Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: iXtreme 1.6 och annat!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    iXtreme 1.6 och annat!

    Hej.
    Har en nyligen köpt Arcade HDMI iXtreme 1,5 flashad 360 och har än så länge bränt runt 25 spel utan att ha använt mig av AGBX360 (tack för era underbara guider som jag upptäckte idag vilket fömodligen gör så att jag inte blir bannad) men kommer att göra det från och med nu.

    Jag har 4 frågor:
    Jag vill bränna de nya spel som kommer ut nu som är wave 3 spel och jag undrar: Kommer iXtreme 1.6 inom en snar framtid? (Kan vänta om det är 2-4 veckor då jag har mycket spel som inte är wave 3, både brända och ej brända)

    2:a fråga: Om jag kollar upp t ex Resident Evil 5 nu genom AGBX360, får jag reda på om den är wave 3?

    3:e fråga: Om det visar sig att det inte är wave 3 men att något annat är skumt, vad skulle hända om jag brände det då? Och går det att åtgärda felet genom AGBX360 själv?

    4: Om jag uppgraderar från 1.5 till 1.6(när det nu kommer), måste jag bränna om mina spel jag bränt förut och lirat med iXtreme 1.5 på boxen?

    Tack på förhand
    /Deru

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    1. Vet man inte

    2. Ja, du får reda på att det är wave 2

    3. Det är som det skall vara, kör autofix -> Level 3.

    4. Nej

    Så lite så

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Okej nu har jag förstått det helt rätt.
    Provade köra AGXB360 nu på RE5 och tog reda på vart det står vad för wave det är på spelet.
    Förstår nu också vilka inställningar man ska ha på AGXB360. Men är det nödvändigt att ha den där grejen för iXtreme 1.4 och lägre när man har över 1.4?

    Tack
    /deru

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Deru Visa Inlägg
    Okej nu har jag förstått det helt rätt.
    Provade köra AGXB360 nu på RE5 och tog reda på vart det står vad för wave det är på spelet.
    Förstår nu också vilka inställningar man ska ha på AGXB360. Men är det nödvändigt att ha den där grejen för iXtreme 1.4 och lägre när man har över 1.4?

    Tack
    /deru
    nej, men varför inte ha den ikryssad när du ändå kontrollerar backupen, den gör den ju säkrare (bakåtkompatibel). om du kan få med vinterdäck gratis till en bil när du köper den så tar du väl det erbjudandet när du ändå är där och handlar.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Provade köra AGXB360 nu på RE5 och tog reda på vart det står vad för wave det är på spelet.
    RE5 har inte wave 3

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tack för svaren.
    Nu väntar jag bara på någon som kan bekräfta att 1.6 är på väg inom en snar framtid

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Deru Visa Inlägg
    Tack för svaren.
    Nu väntar jag bara på någon som kan bekräfta att 1.6 är på väg inom en snar framtid
    Ja men det kan inte någon svara på förutom JungleTeam själva, och de säger att det snart är klart men kommer först då. Tolka det hur du vill, men en inte allt för vild gissning är att det kommer innan april är över eller kanske redan innan den hinner starta...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Deru Visa Inlägg
    Tack för svaren.
    Nu väntar jag bara på någon som kan bekräfta att 1.6 är på väg inom en snar framtid
    ingen som vet, vad ska du förresten med 1.6 till? det ända som den har utöver 1.51 är att man kan rippa spel själv, och för att kunna göra det måste du ändå ha allt som behövs för att kunna flasha den... vi på PSXCare kommer förmodligen inte hålla på med 1.6 såvida det inte finns några fler nyheter i 1.6 som högre live säkerhet, bug fixar eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingen som vet, vad ska du förresten med 1.6 till? det ända som den har utöver 1.51 är att man kan rippa spel själv, och för att kunna göra det måste du ändå ha allt som behövs för att kunna flasha den... vi på PSXCare kommer förmodligen inte hålla på med 1.6 såvida det inte finns några fler nyheter i 1.6 som högre live säkerhet, bug fixar eller liknande...
    Finns det någon forum eller IRC chatt log där TeamJungle eller c4Eva diskluterar detta? Kan nån snälla länka dit?

    Edit: glöm det, jag hittade lite själv
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/753649

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Finns det någon forum eller IRC chatt log där TeamJungle eller c4Eva diskluterar detta? Kan nån snälla länka dit?

    Edit: glöm det, jag hittade lite själv
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/753649

    #fw och #Jungleflasher @Efnet

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    #fw och #Jungleflasher @Efnet
    samt #stealth360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Kan inte flasha boxen själv så jag väntar hellre på 1.6 istället för att betala för 1.51

    Tack

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är verkligen inte svårt att lära sig flasha själv, dessutom kommer du nästan behöva kunna det för att använda 1.6 extra funktion, nämligen att kunna rippa spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Och rippa spel är?

    Lite noob här !

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det betyder att du kopierar in dina orginal skivor på datorn... för att senare kunna bränna ut som backup...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Med andra ord Deru, du behöver inte 1.6 som det ser ut i dagsläget om det inte kommer några nyheter med 1.6!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Deru Visa Inlägg
    Och rippa spel är?

    Lite noob här !
    dvs. du behöver inte 1.6

    som tidigare besvarats. Däremot skulle du behöva flasha om din box till 1.51 om du har en Arcade box flashad med 1.5 så går det på 20 minuter om du läser en guide och har ett Via Sata controller Pci-kort

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    dvs. du behöver inte 1.6

    som tidigare besvarats. Däremot skulle du behöva flasha om din box till 1.51 om du har en Arcade box flashad med 1.5 så går det på 20 minuter om du läser en guide och har ett Via Sata controller Pci-kort
    Men vissa människor (som jag) har inte ens en stationär dator hemma, bara bärbara

    Det finns väl inget sätt att flasha en xbox 360 läsare med en laptop eller?

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Men vissa människor (som jag) har inte ens en stationär dator hemma, bara bärbara

    Det finns väl inget sätt att flasha en xbox 360 läsare med en laptop eller?
    jo. det finns lösningar till allt

    ärs hittade inte tråden. men iaf. PCMCIA satakontroller kan du använda
    Last edited by comp00; 2009-03-26 at 18:26.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Men vissa människor (som jag) har inte ens en stationär dator hemma, bara bärbara

    Det finns väl inget sätt att flasha en xbox 360 läsare med en laptop eller?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36481

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35758

    läs om PCMCIA på forumet i ovanstående trådar dessa handlar om PCMCIA och att flasha med bärbar dator, går lika bra med laptop som stationär, om du använder connectivity kit behöver du ha en extern ström kabel för Hårddisk/ CD-/DVD-Spelare/Brännare

    den sistnämnda tråden handlar om en specifik variant av PCMCIA vet dock inte om det fungerar med den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    dvs. du behöver inte 1.6

    som tidigare besvarats. Däremot skulle du behöva flasha om din box till 1.51 om du har en Arcade box flashad med 1.5 så går det på 20 minuter om du läser en guide och har ett Via Sata controller Pci-kort
    Fungerar det inte ifall man har SATA kontakter på moderkortet (2 röda, 2 svarta), måste det vara VIA VT6421A pci?

    TacK!
    /Andii

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan fungera med andra sata också, men VIA VT6421A är det chipset som vi rekomenderar, finns på vissa moderkort och på PCI Kort...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaret!!
    Jag testade och det verkade fungera...
    Om jag nu gjort allt rätt?!
    Mvh
    Andii

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Exclamation hjälp n¨n??

    tidigare så har vänner fixat kopior men nu ska jag börja själv och fattar typ inget någon som är bra på att förklara och som vill hjälpa?? har laddat ner torrent till datan (nhl 10 xbox360) och håller på att ladda ner filerna men vad ska jag senn gör?? vilka program ska jag ladda ner??

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av lenh Visa Inlägg
    tidigare så har vänner fixat kopior men nu ska jag börja själv och fattar typ inget någon som är bra på att förklara och som vill hjälpa?? har laddat ner torrent till datan (nhl 10 xbox360) och håller på att ladda ner filerna men vad ska jag senn gör?? vilka program ska jag ladda ner??
    1. först ska du packa upp spelet med ett pogram som heter : Winrar.
    LÄNK TILL WINRAR : http://www.snabbstart.com/download/winrar

    2. När det är klart ska du kolla spelet med ett pogram som heter ABGX360 för att se att det är "livesäkert" . LÄNK TILL ABGX360 : http://www.abgx360.net/download.html

    3. När det är klart kan du ladda ner Imgburn och sen väljer du bara filen från spelet .dvd/.iso sen är det bara börja bränna
    LÄNK TILL IMGBURN : http://www.snabbstart.com/download/imgburn
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    istället för att ta gamla versioner som finns på dom där länkarna kan du istället gå in och hämta winrar här: http://rarlabs.com/download.htm (deras egna sida)

    och imgburn här: http://www.imgburn .com/index.php?act=download

    ABGX360 finns en lite lättare version som är färdig installerad att laddas hem här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639
    du bör även läsa igenom den tråden för att lära dig hur allt detta fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ixtreme 1.6 på väg ju
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:20
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  3. Vilken ångest..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 12:52
  4. SD kort... Snes och lite annat
    By tigersaid86 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 14:07
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •