"
    måste man göra den på 93 och de andra lite-on med som 83850C?
    BoxxDr-metoden är till för 93450C och 83850C-v2 (dom som inte går med andra metoder) jag har inte orkat skriva hur man gör för att läsa ur nyckel på en 83850C ännu, man ska hålla på ejecta ut och in för att få ut nyckel på dessa, övriga delar är det samma som 74: orna (som det står i den här guiden) har dock inte testat DOS varianten ännu, så är inte säker på exakt vad du ska skriva för dessa, men troligtvis samma...
    Last edited by Swizzy; 2010-01-06 at 19:09.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #299
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    aha okej, finns det någon bild på hur alla sladdar är ihop kopplade redigt? den motex sladden och sata och så? med ck3 Lite

    kan inte söka på forumet.

  30. #300
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det finns 2 kontakter på baksidan av din 360 läsare, 3 kontakter på CK3 lite, 4 på CK3 Pro, du kan inte koppla dom fel, tro mig... (OBS: titta på kabeln du som går mellan CK3 och DVD enheten, det finns plast kanter på dom, dessa skall vara uppåt, vänder du på DVD spelaren så att den ligger upp och ner ska du även vända på kabeln så att dessa hamnar neråt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Flasha Lite-on
    By jimmpa83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:58
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Guide: Flasha ditt chip via Evox
    By rejjo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •