Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 62

Diskussion: GH Metallica - kan inte uppdatera

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Men å andra sidan hur säker kan man vara på att det inte är folk som skickat in samma rip bara? eller något sådant då den verifierades samma dag som det släpptes?!
    för att de kollar upp det från olika sources innan de lägger in det i databasen. du menar alltså att man ska börja tvivla på abgx360 pga av rykten och nukes inom scene å p2p? för det andra så är den lansin som bekräftat det säger en hel del.

http://www.abgx360.net/Apps/verified...23A7C93B87.ini
    Last edited by int21; 2009-03-30 at 22:10.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nej, jag säger inte att man ska göra det pga rykten, men snarare på hur snabbt dom verifierade den, kanske inte är någon fara... vad vet jag? men det känns lite väl snabbt ändå med just den här... visserligen är den extremt populär men ändå
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Jag blir fortfarande inte klok på den här jävla releasen!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    NiG? den kör jag med

*edit:*
    det är inga som helst fel på den om du undrar över det
    Last edited by Swizzy; 2009-03-31 at 00:01.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Okej, så bara för att bli övertydlig. Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG är 100% live säker precis som abgx360 säger? Allt skit om att releasen skulle vara nukad pga likadan SS osv ska inte spela någon roll? Jag kan alltså spela NiG-releasen via Xbox Live utan att behöva vara nojig för snacket på PSXCare:s forum om att den releasen är skum?

Tacksam för svar!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Okej, så bara för att bli övertydlig. Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG är 100% live säker precis som abgx360 säger? Allt skit om att releasen skulle vara nukad pga likadan SS osv ska inte spela någon roll? Jag kan alltså spela NiG-releasen via Xbox Live utan att behöva vara nojig för snacket på PSXCare:s forum om att den releasen är skum?

Tacksam för svar!
    den är säker, det är den andra releasen som har felaktig gamedata. tänk på att de inte släpps i europa på ett bra tag så om du vill lira det på en pal konsol mot live i förtid är upp till dig.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Nej, jag säger inte att man ska göra det pga rykten, men snarare på hur snabbt dom verifierade den, kanske inte är någon fara... vad vet jag? men det känns lite väl snabbt ändå med just den här... visserligen är den extremt populär men ändå
    snabbt? de verifierade den väl samma dag som det släpptes. tänk på att de släpptes 29e mars i usa och släpps i maj i europa.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    snabbt? de verifierade den väl samma dag som det släpptes. tänk på att de släpptes 29e mars i usa och släpps i maj i europa.
    jo, men jag tycker att det är ganska snabbt när dom verifierade samma dag som den släpptes
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jo, men jag tycker att det är ganska snabbt när dom verifierade samma dag som den släpptes
    det är sant, men kollar du lite i #stealth360 så är det många rippers som åker och hyr spelet direkt det kommer ut, för att rippa det, för att lämna tillbaka det. de har ju ett annat system i usa där tillgängligheten är bättre.

ett bra exempel är när en användare tog bilen för att åka 20min för att få tago på halo wars, det verifierades så fort han kom hem.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den är säker, det är den andra releasen som har felaktig gamedata. tänk på att de inte släpps i europa på ett bra tag så om du vill lira det på en pal konsol mot live i förtid är upp till dig.
    Tekniskt sett skulle jag ju kunna importera en NTSC-spel från USA och spela den via Live på en PAL-konstol right? Är det bara rippade releaser som är regionfria och NTSC-spel som säljs i butik inte funkar på PAL?

Det är väl ingen fara att spel spel/releaser från från andra regioner så länge de är regionfria? (Pratar givetvis om säkert för Live)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Tekniskt sett skulle jag ju kunna importera en NTSC-spel från USA och spela den via Live på en PAL-konstol right? Är det bara rippade releaser som är regionfria och NTSC-spel som säljs i butik inte funkar på PAL?

Det är väl ingen fara att spel spel/releaser från från andra regioner så länge de är regionfria? (Pratar givetvis om säkert för Live)
    tekniskt sett är det möjligt ja, men eftersom ingen riktigt vet hur ms ser på import / spela innan release i ett pal land så kan du ha det i åtanken, annars ring dem och fråga. det ska inte vara någon fara, men nu vet du iaf.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Cool, ringer deras kundtjänst bara och kollar hur de ställer sej till det.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Detta har jag också undrat över. Vissa NTSC-spel är regionsfria, vissa är låsta. Då det går att spela att regionsfritt NTSC-spel även i en icke-flashad konsol, borde man inte kunna bli bannad för det, eller hur? Det kan väl inte vara förbjudet att köpa från amerikanska onlinebutiker innan svenskt releasedatum?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Vad fick du för svar? :P

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Snubben i kundtjänsten visste typ ingenting om just NTSC på PAL, men sa att om det var regionsfritt skulle det funka, men det var inget han kunde lova. När jag frågade om det skulle vara säkert att spela på Live sa han "Det vet jag inte men det tror jag väl inte ska vara några problem". Många tveksamma ord i den meningen, men det lät på honom som att han inte hade svar på just den frågan men inte kunde se varför det inte skulle funka.

Nu måste jag ju tillägga att jag ringde och låsades som att jag ville importera GH Metallica, (vilket jag isåfall skulle göra för att få en extra fotpedal till trummorna), men jag ville inte att han skulle fatta att jag har en flashad Xbox och vill veta om jag får spela via Live. Så jag spelade lite dummare än jag är, vilket också ledde till hans lite märkliga svar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    haha, grejen är att dom är dumma där osså, vissa i alla fall... han du pratade med kunde kollat upp det med kollegor eller något... det brukar dom göra... men han orkade nog inte
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Ringde också till dem för att kolla vad de svarade. Hon jag pratade med sa att det inte var säkert att det skulle funka på en PAL konsoll, hon trodde inte att det skulle funka. Jag påpekade för henne att det var regionsfritt men fick samma svar iaf

Hon nämnde även att man inte skulle kunna koppla upp sig till Live eftersom spelet inte är släppt i Sverige...

Ska hursomhelst testa det snart

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Klart du KAN koppla upp dej mot Live om du vill.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Ja, det vet jag väl. Men hon visste tydligen inte det.

Har du vågat testa att köra med sladden i ännu?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg

jag har inga problem hittils
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jag tror inte de på supporten får lära sig vad de ska svara på dessa frågor, de har standardsvar på vissa frågor som de följer. ska man få bra svar så gäller det att pricka in rätt människa på supporten, det är som att ringa vilket företag som helst som har support. ställer du en fråga utom deras "tabell" så får du vet inte som svar. ring tex telia och undra varför du inte får ip när du kör gentoo, de kommer garanterat svara, kör du inte windows eller mac så kan vi inte hjälpa dig, såvida det inte sitter en människa som är självlärd inom ämnet typ.

frågan är var man vänder sig när ms support inte kan svara på frågan, de om någon borde veta, de SKA kunna ta reda på det iaf om man tjatar.

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    hej, jag har också problem med det här spelet... och ett liknande fel på Shaun.White.Snowboard.PAL.XBOX360-GLoBAL

iaf, jag har ixtreme 1.51, snowboardspelet gick bra att köra in updateringar, sedan blev det "disk is unreadble"

På guitar hero metallica så använde jag "Wave_Patcher_3" och trodde det skulle fungera då.... stoppade in spelet och det updaterades en gång tror jag... sedan när xboxen startades om försöker den updatera något skit som jag inte har koll på... sedan disk is unreadble

vad ska jag göra nu?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Gå in på Live om du kan och ladda hem uppdateringen där istället... varför patchade du den om du redan har 1.51?! det är inte så att spelet blir bättre av att du gör det, snarare tvärtom... den blir sämre! om din box inte är bannad kan du gå live och hämta hem senaste uppdateringen och hoppas det går bra så...

Om du inte kommer så långt kan du prova att bränna ut GH Metallica eller något annat Wave3 spel UTAN att patcha...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av jlu Visa Inlägg
    vad ska jag göra nu?
    det swizzy redan nämnt. bränner du på verbatimskivor eller använder du billigare märken?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om det fortfarande inte fungerar med något av det jag nämt ovan kan du ringa till MS Supporten och fråga dom vad du ska göra om en uppdatering inte går igenom (OBS: Säg INGENTING om att din box är flashad eller att spelet är brännT!!!!! då får du absolut INGEN hjälp alls och riskerar att få din box bannad istället)

i värsta fall får du skicka in boxen till MS för "lagning" (det vill säga att dom tar bort uppdateringen...) om du har en liteon kan vi INTE återställa den åt dig (i dags läget i alla fall), men du bör i sådant fall kolla upp hur garanti sigillet ser ut, och om vårat sitter på ska du ta bort det eller så kommer du in med den till oss och ber om att få den "återställd" det vill säga få nytt garanti sigill om det behövs, plus att vi tar bort vårat sigill och fixar till den lite (skickar man in en box med vårat sigill på får du den inte tebax lagad, nästan garanti på det ) om du däremot har en annan drive bör du återställa den, antingen själv eller hos oss...

återställning vid flashning hos oss kostar 500:- då får du dessutom 500:- till godo vid nästa flashning
    återställning vid flashning hos någon annan än oss kostar 700:- då får du dessutom 500:- till godo vid nästa flashning
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N1lle Visa Inlägg

Spelade ca 40 min uppkopplad mot Live av misstag innan release kunde verifera. Inget ont har hänt och lär väl inte hända heller då releaser veriferar 100%. Men om du chillar 1 nån vecka till så är det fullkommligt rimligt att du kan ha importerat spelet från staterna och sedan väntat på leveransen i någon vecka. Det kommer MS knappast banna dej för. Men vad vet jag. MS har ett rykte om sej att vara onda! =P

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    0
    okej, tack för hjälpen!

* jag kör med verbatim skivor som jag bränt i 2x hastighet
    * en ny dashboard är tydligen installerad
    * har aldrig varit uppkopplad till xbox live

ska köpa mera skivor och testa så det inte är skivorna iaf, har updaterat flera spel tidigare utan problem...

återkommer...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Prova att koppla upp dig mot live om du kan, bränn gärna i 2.4x hastighet eller 4x istället för 2x... kanske kan hjälpa dig...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Varför 4x, är inte det farligt för kvalitén? Och varför skulle 2x vara sämre än 2.4x?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nej, 4x är inte farligt för kvaliteten på bränningen, däremot om du kör på 8x kan det börja bli lite farligare, och 2.4x är en "standard" på vissa DL skivor samma med 4x därför kanske det blir bättre bränning vid 2.4x?
    Google is your friend!

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 11:24
  2. Kan inte spara i tex LEGO star wars
    By knegarpetter in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:58
  3. Nya Wii med D2C kan inte chippas, (inte än iaf)
    By Gemet in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 15:24
  4. Kan inte köra smb network
    By wzl in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 02:43
  5. kan inte hitta datorn?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 05:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner