Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: 3rd wave "frågor och hjälp"

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0

    3rd wave "frågor och hjälp"

    Jag undrar om man kan spela de nya spel med 3rd wave om man har firmware flashad: Xtreme 5.2

    Och då mennar jag inte på LIVE.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Jag undrar om man kan spela de nya spel med 3rd wave om man har firmware flashad: Xtreme 5.2

    Och då mennar jag inte på LIVE.
    svar ja.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Jag undrar om man kan spela de nya spel med 3rd wave om man har firmware flashad: Xtreme 5.2

    Och då mennar jag inte på LIVE.
    Alla Xtreme firmwaresen ska kunna spel 3rd wave spel och iXtreme 1.41-Non-stealth (för benq) samt den nya iXtreme 1.51
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    svar ja.

    Ok, så jag behöver inte lägga något i själva ISO filen eller "PATCHA SPELET" för att nya spel med 3rd wave ska fungera normalt med XTREME 5.2 ?

    Jag ska bara bränna spelet som vanligt som jag gjorde innan med de äldre spel och spela som vanligt ??

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Ok, så jag behöver inte lägga något i själva ISO filen eller "PATCHA SPELET" för att nya spel med 3rd wave ska fungera normalt med XTREME 5.2 ?
    svar, nej.

    Citat Original inlägg av coolcool Visa Inlägg
    Jag ska bara bränna spelet som vanligt som jag gjorde innan med de äldre spel och spela som vanligt ??
    svar, ja.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    svar, nej.

    svar, ja.

    OK tack för svaret, men sista frågan.

    Om jag går in på live och spelar ett spel som har 3rd Wave.

    Blir jag bannad då?


    Jag har spelat alla spel som finns på XBOX 360 i mer änn 1 år i varje dag på LIVE och varje dag minst 3 timmar med firmware XTREME 5.2.
    Och har inte blivit bannad från live.

    Men blir jag bannad nu om jag spelar med 3rd wave?
    Just nu spelar jag på Live i 2 timmar med flashad firmware Xtreme 5.2 utan problem och i nästan 2 år.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan ju alltid testa, om du verifierat spelet i förväg med ABGX360 ska det inte vara någon större skillnad, men det är inget vi kan garantera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    ljungkullen Guest
    Tjena!

    Jag lånar denna tråd litegrann. Jag har patchat GH Metallica så jag kan spela det utan att behöva flasha. Grejen är att när jag ska köra en quickplay och får upp låtlistan som jag ska välja mellan, så kommer det upp att "downloadable content has changed,game therefore restarted"

    Och sen kommer jag då till första sidan av spelet så att säga. Har detta med patchningen att göra eller är det nån ruggigt duktig person som vet vad det är för nåt? Samma sak händer om och om igen......


    Andra frågan: ÄR det större chans att det blir unreadable disc när man patchar? Jagfick det ganska direkt vilket jag aldrig har fått direkt efter en bränning...

    Tack ska ni ha forumet!
    /Mats

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag lånar denna tråd litegrann. Jag har patchat GH Metallica så jag kan spela det utan att behöva flasha. Grejen är att när jag ska köra en quickplay och får upp låtlistan som jag ska välja mellan, så kommer det upp att "downloadable content has changed,game therefore restarted"

    Och sen kommer jag då till första sidan av spelet så att säga. Har detta med patchningen att göra eller är det nån ruggigt duktig person som vet vad det är för nåt? Samma sak händer om och om igen......


    Andra frågan: ÄR det större chans att det blir unreadable disc när man patchar? Jagfick det ganska direkt vilket jag aldrig har fått direkt efter en bränning...

    Tack ska ni ha forumet!
    /Mats
    inte en aning, men det verkar som att wave 3 generellt skapar fler unreadable disc's. detta kanske beror på att lösningen inte är så "generic" och ultimat som man först trodde (de som skapade den). time will tell, det lär nog finnas info om detta nu, eller inom kort.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag lånar denna tråd litegrann. Jag har patchat GH Metallica så jag kan spela det utan att behöva flasha. Grejen är att när jag ska köra en quickplay och får upp låtlistan som jag ska välja mellan, så kommer det upp att "downloadable content has changed,game therefore restarted"

    Och sen kommer jag då till första sidan av spelet så att säga. Har detta med patchningen att göra eller är det nån ruggigt duktig person som vet vad det är för nåt? Samma sak händer om och om igen......


    Andra frågan: ÄR det större chans att det blir unreadable disc när man patchar? Jagfick det ganska direkt vilket jag aldrig har fått direkt efter en bränning...

    Tack ska ni ha forumet!
    /Mats
    Om du uppdaterat din dashboard till den som finns ute på live nu så ska det fungera utan några som helst problem, om du däremot bara har första NXE så kan det uppstå problem...

    det är iaf inte normalt att det blir sådär... vilken relle kör du på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    ljungkullen Guest
    Guitar_Hero_Metallica_RF_USA_XBOX360-NiG


    Den rellen kör jag på! Jag får väl prova med mina verbatim skivor istället.

    Jag spelar ju live på dom säkra releaserna så då borde jag ju ha senaste dashboarden i alla fall ... Så det är ju lugnt ...


    Jag hör av mig ...
    /Mats

  12. #12
    ljungkullen Guest
    Jag brände ut den på verbatim skivor precis och än så länge har jag inte fått unreadable disc. Det andra problemet var dock borta.. kan ha varit nåt xbox live profilen...

    Unreadable disc på Aone skiva och bra på Verbatim alltså!

    Häpp

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Aone är inte bra skivor, det är förmodligen därför... dom är billiga skit skivor kan man säga, på dom här "budget" skivorna händer det jätte ofta att man får "unreadable disc" eller "clean disc" syndromet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  2. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •