Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: [Hjälp]XBOX 360 - hänger sig

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0

[Hjälp]XBOX 360 - hänger sig

Tjenare,

Vår xbox 360 har börjat hänga sig lite titt som tätt. Det är ingen som helst logik i det, ibland kan man spela 4 timmar utan ett enda fel. Sen ibland så hänger den sig typ var tionde minut.

Man spelar spelen, sen hör man ett missljud och bilden stannar upp helt. Man får starta om xboxen.

Jag har kollat runt lite på webben men hittar inget som jag tycker stämmer in exakt på vårt fel. Eftersom det inte blivit värre (ingen ROD) trots att det här felet har varit från och till nu i tre veckor ungefär.

Jag funderar på vad det kan vara. Läsaren trodde jag först.. Men sen har det även hänt när vi kört dashboard bara. Så nu tror jag hårddisken... vad tror ni?

Är detta troligt? Vad kan jag göra själv?

Kan man på något sätt göra underhåll på hårddisken?

Jag kan alltid lämna in den till butiken som flashade den, men vill gärna ha lite koll själv först...

Bör tillägga att jag laddat ner samtliga uppdateringar från MS, vilket jag läste att det kunde ställa till det någonstans? Kan det vara så?

Sen har det väl även dykt upp en ny FW har jag sett, finns det chans att denna löser mitt problem tro?

Kom gärna med tips och råd. Jag tycker liksom inte att det verkar vara så allvarligt eftersom den stundtals funkar felfritt...

/Freddyman

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Provat starta utan HDD?
    är det en gammal box?
    med\utan HDMi?

vet du vad för läsare som sitter i?

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Utan HDD, ja det skulle man kunna testa ja.

Den är ett år gammal knappt.

Inte HDMI.

Flashade inte själv, vet inte vad det är för läsare tyvärr.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Perfekt! Tack Hansi. Nu ska här testas

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Har starka anledningar att tro att det är hårddisken som inte funkar som den ska. Startade Bioshock idag, spelet hängde sig redan på förtexten, två gånger i rad. Sen tog jag bort hårddisken och spelet funkade att starta.

Ska testa lite till innan jag vet säkert.

Men jag har sett att man kan formatera hårddisken, vilket jag lär pröva. Dock undrar jag om jag kan göra backup på sparfiler och profiler t.ex?

Kan man t.ex. föra över denna information på en USB-sticka? Eller extern HD? Hur gör man det?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Töm Cashen istället
    Sök på NHL 2009 eller kika i FAQ så kanske det reder sig för dig.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Töm cachen genom att göra såhär:

gå in på din system meny och välj "memory", sedan markerar du en av dina minnesmoduler (hårddisken i ditt fall) och tryck på den GULA knappen ( Y ) på handkontrollen följt av följande sekvens ganska hastigt...:

X X LB RB X X

X = Blå knappen
    LB = Vänstra övre knappen (knappen ovanför trigger knappen)
    RB = Högra övre knappen (knappen ovanför trigger knappen)

har du nu gjort rätt och i rätt hastighet ska det komma upp en meny som frågar dig om du är säker på att du vill utföra en "system maintence" som du då väljer ja på, sedan töms cache minnet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Jag har redan provat det faktiskt. Menar ni att det alltid ska räcka?

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Körde en rens av cachen igår faktiskt. Sen fick jag det problemet med bioshock idag som jag nämnde. Vägrade starta. Startade om spelet samma problem..

Rensade cachen igen.

Bioshock funkade igen..

Så ja.. hårddisken verkar det vara. Frågan är om det återkommer igen problemet. Måste prova ett tag nu och se om det fryser något mer.

För övrigt så lirar tjejen fable 2, klarat spelet och kör någon extension som hon köpte nyligen. Dock så verkade hela save-datan ha blivit korrupt när jag rensade cachen, vilket är galet. Sparas inte skiten på HDn?

Det verkar inte att återgå i spelet till någon tidigare save heller, utan det är så att säga "kört". Det finns ingen lösning där man kan få fram en tidigare save eller något tro?

Ligger väl inte på plus om man säger så

Det är bara att "spela om" sa jag med ett leende..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det verkar som att något med hårrdisken håller på går sönder... ring MS supporten och fråga dom vad du ska göra... nämn dock inte att du varit i kontakt med oss alls... inte heller att den är flashad... vilket jag antar att den är...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det verkar som att något med hårrdisken håller på går sönder... ring MS supporten och fråga dom vad du ska göra... nämn dock inte att du varit i kontakt med oss alls... inte heller att den är flashad... vilket jag antar att den är...
    Ja, det verkar inte bättre. Ska prova ett tag till. Spelade lite idag, den har inte hängt sig nu sen jag tömde mr cache. Utöver skiten med bioshock. Men det var lite annorlunda.

Så jag håller tummarna. Annars ska jag nog prova supporten. Inte ens ett år gammal så. Och nej jag ska nog inte nämna det du syftar på

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Hej igen, ville bara säga att jag har spelat lite under den senaste tiden och problemet verkar vara borta. Inga mer freezes

Så tack för hjälpen boyz!

/F

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hehe vad trevligt hoppas du inte får fler likartade problem ^^
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Spelen hänger sig alltid efter två säsonger!!!
    By golonko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 14:13
  2. Hänger sig HELA tiden
    By per617 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 12:01
  3. Spel hänger sig vid introt
    By PatrikL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 14:52
  4. Hitachi 79 som hänger sig!
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 12:44
  5. 360 Hänger sig