Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Skicka in flashat XBOX 360 till MS

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17

Skicka in flashat XBOX 360 till MS

Hej min xbox fick RROD för ett tag sedan, tänkte skicka in den till Microsoft för att se om de kan fixa. har några frågor:
    Hur stor chans kan det vara att de skickar tillbaka den utan att fixa den i och med att den är flashad?
    Kostar reparationen pengar?(Har garantitiden kvar)
    Kommer de sätta in en ny läsare i den?

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pachanga Visa Inlägg
    Hej min xbox fick RROD för ett tag sedan, tänkte skicka in den till Microsoft för att se om de kan fixa. har några frågor:
    Hur stor chans kan det vara att de skickar tillbaka den utan att fixa den i och med att den är flashad?
    Kostar reparationen pengar?(Har garantitiden kvar)
    Kommer de sätta in en ny läsare i den?
    Har du inga synliga märken på att den är öppnad så ska det inte vara några problem. Eftersom du har kvar garanti och jag förmodar att du inte är bannad från live så kostar reparationen ingenting. Till och med frakten tur och retur tyskland är gratis.

Se bara till att sigillet under faceplaten är intakt och att du inte har nåt sigill från ev firma om du köpt den flashad.

//A

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Har du inga synliga märken på att den är öppnad så ska det inte vara några problem. Eftersom du har kvar garanti och jag förmodar att du inte är bannad från live så kostar reparationen ingenting. Till och med frakten tur och retur tyskland är gratis.

Se bara till att sigillet under faceplaten är intakt och att du inte har nåt sigill från ev firma om du köpt den flashad.

//A
    Vad bra, jo killen på MS sade att jag har kvar hela garantin som tur är, då jag inte ens försökt ta mig ut och spela på LIVE. Faceplanen, är det den man ska öppna där hårrdisken sitter eller?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    faceplaten är ju själva fronten på xboxen som går att ta bort. där sitter en liten klisterlapp som sitter över skarven.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi rekommenderar att "Vi" återställer boxar inna ndessa skickas in till Ms.
    Vi kastar då in orginalmjukvaran i DVD enheten ( Ej Lite-On ) och lägger på nytt garantisigill om det är skadat.

Boxar moddade hos oss: 500 :- + tillgodo på -500 vid nästa flashtillfälle.
    Boxar ej moddade hos oss = 700 kr + tillgodo på -500 vid nästa flashtillfälle.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Hur lång tid ska det ta för MS att skicka det där mejlet man ska skriva ut till UPS egentligen? Ringde igår och har inte fått det än...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det kan ta upp till 48 timmar, har du inte fått det imorrn ring igen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kan ta upp till 48 timmar, har du inte fått det imorrn ring igen
    Man kan ju undra vad det svåra med att skicka iväg ett mejl är liksom.

Btw, paketet man ska lägga in xboxen i, måste det vara hårt eller av papp? Kan det vara lite tunnare men kompensera det med att lägga mycket tidningspapper runt xboxen istället?

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16

Btw, paketet man ska lägga in xboxen i, måste det vara hårt eller av papp? Kan det vara lite tunnare men kompensera det med att lägga mycket tidningspapper runt xboxen istället?

Har för mig att man kan beställa embalagematerial när man beställer service.
    Annars funkar ju bubbelplast riktigt bra. Lägg det i en kartong och fyll ut på sidorna och runt om så ska det vara lugnt. Är ju inte ditt fel om Ups sabbar paketet.

//A

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

bara det är minst 3cm runt om boxen så bör det gå bra, eller så kan du ringa till MS supporten och be dom skicka ut emballage, då kommer UPS med en låda och instruktioner, om du är snabb så kan du skicka iväg boxen med samma UPS kille... (det du egentligen behöver göra om jag inte minns helt fel, är att lägga själva boxen i påsen och sedan sätta på skumplast grejset på båda sidorna av boxen, lägga ner i lådan tejpa ihop och sätta på den nya fraktlappen) sen ska han kunna ta emot den
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Skickade iväg den, körde bubbelplast runt den samt tidningspapper, och in i en kartong typ, blev rätt fint ändå. Hann aldrig sätta fast lappen, han sa att han skulle göra det eftersom han hade både plastficka och specialtejp i bilen. Nu får man vänta och se om man får en fixad xbox tillbaks. Hoppas hoppas hoppas.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Återkom gärna med hur det gick för dig
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Återkom gärna med hur det gick för dig
    Absolut, det hade varit intressant att veta hur många som har skickat iväg sina flashade boxar som har fått de lagade.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jo, vore kul o se lite statistik på det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Jag funderar flasha min box och det skulle som sagt vara kul med lite stats på hur många som får den godkänd av ms.
    Lägga upp en lite guide på hur den där lappen som man inte ska ha sönder ser ut och vart den sitter.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Jag funderar flasha min box och det skulle som sagt vara kul med lite stats på hur många som får den godkänd av ms.
    Lägga upp en lite guide på hur den där lappen som man inte ska ha sönder ser ut och vart den sitter.
    ang. statestik så är det bättre du vänder dig till microsoft, de kanske är snälla och lämnar ut uppgifter på hur många konsoler som inte fungerar och hur många som nekas utan och lagas.

ang. sigillet..

http://www.youtube.com/watch?v=UC1SFIFnW5M

http://www.youtube.com/watch?v=wiuS5KdoxTo

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Fick tillbaka min Halo limited box idag från Pyttemjuk efter den skickats in återställd o fin men fick en Lite-On läsare som fungerar fint att flasha men BENQ går ju att återställa helt vilket inte Lite-On gör *Mutter*
    Ja ja rasar den så plockar jag skalet o sätter på en Arcade så det reder sig med estetiken *skratt*
    Arcadeskalet kan man ju spara o pappsigillen med.

Det trråkiga med Halo o första Eliteboxarna med HDMI var ju att det är Pre Falcon moderkort som är lika rakkiga som de gamla boxarnas värmekänsliga.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Jag ringde och fråga om de hade nå stats på vilka som det är problem med och om det var någon risk att min skulle RROD inom några dagar, gjorde mig lite dum helt enkelt, mer än vanligt =P Men dom hade inge stats på det.

Tack för tipset med hårtorken via youtube filmen.

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Redan framme i Frankfurt, det gick snabbt, men det är där den kommer dröja ett tag känns det som eller? MS har väl antagligen en hel del xboxar att fixa.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jo, det är tiden som den är där som tar tid ibland fixar dom det samma dag, ibland tar det flera dagar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    Förresten, vad kan jag ha för ursäkter om MS skickar tillbaks boxen ofixad och ber mig betala för frakten?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ja du... du får hitta på något som låter rimligt
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17
    ja du... du får hitta på något som låter rimligt
    Säga att jag har köpt det begagnat och att jag bara spelat orginalspel på det och inte vetat att jag haft ett flashat xbox under tiden? Att de skulle genomgått nån form av rutinkoll med mej så att de får se om den är flashad eller ej innan de bad mig skicka?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det fungerar väl hoppas bara dom går på det
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Jag kan säga dig att microsoft brukar inte ta sig tid att kolla om din dvd drive e flashad eller inte. När din xbox har fått RROD kan du ju inte spela några spel på den. Det skulle ta en evighet om Microsoft skulle spoffa alla läsare som har fått RROD och kolla om de var flashade eller inte.

Du har nog inget att oroa dig över

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mmmmmm Visa Inlägg
    Jag kan säga dig att microsoft brukar inte ta sig tid att kolla om din dvd drive e flashad eller inte. När din xbox har fått RROD kan du ju inte spela några spel på den. Det skulle ta en evighet om Microsoft skulle spoffa alla läsare som har fått RROD och kolla om de var flashade eller inte.

vad är det för skit snack?! dom kollar visst upp om dom är flashade eller inte, dom har dock inte tid att kolla varje box som kommer in, men dom kör stick prov och är din box flashad och dom upptäcker det står du där med skägget i brevlådan och får pröjsa i värsta fall...

sitter vårat sigill på boxen är du nästan garanterad att inte få den lagad dom kollar också boxar som ser ut att ha varit öppnade tidigare extra noga... (om det finns några märken eller så på boxen) så det är inte så att dom helt skiter i om den är flashad eller inte...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mmmmmm Visa Inlägg

Säg det till kunden som nyligen skickade in sin box med vårt sigill på som Ms nekade reparation då Garantisigillet var brutet o sedan att vårt sigill satt kvar på gav ( Ingen lagad box tillbaka )...
    Han fick skamset köpa en ny box av oss då vi rekommenderat honom att återställa men han chansade.
    Han drog nitlott *dessvärre*
    / Pendragon

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Kan man kolla på nåt sätt hur långt dom har kommit med reparationen,om den är på gång tillbaks från ms?
    Ni skickade min för två veckor sen ungefär till ms.
    Hur länge brukar det ta?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Propagandhi Visa Inlägg
    Kan man kolla på nåt sätt hur långt dom har kommit med reparationen,om den är på gång tillbaks från ms?
    Ni skickade min för två veckor sen ungefär till ms.
    Hur länge brukar det ta?
    Som kund får man ett Referensnummer den kan man söka på på Ms sida o se status, de e-postar även ut info o sen helt jävla plötsligt åker UPS ut utan att boka tid.
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Som kund får man ett Referensnummer den kan man söka på på Ms sida o se status, de e-postar även ut info o sen helt jävla plötsligt åker UPS ut utan att boka tid.
    är man då inte hemma men en granne råkar gå förbi kan dom utan förvarning lämna ut boxen till din granne också! hände mig senast jag skickade in en 360 >_> (OBS: dom lämnar ett medelande i så fall)
    Google is your friend!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Föra över spel från pc till xbox 360!
    By Rizzoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 09:35
  2. Xbox 360 - Fungerar denna brännare till spel?
    By Rev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:24
  3. Skicka flashad 360 till ms för reperation
    By sgtprimo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 12:28
  4. xbox VS 360
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 13:01
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 00:33

Bookmarks