Hej, jag har fått RROD till och från det senaste året, men till en början har det funkat bara genom att starta om, och som på senare tid med "towel trick". Tills även det vägrade funka. Då skruvade jag isär, använde mig av x-clamp-fixen. Rengjorde chipen och cpun och gpun (?), satte på ny kylpasta, och skruvade ihop med nya skruvar. Då funkade det, tills i lördags.
Jag har försökt få den att funka genom att rengöra och lägga på ny kylpasta, men det vägrar fungera. Har även testat skruva åt olika hårt. Viktigt att noterna är att jag inte använt mig att några muttrar under cpun/gpun. Men det funkade ju som sagt innan. Har även testat överhetta genom att plugga ur fläkten.
Idag kollade på jag moderkortet, och noterade små, (små!) repor på vissa metallplattor som sitter på undersidan av moderkortet. Så nu funderar jag på om det kan vara orsaken - att jag skadat kortet. Därför undrar jag - hur känsligt är egentligen kortet? Spelar lutningen på de batteriliknande sakerna på ovansidan någon roll, och sådana små repor?
Jag försöker ta reda på om det är kört helt enkelt. Eller om det finns någonting annat jag kan göra. Mitt andra alternativ är att köpa en Arcade-version, sätta in min nuvarande hårddisk, och byta till den dvd-läsare jag har nu (flashad på psxcare december 2007)
Skulle detta funka? Någon som har något annat tips?
Tack på förhand
Bookmarks