Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Guitar Hero Metallica

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20

    Guitar Hero Metallica

    Såg att detta spel har hittat ut=)
    Är de någon som har testat? ja vill veta om man kan spela de med en vanlg handkontroll.
    tycker att de är mkt roligare att köra med handkontroll istället för gitarren(förmodligen för att ja är mkt sämre på att köra me gitarren xD )
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Jag läste på ett annat forum att man inte kan köra med handkontrollen. Men jag har inte testat det själv.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    okey de va ju tråkigt=(
    tack för de snabba svaret!=D
    om de e någon som kan bekräfta detta så skriv gärna=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Guitar Hero utan gitarrkontroll är ju lika värdelöst som cheeseburgare utan ost. Vad är grejen? =P

    Jag kommer LÄTT tanka spelet när jag kommer hem då jag är starkt beroende av Guitar Hero-spelen. Någon som vet vart jag kan få tag till en extrapedal till trummorna då jag vill spela trummor på "Expert+"-nivån för att få en ny utmaning?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Synd att det inte släpps förräns i maj i sverige, det får ligga tryggt på disken och vänta för min del

    Jag måste ändå köpa gitarr, har 4st till ps2, men det hjälper ju inte

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av meto Visa Inlägg
    Synd att det inte släpps förräns i maj i sverige, det får ligga tryggt på disken och vänta för min del

    Jag måste ändå köpa gitarr, har 4st till ps2, men det hjälper ju inte
    släpps nu den 29:e mars i USA och den är region free men har hört att man får olika SS vid varje rip... så det kanske inte går att verifiera den i huvudtaget!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    släpps nu den 29:e mars i USA och den är region free men har hört att man får olika SS vid varje rip... så det kanske inte går att verifiera den i huvudtaget!
    Så man kan alltså importera spel från USA om de är region free? Trodde inte det gick. Trodde xboxen var regionslåst. Eller gör de som rippar spelet något så den blir regionsfri (i vissa fall)?
    Last edited by Fruktmoasen; 2009-03-25 at 16:23.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    det lilla jag har lirat det "offline" än så länge är det ganska Tungt faktiskt. men om dem hade släppt GH:Metallica i Rock band anda, hade det varit ett strå vassare i min åsikt!


    men va faen- det släpps inte här förrän i Maj eller någe? så who cares

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Så man kan alltså importera spel från USA om de är region free? Trodde inte det gick. Trodde xboxen var regionslåst. Eller gör de som rippar spelet något så den blir regionsfri (i vissa fall)?
    den versionen som släppts på nätet är i alla fall region free, vissa spel är inte regions låsta men själva konsollerna är det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    det lilla jag har lirat det "offline" än så länge är det ganska Tungt faktiskt. men om dem hade släppt GH:Metallica i Rock band anda, hade det varit ett strå vassare i min åsikt!


    men va faen- det släpps inte här förrän i Maj eller någe? så who cares
    den är som GH World tour, man kan spela som ett band också i alla fall enligt demon... jag har inte testat den versionen som finns på nätet ännu väntar tills USA rellen är verifierad om den blir det, annars importerar jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Om någon hittar en region free-release med extra kickpedal till trummorna som går att importera, let me know. Då klipper jag den på en gång!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Jag lirar GH Metallica. När man kör det för första gången och går in i quickplay då är det 50 låtar där.
    Vad är det då för mening att köra carrier?förutom att man vill vara ett band och få sponsorer och cash... Någon som vet om man låser upp fler låtar än 50 om man kör på carrier?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jag lirar GH Metallica. När man kör det för första gången och går in i quickplay då är det 50 låtar där.
    Vad är det då för mening att köra carrier?förutom att man vill vara ett band och få sponsorer och cash... Någon som vet om man låser upp fler låtar än 50 om man kör på carrier?
    finns 49 låtar i career... har för mig man låser upp flera till quickplay, kan kolla

    *edit:*

    Finns 57 låtar totalt räknade jag till lite snabbt i quickplay innan man klarat career som guitarr, och 61 efteråt... så några till låtar låser du upp iaf
    Last edited by Swizzy; 2009-04-11 at 21:16.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns 49 låtar i career... har för mig man låser upp flera till quickplay, kan kolla

    *edit:*

    Finns 57 låtar totalt räknade jag till lite snabbt i quickplay innan man klarat career som guitarr, och 61 efteråt... så några till låtar låser du upp iaf
    Okej tackar.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    21
    Hejsan.
    När jag ska starta GH: metallica så får jag upp att jag måste uppdatera,,,,,är det säkert att göra det med en flashad box?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zlazk Visa Inlägg
    Hejsan.
    När jag ska starta GH: metallica så får jag upp att jag måste uppdatera,,,,,är det säkert att göra det med en flashad box?
    Ja det är säkert, uppdateringen går att få tag på via live också, går du in på live så hämtar du hem den automatiskt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Funkar detta med GH3-gitarren? Är bara intresserad av att lira gitarr alltså. Inte dampa loss på trummorna eller sjunga..

    Läste nånstans att GH3-gitarren inte kommer funkar med GH Metallica. Någon som testat med en GH3-gitarr för att se om det fungerar?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det fungerar fin fint jag har testat med GH 3 guitarren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guitar hero / update på chippat wii
    By Calavera in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 09:42
  2. Vilken gitarr? Guitar hero
    By Lanne76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 21:40
  3. Guitar Hero 3 Aerosmith
    By PhR34k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 12:42
  4. Guitar Hero 3 problem
    By erikperik in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 21:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •