Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Flash Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16

    Flash Hjälp

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon enkel guide om hur man flashar en xbox 360, vad jag behöver för att göra det osv... (vill uppdatera mitt 1.4 till 1.5.1)

    Btw, jag är en n00b inom detta så jag vet inte om jag vågar ge mig in på det... Men jag tänkte att jag skulle se hur svårt det egentiligen är med hjälp av en guide

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Hej!

    Jag undrar om det finns någon enkel guide om hur man flashar en xbox 360, vad jag behöver för att göra det osv... (vill uppdatera mitt 1.4 till 1.5.1)

    Btw, jag är en n00b inom detta så jag vet inte om jag vågar ge mig in på det... Men jag tänkte att jag skulle se hur svårt det egentiligen är med hjälp av en guide
    finns trådar här om alla läsare. börja med att söka och kolla de klistrade trådarna. varför jag säger detta är för att du är inte ny här, och är man inte det så vet man att man KAN söka lite själv innan. det första du ska leta efter är vilken du läsare du har, den tråden finns klistrad, efter de letar du upp respektive guide.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    finns trådar här om alla läsare. börja med att söka och kolla de klistrade trådarna. varför jag säger detta är för att du är inte ny här, och är man inte det så vet man att man KAN söka lite själv innan. det första du ska leta efter är vilken du läsare du har, den tråden finns klistrad, efter de letar du upp respektive guide.
    Och vem påstår att jag inte har sökt lite själv innan jag postade? LOL, försöker väl igen...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Och vem påstår att jag inte har sökt lite själv innan jag postade? LOL, försöker väl igen...
    ingen (förutom mig då ), men då har du sökt dåligt eftersom de flesta flash trådarna är klistrade.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    ingen (förutom mig då ), men då har du sökt dåligt eftersom de flesta flash trådarna är klistrade.
    Och vem påstår att jag är bra på att söka? lol skoja bara

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Och vem påstår att jag är bra på att söka? lol skoja bara
    jag, i så fall, men jag antar du grejat det innan.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Äsch, att flasha verkar ju jobbigare än att föda barn, lämnar nog in den istället för att krångla till det allt för mycket i hjärncentralen

    Anyways, tack för hjälpen...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är jätte enkelt att lära sig flasha...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Det är jätte enkelt att lära sig flasha...
    Men d e ju lätt för dig att säga som redan kan det...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hehe ja, men jag lärde mig det jätte snabbt och lätt kan säga att jag var först på PSXCare med att kunna Liteon utantill (redan dagen efter det släpptes)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hehe ja, men jag lärde mig det jätte snabbt och lätt kan säga att jag var först på PSXCare med att kunna Liteon utantill (redan dagen efter det släpptes)
    Är rätt säker på att det var jag som konfigurerade setupen för att flasha lite-ons och visade er andra hur den skulle användas :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är rätt säker på att det var jag som konfigurerade setupen för att flasha lite-ons och visade er andra hur den skulle användas :-)
    jo, men efter det så lärde jag mig det utantill...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Våra filer är lite speciella, lätt för andra att sätta sig in i men börjar man från Scratch kan det vara skitjobbigt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Våra filer är lite speciella, lätt för andra att sätta sig in i men börjar man från Scratch kan det vara skitjobbigt
    Precis, jag vet inte ett piss om att flasha...vet inte ens vart jag ska börja

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Med jungleflasher blir det hyffsat enkelt, men du behöver ha SATA portar i datorn eller ett PCI SATA kort (det fungerar jätte bra med VIA SATA vet jag... osäker på dom andra) sedan har Team Junngleflasher skrivit en PDF guide som handlar om alla 360 drivearna... så det är inga större problem, svårare blir det dock om man ska ge sig på DOS... men är man tekniskt kunnig och inte helt tappad bakom vagnen kan man lära sig dom delarna också =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    Med jungleflasher blir det hyffsat enkelt, men du behöver ha SATA portar i datorn eller ett PCI SATA kort (det fungerar jätte bra med VIA SATA vet jag... osäker på dom andra) sedan har Team Junngleflasher skrivit en PDF guide som handlar om alla 360 drivearna... så det är inga större problem, svårare blir det dock om man ska ge sig på DOS... men är man tekniskt kunnig och inte helt tappad bakom vagnen kan man lära sig dom delarna också =)
    Ok, tack för det svaret, men jag får se hur jag gör...

    Edit: Förresten så har jag kommit fram till att jag har en Samsung i min lilla käraste e dem svåra att flasha
    Last edited by Dopefish; 2009-03-31 at 14:32.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Ok, tack för det svaret, men jag får se hur jag gör...

    Edit: Förresten så har jag kommit fram till att jag har en Samsung i min lilla käraste e dem svåra att flasha
    nej, men allt är jue Relativt med rätt prylar såsom Via controller m.m. är det enkelt. vet man inte vad man har eller inte har rättare sagt blir det mesta svårt jag föreslår att du kikar in http://*******.com/JFTutorial

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Ok, tack för det svaret, men jag får se hur jag gör...

    Edit: Förresten så har jag kommit fram till att jag har en Samsung i min lilla käraste e dem svåra att flasha
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237

    läs den här guiden så kommer det fungera för dig bara byta ut 1.4 till 1.51
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    33
    Respekt
    16
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237

    läs den här guiden så kommer det fungera för dig bara byta ut 1.4 till 1.51
    Tack för den! men va är det för skillnad mellan MS25/MS28? och hur vet jag vilken jag har??

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dopefish Visa Inlägg
    Tack för den! men va är det för skillnad mellan MS25/MS28? och hur vet jag vilken jag har??
    Skillnaden är firmwaren som ligger på spelaren när den levererades... och du ser skillnaden genom att det står på spelaren vilken firmware den ska ha från början
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Jungle flash liteon hjälp.
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:41
  2. Flash benQ 1.5 hjälp
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 23:08
  3. Flash 0078 hjälp!!
    By eddy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 19:04
  4. Disk Error Mitt I Flash (ms28) HjÄlp!
    By SWPHOBIA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 20:39
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •