Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Dags att byta hårddisk... 400gb

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Dags att byta hårddisk... 400gb

    Ja, tänkte att jag skulle väl uppgradera från min stackars 8gb orginal disk till en 400gb disk... men då jag har noll koll på hur jag ska gå tillväga så tänkte jag fråga här då.

    Kör ett Xbox 1.6 med Xenium ICE chip. Kör XBMC som dashboard då jag bara har den som media maskin. Har även lite andra roliga grejer på boxen såsom Avalaunch, UnleashX (tror jag) osv... ett gäng saker i varje fall.

    Kommer det att funka med 400gb hårddisk? Måste jag uppgradera firmware på chippet? Som sagt, noll koll på vad jag ska göra...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du behöver är en skiva som kallas "super disc 1.3" har jag för mig (osäker på siffrorna...) men iaf... för att då formatera hårddisken så att den har partitioner med rätt namn och storlek, sedan ska du lägga in grejerna på den nya hårddisken...

    Hårddisken måste vara av typen "IDE" eller med ett lite nyare namn "ATA" det får alltså INTE vara en "SATA" eller "S-ATA" (samma typ men skrivs lite olika på olika ställen)...

    *edit:* om du är osäker på vad du gör kanske det är bättre att låta någon som gjort det flera gånger tidigare göra det åt dig, lämnar du t.ex in den hos oss kan vi fixa det åt dig utan några problem... men det kostar ju då lite grann pengar...
    Last edited by Swizzy; 2009-03-26 at 09:27.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste köra xbpartitioner och ha ett bios som använder partitionssektorn på hårddisken istället för hårdkodad partitionsdata, du måste köra dubbelt så stora datablock. Eller så måste du köra ett bios som ger dig både F och G partition - ingen partition får bli större än 256GB med standard blockstorlek.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  3. Möjlighet att byta FW på PSP 3000?
    By vic viper in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 10:15
  4. byta hårddisk?
    By toro in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 11:46
  5. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •