Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: min brännare funkar inte eller xbox 360?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    min brännare funkar inte eller xbox 360?

    Tjo det är så att jag har flashat min xbox förra veckan onsdag, jag har brännt 4st spel än så länge MEN... dom funkar, IBLAND.

    Detta är sjukt irriterande, jag stoppar i spelen jag får igång dom efter 5 st omstarter av xboxen sedan om jag tar ut cdn utan att stänga av och stoppar i ett annat så funkar de men stänger jag av xboxen då får ja sitta och ta ut in, starta om, in ut cdn och hålla på tills jag får igång spelen? alltså får jag i gång ett spel så funkar alla?

    jag har en Optaric DVD RW AD-7170A 1.02 och jag har bränt 50tals xbox 1 spel på den och alla har funkat.... sedan nu har man jävla problem med xbox 360 och att jag har funderat på eran Pioneer 116 något sånt som ska fungera,
    min kompis var och flasha också och hans cdn starta inte heller men när han köpte ny brännare (116 pioneern) då funka allt

    fast jag läste någonstans här i forumet eller annat ställe (minns inte) att någon annan hade köpt en Pioneer 116 fast de endå inte hade funkat???

    övrig fråga: Kan ja komma och köpa en Pioneer 116 och testa om de funkar? och om de inte gör de så pengar tebax?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har haft liknande problem med vissa skivmärken, men håller jag mig till Verbatim brukar det funka galant använder Pioneer DVR-111.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag kan säga direkt att jag använder Verbatim dvd+r DL skivor fast de är ju att en cd från en pioneer 116 funka inte heller? fast de funka hos min kompis? lika så mina cdn funkar prima hos mina vänner men inte på min?? :S fast om dvd läsarn är trasig så är de ju fan att de funkar eller inte funkar? de finns väl inget HAlv fungerande då å då manik?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nico-valimaki Visa Inlägg
    Tjo det är så att jag har flashat min xbox förra veckan onsdag, jag har brännt 4st spel än så länge MEN... dom funkar, IBLAND.

    Detta är sjukt irriterande, jag stoppar i spelen jag får igång dom efter 5 st omstarter av xboxen sedan om jag tar ut cdn utan att stänga av och stoppar i ett annat så funkar de men stänger jag av xboxen då får ja sitta och ta ut in, starta om, in ut cdn och hålla på tills jag får igång spelen? alltså får jag i gång ett spel så funkar alla?

    jag har en Optaric DVD RW AD-7170A 1.02 och jag har bränt 50tals xbox 1 spel på den och alla har funkat.... sedan nu har man jävla problem med xbox 360 och att jag har funderat på eran Pioneer 116 något sånt som ska fungera,
    min kompis var och flasha också och hans cdn starta inte heller men när han köpte ny brännare (116 pioneern) då funka allt

    fast jag läste någonstans här i forumet eller annat ställe (minns inte) att någon annan hade köpt en Pioneer 116 fast de endå inte hade funkat???

    övrig fråga: Kan ja komma och köpa en Pioneer 116 och testa om de funkar? och om de inte gör de så pengar tebax?
    det är din dvd, optiarc är inte mycket att hänga i granen. sök på Optiarc inte Optaric, här i forumet så kommer du finna massa tips. extern samsung brännare och verbatim skivor löser ditt problem.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    extern >.> puh tror intern är bättre...

    sorry Optiarc då.. fast ja läste nyss en tråd från 2007 en snubbe hade samma läsare (dock vet ej om firmware) och han brände med nero så funka hans spel? :S

    fast som jag sa att spelet från en Pioneer 116 funka inte heller? (eller ska man ta och bränna ett till spel? )

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nico-valimaki Visa Inlägg
    extern >.> puh tror intern är bättre...

    sorry Optiarc då.. fast ja läste nyss en tråd från 2007 en snubbe hade samma läsare (dock vet ej om firmware) och han brände med nero så funka hans spel? :S

    fast som jag sa att spelet från en Pioneer 116 funka inte heller? (eller ska man ta och bränna ett till spel? )
    bara för att EN person har haft problem med en brännare så betyder det inte att du får det. alla andra som har den verkar det ju fungera på, köp en sådan och bränn INTE med nero.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    bara för att EN person har haft problem med en brännare så betyder det inte att du får det. alla andra som har den verkar det ju fungera på, köp en sådan och bränn INTE med nero.
    men som jag sa: min kompis har en 116 och har bränt Spidey: Web Of Shadows och jag får för banne mig inte igång den.... fast dock vet jag inte den cdn klara inte av XEX/SS i ABGX v1.0.0?? så kanske är därför? :S

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Vad har du för läsare i din 360? kan vara den som gör det också... kanske ska byta ut den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    lite on läsare vet inte mer ^,^

    fast de är så att original spel är knas också ibland nu efter flashingen....dom som jag flasha hos är det deras fel då att de har hänt något? alltså dom felsökte den och hitta inget men orignal spel har ju också börjat kanza? så borde dom inte då kunna byta den gratis eller något?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    vart fick du den flashad någonstans? och dom borde kunna åtgärda det åt dig gratis eftersom det blev såhär pga dom... den fungerade väl ordentligt innan du flashade?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    xboxen funka prima jag flasha den på ett ställe i stockholm... pga mina kompisar ba "skyll dig själv om du flashar hos psxcare" typ samma jobb och sånt skit fast billigare hos dom... hos er så är det 500 och dom 350... fast jag vet inte tror de skulle vart samma sak från psxcare och från detta stället jag valde ist. jag vet inte ..... men jag ska ta och prata me dom... och fråga dom å sånt
    Last edited by nico-valimaki; 2009-03-27 at 18:47.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Visst kostar det mer hos oss kanske, men vi har funnits i 10 år, och vi lämnar en garanti på att om boxen fungerade när den kom in fungerar den också när den kommer tebax, skulle den mot förmodan gåsönder när vi håller på med den får du en ny box av samma typ vill dock poängtera att det sällan händer att den går sönder dock... om det skulle vara så att den inte fungerar när du kommer hem kan du komma tillbaka så felsöker vi och försöker hjälpa dig så gott som går...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jo jag har ångrat mig nu.. chippade min xbox 1 hos er och var nöjd fix probz att ja inte kunde boota något spel alls via hdd eller så... ni gjorde något gratis och de fixa sig!

Liknande diskussioner

  1. Playstation 3 spelen som inte kommer till xbox?
    By HeadHunter87 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:01
  2. Hur funkar xbox live?
    By Alegi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 17:53
  3. VGA HD AV Kabel till xbox 360 la av!!??
    By Danneman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 18:55
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •