Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: XBMC och SMB för Windows 7, Hur gör man?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    19

    XBMC och SMB för Windows 7, Hur gör man?

    Hej,

    Någon som vet hur man får igång XBMC mot Windows 7?

    Ja det är en icke släppt version av Windows 7 men jag kör en som förmodligen blir en RC - Release Candidate och den fungerar i produktion för övrigt så jag vill testa. Version är Build 7057.

    Till att börja med så MÅSTE man slå om i Local Security Policy editor så att Windows 7 godtar inloggning med LM och NTLM och inte bara NTLMv2.

    Detta utförs under, Local Policies, Security Options, Network Security:LAN Manager authentication level. Sätt den till "Send LM & NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated"

    Detta räcker i Vista så fungerar det.

    I Windows 7 så har Microsoft "tightat" till det ännu mer. Nu kan man till och med köra utan NTLM helt och hållet.

    Någon som vet hur man gör?

    Hepp!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Ja, jag undrar också hur man får igång ett nätverket med Windows 7! Fick gå tillbaka till XP vilket var lite tråkigt!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Pröva med senaste versionen av XBMC ... Man var tvungen att uppdatera när Vista kom pga. ändringar i protokollet ... Det är troligtvis det som spökar för er ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Det borde jag kanske sagt, men ja har den senaste. Att köra ftp i xboxmediacenter med den senaste fungerar bra men jag vill få det att fungera med Workgroiup(SMB).

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är ju två helt skilda protokoll så det är inte direkt relevant ... Men ta och testa med en nyare version av XBMC så får jag höra om det funkar ... Ska nog in med win7 snart och det skulle vara fint och veta hur det går att lösa ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Jag har som sagt den senaste versionen av XBMC. Det var det första jag fixade när jag inte fick igång det.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    provat beta releasen på t3ch's releaser ?
    samt deras update script ? http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=29911

    alternativ källa om man inte orkar compilera själv .. http://sshcs.com/xbmc/

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Nån som fått detta att fungera bra? Har kört med en äldre version av XBMC tillsammans med XP och det har fungerat till 110% i alla år men nu har jag köpt ny dator och slängt in Windows 7 istället. Nu hänger sig hela boxen när jag går in via SMB som jag alltid brukar göra annars.

    Nätverksdelning ser ju helt annorlunda ut i 7:an jämfört med XP. Har provat en spritt ny build av XBMC så nu hänger sig iaf inte boxen, däremot hittar den inte det jag delat ut. En annan dator hittar det jag delar ut så nätverket skall fungera.

    Tips?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    21
    Ingen som får det att funka??
    Windows 7 är ju kanon men det suger ju att man inte kan köra SMB som innan med XP och Vista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  2. Hur gör jag för att bränna xbox 360 spel??
    By plugq66 in forum Chatta i våra live chatkananaler på IRC (QuakeNet och EFNET, kanal #PSXCARE)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 06:32
  3. Hur gör man med G6?
    By Nikolic87 in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 12:12
  4. UPMS Installer V3 (Sapphire) för 3.80 ute nu!
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 16:23
  5. Vad är booktype och hur ändrar man det?
    By vidur in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 19:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •