Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Hur får jag reda på min unika nyckel

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

Question Hur får jag reda på min unika nyckel

Jag har en Xbox 360 där dvd spelaren Samsung TS-H943A, MS28, har slutat fungera. Den försöker läsa skivor men misslyckas.
    DVD spelaren är flashad till ixtreme 1.4 för något år sedan. Har inte kvar original firmware.

Går det att köpa en ny TS-H943A, MS28, och sätta i denna? Hur får jag reda på den unika nyckeln som det står att jag behöver ha? Kan jag själv ta reda på denna nyckel? Kan Psxcare ta fram den? Hur mycket kostar det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du kan ta fram den om spelarens moderkort fortfarande fungerar, och baserat på din beskrivning kan vi göra det ja... du kan göra det själv också... detta görs i DOS eller i Windows med speciella program...

Du kan också flytta hela din spelares moderkort och få det att fungera (om det bara är övrig hårdvara som bråkar som i dom flesta fallen...) pris för att vi ska göra detta kan jag inte i huvudet själv, men vi brukar byta ut spelaren och uppgradera till senaste Ixtreme samtidigt så det är mer eller mindre spelarens pris + 350kr (om jag inte minns helt fel)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

att den inte vill läsa är för att linsen är smutsig.. jag har haft det problemet förut och det är inte svårt att fixa öppna bara boxen och ta ut dvd läsaren sen tar du bort de sex skruvarna på baksidan och tar bort skalet (PS. det övre skalet har en magnet men det är bara att ta i lite) sen måste du ha nått poleringsmedel för typ bilen och en mjuk svamp. ta poleringsmedlet på yttersta kanten av svampen och börja gnugga på linsen MYCKET FÖRSIKTIGT för att upphängningen är extremt ömtålig. polera tills den glänser sen ska det funka.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    att den inte vill läsa är för att linsen är smutsig.. jag har haft det problemet förut och det är inte svårt att fixa öppna bara boxen och ta ut dvd läsaren sen tar du bort de sex skruvarna på baksidan och tar bort skalet (PS. det övre skalet har en magnet men det är bara att ta i lite) sen måste du ha nått poleringsmedel för typ bilen och en mjuk svamp. ta poleringsmedlet på yttersta kanten av svampen och börja gnugga på linsen MYCKET FÖRSIKTIGT för att upphängningen är extremt ömtålig. polera tills den glänser sen ska det funka.
    Det är inte bra att göra sådant om man inte vet vad man håller på med, dessutom så är det inte så att det automatiskt är det som är felet... kan vara så att linsen blivit sliten...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    MAN SKALL ALDRIG POLERA UPP EN LINS!!!!!!!!!
    Ren o skär idioti!

Tryckluft duger gott o väl eller en tops med Isopropanol/vatten 50/50 blandning. o oerhört lite.
    t.om Topsen kan repa linsen o gissa då vad din Autosol kommer göra...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Mycket dumt ska man höra men polera en lins med polerings medel för bilen är ett av de dummast jag hört ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Mycket dumt ska man höra men polera en lins med polerings medel för bilen är ett av de dummast jag hört ..
    Spelar ju ingen roll vad man gör ifall man ändå planerar att byta hela driven ifall det inte fungerar. Bara å experimentera på, det är så man lär sig saker på riktigt, inte genom att lyssna på en massa löst folk i diverse internetforum :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Spelar ju ingen roll vad man gör ifall man ändå planerar att byta hela driven ifall det inte fungerar. Bara å experimentera på, det är så man lär sig saker på riktigt, inte genom att lyssna på en massa löst folk i diverse internetforum :-)

Så sant men då är det bättre att gå på lite bättre tips än förstörande som Handdukstrick etc.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Jag har labbat med en stendöd bränd Sammy, fanns inga nycklar utlästa och eftersom driven är helt bränd gick det inte att läsa ut med konventionella metoder.
    Tog därför ut styrkortet, värmde försiktigt loss tsop:en var mjukvaran ligger.
    Läste ut mjukvaran med programmerare, laddar filen i jungleflasher och allt är ok.
    nquiry string found
    Identify string found
    DVD key found @ 0x41BE key is xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Firmware is Samsung OSIG: TSSTcorpDVD-ROM TS-H943Ams28
    Firmware type is: xxxxxxxxxx

Väntar bara på en ny drive jag beställt så kommer det att funka.
    Last edited by Caper; 2009-04-24 at 15:08.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Caper Visa Inlägg
    Jag har labbat med en stendöd bränd Sammy, fanns inga nycklar utlästa och eftersom driven är helt bränd gick det inte att läsa ut med konventionella metoder.
    Tog därför ut styrkortet, värmde försiktigt loss tsop:en var mjukvaran ligger.
    Läste ut mjukvaran med programmerare, laddar filen i jungleflasher och allt är ok.
    nquiry string found
    Identify string found
    DVD key found @ 0x41BE key is xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Firmware is Samsung OSIG: TSSTcorpDVD-ROM TS-H943Ams28
    Firmware type is: xxxxxxxxxx

Väntar bara på en ny drive jag beställt så kommer det att funka.
    Så brukar vi också göra i vissa specifika fall, lite halvjobbig metod men ibland är det sista utvägen
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21
    Jag antar att det inte går att göra på en Lite-On?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Caper Visa Inlägg
    Jag antar att det inte går att göra på en Lite-On?
    Lite-On har ingen T-sop de lagrar infon på så nej
    Lite-On skulle ju varaså jävla hårt krypterad o inte kunna läsas ur mjukvara på alls var det ju sagt

Stämmer förvisso att de är lite bökiga då de inte går att återställa 100%

Men läsa ut nyckel o sen kunna flasha istället för Spoofa var ju rätt smutt o tog inte för lång tid.
    / Pendragon

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Igår lämnade jag in min trasiga xbox360 till psxcare. Sa att dvd spelaren slutat fungerat och att jag inte lyckats själv att hämta den unika nyckeln från dvd spelaren.
    Kostnad vart 500 kr plus montering på 250 kr. Flashning av nya samsung läsaren ingick eftersom "det går så fort ändå att göra det när vi ändå håller på".

Så hämtade ni nyckeln från moderkortet eller från dvd spelaren?

Mvh
    X512

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Dvd spelaren ska dom tagit den ifrån.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Blinkiz Visa Inlägg
    Igår lämnade jag in min trasiga xbox360 till psxcare. Sa att dvd spelaren slutat fungerat och att jag inte lyckats själv att hämta den unika nyckeln från dvd spelaren.
    Kostnad vart 500 kr plus montering på 250 kr. Flashning av nya samsung läsaren ingick eftersom "det går så fort ändå att göra det när vi ändå håller på".

Så hämtade ni nyckeln från moderkortet eller från dvd spelaren?

Mvh
    X512
    Vi tar från DVD Enheten, går inte att ta från moderkortet
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    har alltid tänkt på en sak det MÅSTE finnas ett sätt att läsa ut nyckeln från moderkortet

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Nej det går inte...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
    har alltid tänkt på en sak det MÅSTE finnas ett sätt att läsa ut nyckeln från moderkortet
    klart det går, men ingen har orkat att göra det lättvindigt. du kanske gör det?

lite snabb info från google..

Hackers on the XBH forums managed to change DVD key and Game Region Code in the Xbox 360 'Key Vault' (that stores on flashchip: console certificate(s), per-box private keys, DVD key, however NOT any code-related encryption keys).

However you should know the 'Key Vault' is encrypted with the per-xbox360 'CPU key', so that means this hack is only possible on Hypervisor exploitable Xbox360s (kernel 4532 and 4548) for now. You will of course also have to read/flash the Xbox360 flashchip (by desoldering it and read/flash it with programmer or for example use the versatile Infectus dev chip)

Click the read more link to view the full article from xboxhacker.net

I successfully changed the DVD key and region code of a 360. So it's all confirmed.

As for landmarks and interweb fame. All I did towards this was to reverse the plaintext KV signature to figure out how to modify and resign the KV contents. And even this work was built on the efforts of other hackers. For example, I didn't locate the region code in the KV and a lot of the SHA1 and RC4 encryption code was reversed and documented by others way before I started looking at it. *If* the region code tests are successful, then the following people contributed *much more* to this achievement than me.
    Takires, TheSpe******t, Robinsod, tmbinc.

The following assumes you have the correct 1BL key and CPU key set in the flashtool.
    1. Dump the NAND from the US 360 (528-bytes-per-page)
    2. Open in the latest flashtool (v0.8) and click [extract]
    3. Edit extracted KV.bin and change 16-bits at offset 0xB8 from 0x00FF to 0x02FE
    4. Open in flashtool and click [patch], check the "patch keyvault" box and select the KV.bin modified in step 3
    5. Click [OK] and choose output file
    6. Flash output image back to the NAND of the US 360
    7. Try an EU game or two.

Arakon tested this successfully:
    My USA 360 just booted a PAL (non-regionfree) game. the region patching WORKS.

http://www.360-hq.com/article-1750-thread-1-0.html
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=613201
    Last edited by int21; 2009-04-30 at 20:04.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vi tar från DVD Enheten, går inte att ta från moderkortet

Nu är du sådär för SNABB igen på att Posta Swizzy

JA vi kan läsa ut den unika nyckeln från DVD enhetens Moderkort / Styrkort.

Nej vi brukar inte läsa ut nycklar direkt ut de stora 360 Moderkorten, det är tidskrävande o kommer kosta kunder mer pengar än ne ny enhet går på.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Märkligt problem. Min save borta på GTA4. Teori? Hjälp?
    By KristianB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 01:11
  2. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 14:00
  3. Hur spelar jag upp film med min psp 3.40 oe?
    By caveman83 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 11:49
  4. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 20:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner