Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: 360 och PC ljud/bild

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18

    360 och PC ljud/bild

    Har min 360 kopplad till min 22" TFT samsung skärm via VGA och PCn via DVI-D så bilden fungerar perfa men nu till ljud problemet.

    Från 360n går en kabel med 2st sladdar RCA vänster o höger (vit+röd) den kopplar jag om med ykabel till en 3.5 stereo hona som jag sedan kopplar till högtalarens 3.5 kontakt hane, till pcn kopplar jag från ljudkortet precis som vanligt 3.5 hane från högtalare till ljudkortets hona.

    Det jag vill göra är att från mitt ljudkort och från 360n koppla till en sladd som går till högtalarna så jag får ljud från båda enheterna samtidigt sen är det bara o muta pcn när ja spelar.

    ELLER en liten låda där jag kopplar in båda två sen trycker på knapp så väljer den source 1 eller 2 precis som en skärm splitter


    Alltså standard går det 1st 3.5 hane från 360n som kopplar om till en hona, så det som behövs köpas är en sladd som går från ljudkortet en hane (ljudkort) till hane, sen en ykabel med 2st honor (ljudkort+360) som blir 1st hona (sladd från högtalare) eller är jag ute o reser?

    Bästa vore en splitter med knapp men Kjell o Co´s meny o sök är dum i huvet lika så Clas Ohlsson

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Har min 360 kopplad till min 22" TFT samsung skärm via VGA och PCn via DVI-D så bilden fungerar perfa men nu till ljud problemet.

    Från 360n går en kabel med 2st sladdar RCA vänster o höger (vit+röd) den kopplar jag om med ykabel till en 3.5 stereo hona som jag sedan kopplar till högtalarens 3.5 kontakt hane, till pcn kopplar jag från ljudkortet precis som vanligt 3.5 hane från högtalare till ljudkortets hona.

    Det jag vill göra är att från mitt ljudkort och från 360n koppla till en sladd som går till högtalarna så jag får ljud från båda enheterna samtidigt sen är det bara o muta pcn när ja spelar.

    ELLER en liten låda där jag kopplar in båda två sen trycker på knapp så väljer den source 1 eller 2 precis som en skärm splitter







    Alltså standard går det 1st 3.5 hane från 360n som kopplar om till en hona, så det som behövs köpas är en sladd som går från ljudkortet en hane (ljudkort) till hane, sen en ykabel med 2st honor (ljudkort+360) som blir 1st hona (sladd från högtalare) eller är jag ute o reser?

    Bästa vore en splitter med knapp men Kjell o Co´s meny o sök är dum i huvet lika så Clas Ohlsson

    Njaee, du är på rätt spår
    men du har ingen "vanlig" Reciever tillgänglig som du kan använda? lite enklare att ha som ljud-källa och utnyttja den då hade ditt tänk gått smidigare nu är kanske jag ute o cyklar, men från din box>Skärm>ljudkabel från boxen till ljudkortets hona. det finns adaptrar du kan då koppla 3.5">2x3.5" kostar väl en 30:- ingen direkt splitter kanske. dem är dock inkopplade alltid

Liknande diskussioner

  1. Lan med en flashad 360 och en oflashad?
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 09:52
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58
  3. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  4. Hårddiskar i och till 360?
    By bjöffa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 16:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •