Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: En idiot behöver hjälp med att flasha!

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver ha någon form av ström källa, antingen en intern från datorn direkt eller en extern som jag har (hittar den inte löst längre, men den finns i det här kitet: http://www.dustinhome.se/pd_5010101569.aspx )
    AHA! Så det är extern strömkabel från jordat uttag in i CK3, den blå strömkabeln från CK3 till DVDn, SATAkabeln från DVDn till PCn, USB mellan CK3 och PC och såklart strömkabel i jordat uttag till PCn?

    I vilken sladd från det jordade uttaget sätter jag krokodilklämman från armbandet? Den till PCn eller den till CK3

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen av dom... du sätter den i vägg uttaget, eller så kan du vira den runt ett elements luftnings nippel (skrapa lite på olika ställen först så du får ren metall mot kabeln)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver ha någon form av ström källa, antingen en intern från datorn direkt eller en extern som jag har (hittar den inte löst längre, men den finns i det här kitet: http://www.dustinhome.se/pd_5010101569.aspx )

    Har ju en som går in i en av DVD:erna i min PC. Den skulle jag kunna använda väl?

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, du kan använda en som sitter i datorn också, men då måste du ha datorn öppen och ha datorn på ett sådant ställe att du lätt kommer åt connectivity kitet samt kan koppla in spelaren och ställa den på ett "säkert" sätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, du kan använda en som sitter i datorn också, men då måste du ha datorn öppen och ha datorn på ett sådant ställe att du lätt kommer åt connectivity kitet samt kan koppla in spelaren och ställa den på ett "säkert" sätt
    Det gäller väl bara att se till att de olika delarna inte har "kontakt"med varandra? Alltså inte rör vid varandra. Och sen har jag armbandet på. Då borde det vara ok. Eller finns det någon "uppställning" av grejerna som är att rekommendera?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av manghole Visa Inlägg
    Det gäller väl bara att se till att de olika delarna inte har "kontakt"med varandra? Alltså inte rör vid varandra. Och sen har jag armbandet på. Då borde det vara ok. Eller finns det någon "uppställning" av grejerna som är att rekommendera?
    se bara till att spelaren står stilla och inte ramlar ner... det var det jag tänkte på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    haha Ok..det ska jag ha koll på

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Började flasha min box. Hade alla de rätta grejerna och följde guiden till punkt och pricka. "Read" gick bra, men mitt i "write" så frös datorn och sen hittade den ingen drive efter det. Kopplade in den och då lyste en röd längst ner till höger. Fick felmeddelande F65 och 1001 vilket tydligen innebär: Drive error, incorrect firmware or DVD time out.
    Så...ska jag kasta den i sjön och köpa en ny eller GÅR det att göra något?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Eraease och flasha den i dos
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tack! Du är en pärla! Ska testa!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Problem att läsa brända spel med Argon
    By MrCoke in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 12:54
  2. Min historia att flasha liteons
    By bqobd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 18:30
  3. Behöver hjälp med att bränna spel med enbart .iso!
    By giftigkola in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 23:55
  4. Hjälp med att flasha tillbaks till original!
    By ulka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 13:55
  5. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •