Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 62

Diskussion: GH Metallica - kan inte uppdatera

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    GH Metallica - kan inte uppdatera

    När jag startar upp spelet vill den köra in en uppdatering, men den lyckas inte. Däremot kan jag spela spelet utan hårddisk. Boxen i fråga är bannad från live och har ix 1.51.
    ngn som har en ide varför det inte går att starta med hårddisken..? man vill ju gärna spara sina framsteg!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja du, har du NXE på den sedan tidigare? fungerar t.ex H.A.W.X på den med hdd? eller något annat av Wave 3 spelen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    den är uppdaterad med den nya dashen, har inte några andra w3 spel hemma... Ska iaf testa dom så snabbt jag kan.
    Läste i en annan tråd en som hade två boxar hemma, en bannad och en som inte var bannad. Han testade att byta hårddisk emellan och då gick det uppdatera. Men då är frågan om man inte måste uppdatera igen efter man bytt tillbaka hårddisken?
    Däremot tycker jag det e konstigt att det går att spela utan hdd,

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av goure Visa Inlägg
    den är uppdaterad med den nya dashen, har inte några andra w3 spel hemma... Ska iaf testa dom så snabbt jag kan.
    Läste i en annan tråd en som hade två boxar hemma, en bannad och en som inte var bannad. Han testade att byta hårddisk emellan och då gick det uppdatera. Men då är frågan om man inte måste uppdatera igen efter man bytt tillbaka hårddisken?
    Däremot tycker jag det e konstigt att det går att spela utan hdd,

    Ladda ner NXE-uppdateringen från MS hemsida och kör in den via USB-sticka
    kanske funkar

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    nxe

    Du måste ha den senaste nxe uppdateringen, den med avatar.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av goure Visa Inlägg
    den är uppdaterad med den nya dashen, har inte några andra w3 spel hemma... Ska iaf testa dom så snabbt jag kan.
    Läste i en annan tråd en som hade två boxar hemma, en bannad och en som inte var bannad. Han testade att byta hårddisk emellan och då gick det uppdatera. Men då är frågan om man inte måste uppdatera igen efter man bytt tillbaka hårddisken?
    Däremot tycker jag det e konstigt att det går att spela utan hdd,
    Precis som du skrev,sätt i din hdd i en annan 360 som är uppkopplad mot live och gör uppdateringen som kommer upp automatiskt.Räcker inte att den redan har nxe, den måste vara uppdaterad oxå....Du behöver inte uppdatera igen när du sätter tillbaks hdd:n i din "offline" - låda.

    (Jag gick även ut online med ett spel och gjorde en uppdatering till som kom upp.Troligtvis har det ingen betydelse för problemet i fråga eftersom det väl bara var en uppdatering för just det spelet ,men i alla fall så gjorde jag)..Funkade för mig! Rock on

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gurgel Visa Inlägg
    Precis som du skrev,sätt i din hdd i en annan 360 som är uppkopplad mot live och gör uppdateringen som kommer upp automatiskt.Räcker inte att den redan har nxe, den måste vara uppdaterad oxå....Du behöver inte uppdatera igen när du sätter tillbaks hdd:n i din "offline" - låda.

    (Jag gick även ut online med ett spel och gjorde en uppdatering till som kom upp.Troligtvis har det ingen betydelse för problemet i fråga eftersom det väl bara var en uppdatering för just det spelet ,men i alla fall så gjorde jag)..Funkade för mig! Rock on
    det är en uppdatering med buggfixar som du då gjorde, den är endast tillgänlig för dig som vill lira "online" det vill säga vara ansluten till live samtidigt som du spelar spelet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av goure Visa Inlägg
    När jag startar upp spelet vill den köra in en uppdatering, men den lyckas inte. Däremot kan jag spela spelet utan hårddisk. Boxen i fråga är bannad från live och har ix 1.51.
    ngn som har en ide varför det inte går att starta med hårddisken..? man vill ju gärna spara sina framsteg!
    Det kanske har med att göra att den har blivit nuked pga "bad game data RCR (3 corrupt game files)".
    Själva uppdateringen kanske ligger där den är corrupt.

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Det kanske har med att göra att den har blivit nuked pga "bad game data RCR (3 corrupt game files)".
    Själva uppdateringen kanske ligger där den är corrupt.

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0
    att de aldrig lär sig. stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped / bad game data CRC (3 corrupt game files)

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    att de aldrig lär sig. stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped / bad game data CRC (3 corrupt game files)
    Vad menar du nu??

    först blev den väl nuked pga av "stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC02 3_ss.is.unique.every.time.disc.ripped"

    Sedan har väl "bad game data CRC (3 corrupt game files)" kommit dit senare?
    Så man kan väl säga att den har blivit nuked 2 gånger?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Vad menar du nu??

    först blev den väl nuked pga av "stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC02 3_ss.is.unique.every.time.disc.ripped"

    Sedan har väl "bad game data CRC (3 corrupt game files)" kommit dit senare?
    Så man kan väl säga att den har blivit nuked 2 gånger?
    jag menar att de aldrig lär sig, att de kommer bli nukade direkt om de tar annan källa rakt av, sånt kollas ju direkt.

    igentligen kan den bli nukad för massa saker beroende vad de har för regler på stället där de pre'ar. nuke reason i detta fallet är stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped och bad game data CRC (3 corrupt game files ligger ju bara som anledning varför den behöver en fix, eller inte är okej. så den blev ju inte först nukad för att det var fel på den, utan för att den var snodd från annans källa.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    En liten offtopicfråga kanske, men kan man lira GH med Rock band 2 trummorna? Jag har köpt till så att jag har två cymbaler oxå. Tacksam för svar..

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag menar att de aldrig lär sig, att de kommer bli nukade direkt om de tar annan källa rakt av, sånt kollas ju direkt.

    igentligen kan den bli nukad för massa saker beroende vad de har för regler på stället där de pre'ar. nuke reason i detta fallet är stolen.from.newsgroups_ss.bin.crc.is.same_F42FC023 _ss.is.unique.every.time.disc.ripped och bad game data CRC (3 corrupt game files ligger ju bara som anledning varför den behöver en fix, eller inte är okej. så den blev ju inte först nukad för att det var fel på den, utan för att den var snodd från annans källa.
    Japp, den första nuken med stulen spelar ju ingen roll, men förhoppningsvis kanske det går att fixa den eller så kommer ny inom kort, släpps ju på Söndag 29/3 (konstig dag) i USA.

    För bad game data CRC kom väl senare?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Japp, den första nuken med stulen spelar ju ingen roll, men förhoppningsvis kanske det går att fixa den eller så kommer ny inom kort, släpps ju på Söndag 29/3 (konstig dag) i USA.

    För bad game data CRC kom väl senare?
    jag tror inte den har blivit nukad för gamedata, skrev innan att det bara anges som förklaring varför den behöver fixas. den nukades för att den var stulen.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag tror inte den har blivit nukad för gamedata, skrev innan att det bara anges som förklaring varför den behöver fixas. den nukades för att den var stulen.
    Men om den inte hade varit stulen så hade den väl blivit nuked pga av bad game data?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Soederstroem Visa Inlägg
    En liten offtopicfråga kanske, men kan man lira GH med Rock band 2 trummorna? Jag har köpt till så att jag har två cymbaler oxå. Tacksam för svar..
    det ska fungera vad jag vet... men jag har inte testat, har dock hört från polare att det ska fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Men om den inte hade varit stulen så hade den väl blivit nuked pga av bad game data?

    <@[****]> nig bitched and got it unnuked
    <@[****]> fact is
    <@[****]> 3 files are currupt
    <@[****]> so whoever made that pastebin
    <@[****]> needs to take it down
    <@[****]> cause they havnt proved shit....
    <@[****]> the nig source is the p2p source
    <@[****]> and who ever repacked it
    <@[****]> has bad ram or a bad hdd
    <@[****]> didnt use pars to fix the ngs rip
    <@[****]> DATA/COMPRESSED/ZONES/z_tushino.pak.xen
    <@[****]> DATA/MUSIC/demoncleaner_3.fsb.xen
    <@[****]> DATA/MUSIC/noleafclover_3.fsb.xen

    Saxat från säker källa

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Men om den inte hade varit stulen så hade den väl blivit nuked pga av bad game data?
    det är möjligt. den har tydligen korrupta filer så det är skit sak samma, använd den inte.

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Har spelat litegrann utav spelet och det har då fungerat utan problem än så länge?

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förmodligen något Retard som patchat spelet för -1.50 mjukvaror
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Förmodligen något Retard som patchat spelet för -1.50 mjukvaror
    eller...

    <@[****]> and who ever repacked it
    <@[****]> has bad ram or a bad hdd

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Guitar Hero: Metallica (XBOX360)

    This information has been compiled to give justification that the nuke for Guitar_Hero_Metallica_RF_USA_XBOX360-NiG is valid and that NiG have repacked the newsgroup/p2p release.

    For the purpose of this I am going to assume that all timezones are the same (PDT), meaning that any time related inaccuraces can only out by a maximum of 2 hours for the possibilities that the activity originated from another US timezone.


    1) First lets compare both releases by CRC

    dg-ghm vs nig-ghm

    XEX CRC A7C93B87 ----- A7C93B87
    SS CRC F42FC023 ----- F42FC023
    RawSS 65A3E7A2 ----- 65A3E7A2
    DMI CRC 8F9D303A ----- 8F9D303A
    PFI CRC 2A4CCBD3 ----- 2A4CCBD3
    Video CRC 0E58FB9D ----- 0E58FB9D
    Game CRC FB7AF1A0 ----- 88AA53C8

    As you can see above, the RawSS are the same.
    Therefore this should mean all other parts of the game should match.
    But the Game CRC are not identical!!

    An xbox 360 game ripped an infinite number of times on the same PC will NEVER have the same SS twice, therefore it is impossible that NiG and newsgroup rip is a different rip.


    2) NiG admit in their proof NFO that they acquired the game from the same source, yet in the same NFO they contradict themselves by claiming to have ripped the game themselves. If they really had of ripped the game themselves the SS would be different to that of the newsgroup release (FACT).


    3) The newsgroup release was uploaded over a 31 hour period
    Starting at 21-Mar 6:00pm (approx)
    Finished at 23-Mar 1:00am (approx)

    NiG pred at 23-Mar 8:03pm, which happens to be
    - 50 hours after newsgroup started uploading
    - 19 hours after newsgroup finished uploading
    Therefore, newsgroup uploader had game packed at least 50 hours before NiG pred their repack


    4) The date modified of iso in newsgroup rars is 21-Mar 5:42pm
    If the timezone is assumed correcly, this would give the uploader approx 1 hour to compress the iso into rars and begin uploading to newsgroups at 21-Mar 6:00pm


    5) The date modified of iso in NiG rars is 23-Mar 12:49pm
    If the timezone is assumed correctly, this would give NiG approx 5 hours to download and repack the newsgroup release, then pre it 11 hours later.
    The modified time of the NiG ISO is 2 days AFTER newsgroups release modified time.

    In the 19 hours that the newsgroup release finished posting, NiG could quite easily of obtained a retail copy of the game, and used this box/disc image to claim the rip as their own. Showing proof of having a copy of the retail game does not proove that you ripped the disc yourself.


    6) Going back to the information about the Game CRC mentioned in 1) above.
    As the RawSS is identical, every other part of the ISO should be identical, except in this instance, the Game Data CRC of both releases do not match!
    newsgroups = FB7AF1A0
    NiG = 88AA53C8
    The most likely (although not the only possible) cause that NiG's game CRC differs from that of the newsgroups is because of bad RAM or bad HDD which caused corruption of the game data when the ISO was extracted from the newsgroup release.

    The differing sections of the game data CRC are:
    00E020BF5D: 16 17 003760242525:
    01051BCE1D: 36 37 004380675613: 6 7
    0131CE1C9D: 36 76 005130558621: 6 v

    These sections relate to filenames from the game as follows:

    /data/music/demoncleaner_3.fsb.xen
    /data/music/noleafclover_3.fsb.xen
    /data/compressed/zones/z_tushino.pak.xen

    When we replaced the files in the NiG release, with the files from the newsgroup release, the Game data CRC of both releases then matched up.


    So, based on all the evidence and the dates/times and order of everything taking place, it is only a common sence conclusion that NiGs release is a corrupt repack of the newsgroup release.
    http://de.pastebin.ca/1372190

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    nig blev så ägda, det är dumt att ljuga när man inte vet hur saker fungerar.

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nig blev så ägda, det är dumt att ljuga när man inte vet hur saker fungerar.
    Lol, den stämmer ju, inget fel på den rellen!

    Och de har fått upprättelse http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0
    Last edited by p_son77; 2009-03-29 at 19:46.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Lol, den stämmer ju, inget fel på den rellen!
    problemet är att Nig blev Verifierad det vart inte Dg-ghm men visst Scen Fights är jue inge nytt

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Lol, den stämmer ju, inget fel på den rellen!

    Och de har fått upprättelse http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0
    tydligen det som då är förvillande är att det ska vara omöjligt att producera samma ss värden... hur har det igentligen gått till?

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tydligen det som då är förvillande är att det ska vara omöjligt att producera samma ss värden... hur har det igentligen gått till?
    mm, det är skumt. ärs vet i tusan om man vågar lira den releasen på live dock är den verifierad, lite smått kluven

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Soederstroem Visa Inlägg
    En liten offtopicfråga kanske, men kan man lira GH med Rock band 2 trummorna? Jag har köpt till så att jag har två cymbaler oxå. Tacksam för svar..
    Google?

    http://www.fakeplasticrock.com/2008/...ck-band-drums/
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
    mm, det är skumt. ärs vet i tusan om man vågar lira den releasen på live dock är den verifierad, lite smått kluven
    Varför skulle du inte kunna lira den Live? Det finns väl inget som egentligen tyder på att den är nukad, annat än antaganden innan den gick att verifera i abgx360? Jag hajjar inte. Antingen så är den grön eller så är den "röd". abgx360 visar som sagt på det första.
    Last edited by TheLithium; 2009-03-30 at 13:20.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Men å andra sidan hur säker kan man vara på att det inte är folk som skickat in samma rip bara? eller något sådant då den verifierades samma dag som det släpptes?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Kan inte spara i tex LEGO star wars
    By knegarpetter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 17:58
  3. Nya Wii med D2C kan inte chippas, (inte än iaf)
    By Gemet in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:24
  4. Kan inte köra smb network
    By wzl in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 01:43
  5. kan inte hitta datorn?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 04:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •