Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vit sörja på vissa komponenter

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

Vit sörja på vissa komponenter

Hallåj.

Det började idag med att xboxen hängde sig när vi skulle starta XBMC. Stängde av den och startade den igen. Då gick den igång en sekund och slocknade igen. Sen gick den igång ytterligare en sekund och slocknade. Och till sist gick den igång och började blinka rött.

Jaha det var ju inte så bra. Fram med verktygslådan och skruvar isär skiten. Vet att jag hade samma problem i början och då hade ett ben från chippet lossnat. Nu såg dock allt ok ut. Kopplade in kablarna igen och nu startar den helt perfekt igen och verkar fungera bra. Passade även på att köra med tryckluft och blåsa ur all skit.

Dock såg jag något mindre skoj uppe till höger på moderkortet (under där hdd:n sitter). Det var en vit sörja på vissa komponenter. Ex mellan ett par kondingar och även på nån rulle(? med koppartråd). Känns ungefär som tuggummi. Dock var det inte varmt eller så och när xboxen var igång verkade inget "mer" hända i det området. Kondensatorerna är inte "upphöjda" på toppen som jag har för mig att dom brukar bli när dom är på gång att gå sönder.

Jag har ingen aning alls om denna vita sörja ska vara där för att isolera eller om komponenterna har läckt detta? Har inte heller någon aning om när den kommit dit (om den nu inte skall vara där) men xboxen funkar utmärkt.

Kan det vara riskabelt att använda den vidare? Är det värsta som kan hända är att den bara dör?

Försökt letat lite bilder på xbox moderkort men ingen visar denna vita sörja så den känns lite fel.

Nån som har bra koll?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Har sett denna vita sörja på väldigt många xboxar (om inte alla). Den ligger som du säger på nån konding och nån trissa/spole på nätagget. Det är standard och helt ofarligt. Vet dock inte riktigt varför man han kletat dit detta.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Har sett denna vita sörja på väldigt många xboxar (om inte alla). Den ligger som du säger på nån konding och nån trissa/spole på nätagget. Det är standard och helt ofarligt. Vet dock inte riktigt varför man han kletat dit detta.
    Gött! Tusen tack för svaret. Skönt att det inte vara något fel. Kan det vara för att isolera på något sätt så det inte ska bli kortslutning mellan komponenterna?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

1. vissa spel fungerar inte?
    By eddy in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 06:31
  2. Vit skärm?
    By YxG in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 14:32
  3. ~~~~~~~~ ImgBurn: bränning bara vissa fungerar ..~~~~~~~~
    By jon134 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 14:44
  4. Vissa spel har inga ikoner?
    By jimmys76 in forum XBOX Media Player / Media Center