Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: lagning av xbox360 1000kr?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    lagning av xbox360 1000kr?

    har nu fått dödens ring och vill nu reparera den---har fått den flashad för ett tag sen hos psxcare. men nu måste jag först lämna in den för att flasha tillbaka den till orginal och sen prata med microsoft och skicka den till tyskland
    och sen ytterligare lämna in den till psxcare för omflashning...låter jäkla bökigt
    varför kan dom inte fixa allt i butiken? om jag fattar så har dom ju alla delar?
    så slipper man ju allt strul...ja vet att jag får ett tillgodo kvitto på 500kr för flashning...men varför all detta strul?

    1000kr för lagning men man gör ju halva jobbet "nästan själv" fram och tillbaka mellan butiken och ups osv---

    ¨som jag fattade när jag såg texten så pröjsade man 1000kr sen tog det några dagar sen klart!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    vad jag förstått så skickar psxcare iväg rrodade xboxar till en annan verkstad där dom har en maskin som kan löda om cpu/gpu. Tror det var för att dom inte har plats i butiken.


    Det var iaf något sånt som pendragon eller hansi skrev i en annan tråd.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Fördelen me att langa iväg maskinen till tyskland är att med största sannorlikhet så byter de ut hela maskineriet.. så om du tex har en kass laser i maskineriet så får du en ny fräsh dock säger jag inte att vi har någe mot att laga en maskin ....

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pyrus Visa Inlägg
    har nu fått dödens ring och vill nu reparera den---har fått den flashad för ett tag sen hos psxcare. men nu måste jag först lämna in den för att flasha tillbaka den till orginal och sen prata med microsoft och skicka den till tyskland
    och sen ytterligare lämna in den till psxcare för omflashning...låter jäkla bökigt
    Återsätllningar av Boxar för Ms retur vi flashat = 500 kr + att man får ett tillgodo på -500 för återflashning *Kund skickar till Ms *Kostargratis* när boxen kommer tillbaka visar man upp ett Tillgodokvitto på -500 kr o får boxen flashad

    Återställningar av boxar som inte flashats hos oss = 700 kr men man får tillgodo på en återflashning -500 kr precis som ovan.
    Det är mer arbete o jaga mjukvara o nycklar när vi inte moddat oxarna själva.

    Vi tycker inte det är så bökigt o vi brukar lämna ut a4 papper med instruktioner o telefonnummer när kunder hämtar upp maskinerna vi återställt klart.

    Citat Original inlägg av pyrus Visa Inlägg
    varför kan dom inte fixa allt i butiken? om jag fattar så har dom ju alla delar? så slipper man ju allt strul...ja vet att jag får ett tillgodo kvitto på 500kr för flashning...men varför all detta strul?
    Vissa gånger är det bättre o smidigare att skicka Till Ms för Service, har man garanti kvar brukar vi rekommendera det då Ms byter alla delar o binder om konton o allt.
    Vi har en externa verkstad som åtgärdat RROD för 1.000 kr och dit skickar vi ofta boxar när kunder inte vill ha med Ms o göra eller tvärtom ( Vid banningar eller när garantin löpt ut ).

    Anledningen till att vi inte gör dessa reparationer själva är för att vi vill slippa andas Canserogena gaser i butiken o dö i förtid. Så det är bättre att lägga den servicen på en annan ort där det sker välventilerat o under kontrollerade former.

    Citat Original inlägg av pyrus Visa Inlägg
    1000kr för lagning men man gör ju halva jobbet "nästan själv" fram och tillbaka mellan butiken och ups osv---
    Du har nog missförstått allt, skilj mellan Återställning ( 500 kr + tillgodo på -500 = Totalt 500 kr ) **700 kr + -500 tillgodo om boxarna är flashade någon annan stans** och Reparation av vår externa verkstad ( 1.000 kr oavsett vem som flashat, garanti eller annat = 1.00 kr Totalt )

    Återställning = UPS
    RROD fix av oss = Lämna till oss, Hämta hos oss om vi får liv i åbäket.

    Citat Original inlägg av pyrus Visa Inlägg
    som jag fattade när jag såg texten så pröjsade man 1000kr sen tog det några dagar sen klart!
    Som jag skrev ovan
    Vi har två metoder, Återställning eller skicka in på vår verkstad.
    Ni kunder får alltid välja fritt vad vi rekommenderar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Microsoft kunde laga brorsans xbox för 800kr för att garantin hade gått ut men han fick ett val ändå.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Microsoft kunde laga brorsans xbox för 800kr för att garantin hade gått ut men han fick ett val ändå.
    ja, men om din box redan är flashad och dom upptäcker det så är boxen oftast flaggad för ban... (om den inte redan är bannad) vilket betyder att du blir bannad vid nästa banvåg... därför bör du återställa boxen innan du skickar in den i sådant fall ändå, det skulle totalt kosta mer än att lämna den till oss i så fall...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, men om din box redan är flashad och dom upptäcker det så är boxen oftast flaggad för ban... (om den inte redan är bannad) vilket betyder att du blir bannad vid nästa banvåg... därför bör du återställa boxen innan du skickar in den i sådant fall ändå, det skulle totalt kosta mer än att lämna den till oss i så fall...
    Tja, jag återställer den själv så det löser sig nog i så fall. ;-)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe jao, men inte alla som kan göra det därför kanske det är billigare att komma till oss och få den lagad istället för att skicka den till ms efter återställning (om garantin gått ut eller om man blivit bannad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox360 live ang att bli bannad ...
    By Tigerofsweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 17:05
  2. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:53
  3. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  4. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  5. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •