Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Byta dvd.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16

    Byta dvd.

    Jo hej. jag tänkte bytaut min lite-on drive till min gammla samsung drive.. är detta möjligt ? Måste jag bara läsa ut firmware från samsung läsaranen och flasha den med senaste ixtreme ?


    har hört jag måste läsa ut ngt mer. på moderkortet el ngt.. tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    Jo hej. jag tänkte bytaut min lite-on drive till min gammla samsung drive.. är detta möjligt ? Måste jag bara läsa ut firmware från samsung läsaranen och flasha den med senaste ixtreme ?


    har hört jag måste läsa ut ngt mer. på moderkortet el ngt.. tacksam för svar.
    du måste först och främst läsa ut nyckeln från liteon driven, sedan måste du spoofa samsungens firmware så att den säger att det är en liteon som sitter i, efter det måste du flasha in den nya firmwaren i samsungen...

    vill du ha hjälp med detta kan du läsa min liteon guide för urläsningen... kan även guida dig genom spoofningen av samsungen... har inte testat att flasha en samsung hemma själv ännu så kan tyvär inte hjälpa dig med den delen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    62
    Respekt
    16
    jo men jag tänkte för båda mina drives fungerar 100%. kan jag inte bara montera in samsung drivern å ta bort den gammla lite-on driven ? ^^


    vill inte byta key mellan dem.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    jo men jag tänkte för båda mina drives fungerar 100%. kan jag inte bara montera in samsung drivern å ta bort den gammla lite-on driven ? ^^


    vill inte byta key mellan dem.
    grejen är att varje xbox har en unik nyckel som finns i dvd läsaren, och du måste dessutom se till att din samsung säger att den är en liteon eftersom det är vad xboxen förväntar sig, att det sitter en liteon i den...

    du kan alltså INTE flytta spelare hur som helst...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Stumpen1337 Visa Inlägg
    jo men jag tänkte för båda mina drives fungerar 100%. kan jag inte bara montera in samsung drivern å ta bort den gammla lite-on driven ? ^^


    vill inte byta key mellan dem.
    Och om båda drivarna funkar 100% varför då byta till en (i mina ögon) sämre drajv?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Och om båda drivarna funkar 100% varför då byta till en (i mina ögon) sämre drajv?
    för att ha liteon driven i reserv eller också om liteon driven inte är flashad för att ha den kvar om boxen skulle paja (så blir det lättare att återställa skiten! )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Sorry, my bad! Förstod det som att båda var flashade.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det förstår jag... men det är den största anledningen jag kan komma på i alla fall att man vill ha liteon driven i reserv, om den som sagt inte är flashad alls (liteon driven) så vill man nog ha den kvar ifall att maskinen rasar då vi inte kan återställa en liteon i dagsläget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det förstår jag... men det är den största anledningen jag kan komma på i alla fall att man vill ha liteon driven i reserv, om den som sagt inte är flashad alls (liteon driven) så vill man nog ha den kvar ifall att maskinen rasar då vi inte kan återställa en liteon i dagsläget...
    Men om man erasar lite-on spelaren innan man skickar in den och det inte syns att man varit in och fipplat i boxen eller spelaren med stora lödkolven, så ser det väl bara ut som att spelaren gett upp och dom byter ut den samtidigt?

    Flashade just en polares hitachi som varit inne på lagning. Han återställde den inte till orginal innan. Men fick tillbaka boxen lagad.

    Är det random checks som gäller på servicecentrat eller måntro?
    Last edited by Arasul; 2009-03-26 at 18:41.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, det är stick provs kontroller... dom har inte tid att kolla alla boxarna som kommer in men kommer boxen från oss kommer den nästan garanterat inte bli lagad (om vi står som leverans adress) sitter vårat sigill på gäller samma sak, dom vet vad vi gör med deras boxar...

    angående att erasea driven vet jag ärligt talat inte, men förmodligen ja... inget vi kan svara på egentligen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  2. Byta ut dvd före inlämning till Microsoft
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 21:55
  3. Byta DVD till en tystare
    By oPhoEniXo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 22:53
  4. Byta dvd läsaren i mitt 360.
    By Akerlundh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:31
  5. byta ut samsung dvd som man köper på nätet?
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •