Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 54 av 54

Diskussion: 3rd.Wave.Mod.Patch.For.iXtreme

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver inte ha xbox live guld för att tanka hem uppdateringen, däremot behöver du ha ett konto som du aktiverar på live...

    vad gäller flashning är det inga som helst problem, man tar bort chippet och flashar på bara ^^


    Wii! Kopplade upp mig emot Xbox Live, då bad den mig installera uppdateringen. DONE. Efter det så kunde jag spela det!

    Det gick med kopian jag patchat med ppf-o-matic och sen patchat med nme-associator. Så nu kom de inte upp att jag behövde uppdatera nånting eller att disken var oläsbar. Tack som fan för hjälpen

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga problem, kul att det löste sig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Någon som testat detta? (Hittade på TL)

    "This is a patch that will allow you to play new wave X360 games on IX1.4x
    and 1.5. This wont prevent from a ban but will allow you to play these new
    games without updating your firmware.

    a) DO NOT play the resulting game on live
    b) DO NOT have the disc in tray while signed into live (booted or not)


    There's a method out there using Muleter and abgx - quite long process though -
    This patch is as easy as a 2 clicks of mouse.

    1-Simply launch ppf-o-matic3.exe
    2-Select your ISO
    3-Select patch v14-15.ppf
    4-Apply


    I recommend you upgrade your firmware to 1.51 if you want the real deal...
    This patch is to be considered as a temporary solution only.

    AGAIN DO NOT PLAY LIVE WITH IT

    (Tested on HAWX on iX1.4.."may" work on other games)"
    Fungerade inte för mig i alla fall.. Fick bara "Mixed Media Disc".

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Detta fungerar inte, det blir Mixed Meda Disc bara

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av almo03 Visa Inlägg
    Detta fungerar inte, det blir Mixed Meda Disc bara
    då har du fel layerbreak
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag får göra ett sista försök då.. Kan hända att jag råkade bränna ISO-filen sist. För jag har inget minne av att layerbreaken stod till höger..

    Jaja, min sista skiva sen är det adios i väntan på att man har möjligheten att köpa ett VIA-kort för uppdat.

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Någon som vet om det finns en liknande patch för att få wave 4 spel att fungera på iXtreme 1.50?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan testa att köra på den här patchen och se om det fungerar med wave 4 också, gör det det så kan du vara glad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Bra sätt o bli bannad på är att fulpatcha videopartitioner från Tre eller fyra till två ja....
    Vill du vara säker så låt bli helt enkelt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bra sätt o bli bannad på är att fulpatcha videopartitioner från Tre eller fyra till två ja....
    Vill du vara säker så låt bli helt enkelt
    Är det verkligen så farligt? Jag kollar spelen med abgx och kör med nätverkskabeln utdragen.

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Buskdoktor Visa Inlägg
    Är det verkligen så farligt? Jag kollar spelen med abgx och kör med nätverkskabeln utdragen.
    Kolla alltid spelen med ABGX360 innan o efter bränning, efter bränning väljer du ( titta på DVD ).

    Sen spelar det ingen roll att du drar ut TP kabeln ( Nätverket ) den sparar o skickar vidare info så fort du stoppar i den vid ett senare tillfälle för att uppdatera statistik hos Ms.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kolla alltid spelen med ABGX360 innan o efter bränning, efter bränning väljer du ( titta på DVD ).

    Sen spelar det ingen roll att du drar ut TP kabeln ( Nätverket ) den sparar o skickar vidare info så fort du stoppar i den vid ett senare tillfälle för att uppdatera statistik hos Ms.
    Okej, så om jag kollar spelen med abgx och de går igenom alla testerna så borde det vara rätt säkert? 100% är det ju aldrig dock.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    går dom bara igenom ABGX360 så är dom 99% säkra, om du sedan gör en "ful patch" så blir den 0% säker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Så om jag patchar spelet och sedan kör spelet genom abgx så säger abgx att spelet inte klarar alla kontroller som programmet gör, eller?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den säger att det inte är säkert då värdena för Video partitionen inte stämmer, om du dessutom kör på Level 3 och har Wave 3 video partition på datorn kommer den autofixa den (återställa)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Aha, då förstår jag, tack!

  17. #47
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    This thread is killing me

    Problemet i det hela är nog att SÖK knappen på detta forum är för liten.

    REGEL1: Använd ALDRIG patchar för att lura Wave spelen, invänta nytt FW. Jag vet folk i drivor som blitt bannade PGA sånna här metoder

    IS I MAGEN PÖJKAR!


    Happy Halloween!

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    This thread is killing me

    Problemet i det hela är nog att SÖK knappen på detta forum är för liten.

    REGEL1: Använd ALDRIG patchar för att lura Wave spelen, invänta nytt FW. Jag vet folk i drivor som blitt bannade PGA sånna här metoder

    IS I MAGEN PÖJKAR!


    Happy Halloween!
    Man ska ha tålamod
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Nu när man är bannad så har man väl inget att förlora. Funkar detta till Ixtreme 1.6 och var kan man ladda ner det?

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Nu när man är bannad så har man väl inget att förlora. Funkar detta till Ixtreme 1.6 och var kan man ladda ner det?
    du kan ladda ner det lite överallt, kolla på trackers, det är oftast där det finns...

    detta fungerar INTE på 1.6, den vet om du patchat eller ej, du måste hur som helst ha en updatering av dashboarden för att spelen ska starta... så varför patcha bort den här uppdateringen i onödan? med 1.6 kör du bara in activate.iso så skippas checken och du startar spelen ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ah ok, tack. Bara tänkte patcha om spelen så man slapp stoppa i activate.iso varje gång.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Ah ok, tack. Bara tänkte patcha om spelen så man slapp stoppa i activate.iso varje gång.
    då får du slänga i 1.51... den kollar inte sådant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    jag har använt ppf-matic och alla spel har fungerat men har inte spelat på ett tag nu och nu är spelen wave 6 inte wave 3 0ch 4 som gick utmärkt att patcha.

    är det nån som har testat eller vet att det går att patcha wave 6 med ppf.matich patch v14-v15?? tack för svar

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    testa med ppf-matic och patch v14-v15 funka hur bra som helst. patcha red dead och splinter conviction

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •