Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: ImgBurn problem hjälp

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

Unhappy ImgBurn problem hjälp

När jag skapat en .iso med xdvdmullator skapas en .dvd och en .iso ... När jag försöker bränna .iso säger den åt mig att bränna .dvd istället. Vilket inte heller funkar...
    Vilken av dessa jag än försöker med hänger sig ImgBurn och datorn måste startas om... har sabbat många dyra skivor och börjar bli frustrerad...

Har jag gjort fel inställning i mullator eller i imgburn?

vad för exakta inställningar ska jag använda i båda dessa program?

tack så mycket

edit: jag kan eventuellet slå er/någon en signal och få guidning eller kan ni ringa mig... eller eventuellet att jag hämtar dig med bilen får du komma och hjälpa mig bor i bromma.. ni får betalt
    Last edited by aZer; 2009-03-19 at 22:33.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av aZer Visa Inlägg
    När jag skapat en .iso med xdvdmullator skapas en .dvd och en .iso ... När jag försöker bränna .iso säger den åt mig att bränna .dvd istället. Vilket inte heller funkar...
    Vilken av dessa jag än försöker med hänger sig ImgBurn och datorn måste startas om... har sabbat många dyra skivor och börjar bli frustrerad...

Har jag gjort fel inställning i mullator eller i imgburn?

vad för exakta inställningar ska jag använda i båda dessa program?

tack så mycket

edit: jag kan eventuellet slå er/någon en signal och få guidning eller kan ni ringa mig... eller eventuellet att jag hämtar dig med bilen får du komma och hjälpa mig bor i bromma.. ni får betalt
    du vet att du kan simulera en bränning i imgburn så slipper du slösa skivor tills du löst problemet.

.dvd filen bränner du genom att öppna den i imgburn, se till att imagefilen ligger på samma ställe som .dvd filen. .dvd filen ska innehålla.

LayerBreak=1913760
    filensnamn.iso

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    vadå.. ska dvd filen innehålla namn.iso? hur menar du? den är på 1kb

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    vadå.. ska dvd filen innehålla namn.iso? hur menar du? den är på 1kb
    ja. .dvd ska bara innehålla två rader, layerbreak och namnet på imagefilen. .dvd filen fungerar som en genväg, den talar om för brännarprogrammet vilket layerbreak som ska användas och vilket fil som ska brännas. den är knappast 1kb, det är 1024 tecken.. den är snarare 20-50byte, dvs 20-50 tecken. öppna den med anteckningar och kolla.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    det var dom inställningarna jag använde...:S

edit: hur provar jag en brännsession utan att använda en skiva? "test mode"? ska en skiva sitta i ändå?

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    "test mode is not supported by the current media DVD+R DL

Data WILL actually be written to the current disk.

Would you like to continue anyway?"

Helsjukt... eller va vet jag...?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du MSN kan du adda mig så kan jag se om jag kan hjälpa dig finna lösning på problemet via screenshots etc... min msn finner du på min profil (klicka på mitt namn ^)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Har lagt till dig swizzy men du inte där??!!?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Har lagt till dig swizzy men du inte där??!!?
    det är vardag och han ska jobba imorgon kanske.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag e här, bara det att jag gick o spelade lite golf väntade faktiskt 20 minuter... inget hände >_<
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nu har vi löst det här problemet, fick helt köpa en ny brännare... den han hade fått tag på var defekt så vi köpte en helt ny istället (en extern för att kunna köra på flera ställen)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nu har vi löst det här problemet, fick helt köpa en ny brännare... den han hade fått tag på var defekt så vi köpte en helt ny istället (en extern för att kunna köra på flera ställen)
    Externa brännare suger så benhårt förutom vårt kabinett på Jobbet som vi kastat i en Pioneer brännare i som går via USB.
    Kabinettet köptes i en datoraffär o brännaren sälljer vi ju själva

Dock säljer vi inte sådana lösningar själva då folk hellre åker o köper en skitbrännare som är extern för 500 pix ungefär o inte vill lägga 400 kr på en brännare o 1.495 kr på ett USB kabinett till dessa. ( Tot: 1.895:- )
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Externa brännare suger så benhårt förutom vårt kabinett på Jobbet som vi kastat i en Pioneer brännare i som går via USB.
    Kabinettet köptes i en datoraffär o brännaren sälljer vi ju själva

Dock säljer vi inte sådana lösningar själva då folk hellre åker o köper en skitbrännare som är extern för 500 pix ungefär o inte vill lägga 400 kr på en brännare o 1.495 kr på ett USB kabinett till dessa. ( Tot: 1.895:- )
    min externa samsung krånglar inget alls, och den gick på 500:- totalt däremot krånglade den interna Pioneeren som han hade köpt innan, den dog mitt under bränning! helt... gick inte att ejecta eller någonting förrns du startat om datorn... är detta normalt? (han hade köpt den på ********** men var samma modell som vi säljer vad jag vet...)
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    min externa samsung krånglar inget alls, och den gick på 500:- totalt däremot krånglade den interna Pioneeren som han hade köpt innan, den dog mitt under bränning! helt... gick inte att ejecta eller någonting förrns du startat om datorn... är detta normalt? (han hade köpt den på ********** men var samma modell som vi säljer vad jag vet...)
    att du måste starta om datorn för att dvdn låser sig vid problem av bränning är rätt normalt. brännaren brukar inte svara på kommandon som skickas till den under en sådan låsning, även om du skickar dem custom via något program. har hänt mig med någongång, räcker att en skiva är av dålig batch eller har fingeravtryck etc.. att den gör så ofta är dock inte normalt.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Swizzy och ESD är inte bästa vänner *Trust me i know*
    Sedan han börjat jobba hos oss extra har han trollat sönder lite Synkpaneler *skratt*
    O jag trollat liv i dem eller nya *ler*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Swizzy och ESD är inte bästa vänner *Trust me i know*
    Sedan han börjat jobba hos oss extra har han trollat sönder lite Synkpaneler *skratt*
    O jag trollat liv i dem eller nya *ler*
    det här problemet dök dock upp INNAN jag hade varit där o pillat...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    det här problemet dök dock upp INNAN jag hade varit där o pillat...
    Okej då
    Du var positivt laddad redan innan du började extrajobba här då
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Hjälp med R4 problem
    By niber666 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 21:23
  2. Märkligt problem. Min save borta på GTA4. Teori? Hjälp?
    By KristianB in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 01:11
  3. Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640...
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 12:29
  4. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  5. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 18:05

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner