Original inlägg av
Svantesson666
För ett par veckor sedan gjorde jag samma misstag som jag småskrattad åt att andra har gjort tidigare. Jag vände strömkabeln till DVD:n upp-o-ner. Det kom en strimma rök från kontakten och jag tog genast och vände kabeln rätt.
Men tyvärr lyckades jag inte läsa ut någon nyckel så jag tog för givet att jag sabbat DVD:n. Koppla ihop Xbox:en igen och koppla upp den mot TV:n och såg att den funka precis lika bra som innan. Så då tog jag för givet att mitt Connectiviti Kit v1 var bränt. Köpte ett nytt och koppla upp det mot DVD:n men även nu utan någon succé.
Tog fram min multimeter och mätte på ett antal mätpunkter på kortet och alla visar bra värden.
Vet inte vilka värden R707 - R710 ska ha men postar dem separat här bredvid (de är de ända som är lite tveksamma).
R707 = 0 V (kan väl bara inte vara rätt antar jag, någon spänning ska det väl vara eller? får varken spänning på lödpunkterna eller i hålet vilket jag får på de andra)
R708 = 2,8 V
R709 = 0,1 V
R710 = 3,2 V
Antar att de alla egentligen ska ligga nära 3,3 V eller?
Om jag bara lyckas läsa ur nyckel så kan jag sedan ersätta DVD:n med en gammal Hitachi drive som min far har från en gammal RRoD Xbox 360.
Jag är rätt säker på att min hembygda RS3232 konverterare fungerar för jag har flashat en del Lite-On's förrut, alla med bra resultat. Så om inte den fick sig en smäll vid felkopplingen så ska den ännu funka.
Hittar DVD:n i JungleFlasher men får "WARNING Serial bad data" när jag kör "Get DVD key".
Någon som har någon aning om det finns någon chans att läsa ur den eller inte? Som ursäkt för min klumpighet, om än en svag sådan, är att jag hade druckit 2,5l öl innan jag bestämde mig för att flasha den...
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Daniel
Bookmarks