Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: HHHHHJJJÄÄLLLPPP mig om ixtreme 1.61 ?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    HHHHHJJJÄÄLLLPPP mig om ixtreme 1.61 ?

    Hej Alla.
    Fick reda på nyss att jag har 1.41 . bummer
    men fick lite råd att uppdatera till 1.51
    Men frågan ska jag elr inte .
    Har läst lite om att 1.61 den ska komma snart tror jag

    Men ska jag vänta till den kommer elr ska jag köra på 1.51.

    Vad är bäst!

    Man vill ju inte betala två gånger först en gång sen efter några veckor en till.
    Hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dviree Visa Inlägg
    gå till ******** om du kör där så får du gratis uppdatering efter
    finns en anledning till att stället du tipsar om blir censurerat. inte smart att gå förbi den spärren om du vill fortsätta vara här.

    för att svara trådskaparen så finns det ingen anledning att vänta på ix 1.6 i dagsläget, den kommer vad som sagt enbart innehålla extra stöd för göra backuper med läsaren också.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    eller så kör man här och får garanti på att det faktiskt fungerar och som int21 säger, ingen mening med att vänta på 1.6 egentligen, i dagsläget kommer det inte finnas några andra nyheter än att man kan rippa spel själv...

    1.51 är alldeles utmärkt bra och *********** är inte ett företag vi rekomenderar, visst dom är billigare än oss men det finns ett gäng här på forumet som INTE har speciellt bra erfarenheter av att gå till dom bara för att dom e billigare... bättre o satsa på oss då vi har hållt på med sådant här rätt länge

    Utöver detta så kommer vi om 1.6 släpps inom några dagar kanske erbjuda uppgradering för dom som nyligen uppgraderat till 1.51, detta beror förstås på Hansi, om vi i huvudtaget kommer göra 1.6... vilket inte är säkert...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi använder alltid senaste iXtreme, så det är klart vi kommer lägga in 1.6 när det kommer. Men jag tror knappast någon av våra kunder kommer använda rippa-egna-spel funktionen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, Ny medlem här sen typ 20 minuter..
    Jag undrar, vad är det man måste göra om man försöker spela nya spel och det står "Play DVD" istället för Play Game? Kommer fram till 360 loggan och så ser det ut som att den vill köra filen som en dvd film.
    Skyst forum det här!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Daddx Visa Inlägg
    Hej, Ny medlem här sen typ 20 minuter..
    Jag undrar, vad är det man måste göra om man försöker spela nya spel och det står "Play DVD" istället för Play Game? Kommer fram till 360 loggan och så ser det ut som att den vill köra filen som en dvd film.
    Skyst forum det här!
    Välkommen!

    Du ska nog dock hellre starta en ny tråd än att dra upp en nästan 1 år gammal

    Är det originalspel eller backuper vi pratar om? Har det fungerat förut? Har du flashat driven?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Daddx Visa Inlägg
    Hej, Ny medlem här sen typ 20 minuter..
    Jag undrar, vad är det man måste göra om man försöker spela nya spel och det står "Play DVD" istället för Play Game? Kommer fram till 360 loggan och så ser det ut som att den vill köra filen som en dvd film.
    Skyst forum det här!
    har du flashat den själv? i så fall har du troligen tappat bort nyckeln...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Kan du fortfarande spela äldre spel? Isånnafall behöver du bara uppgradera din flash med en senare firmware.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    oj ledsen, är ny på det här med forum så har inte så bra koll på vissa saker..
    Men jag kan spela gamla spel, det senaste spelet som jag laddade hem och brände ut var Halo 3: ODST och det fungerar, men när jag ladda hem te.x Assassins Creed II så funkar de inte. Vanliga spel fungerar fint. Köpte Dj Hero och det fungerar. Bara det här med de senaste spelen som inte funkar
    Jag har inte fixat flashen själv.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Daddx Visa Inlägg
    oj ledsen, är ny på det här med forum så har inte så bra koll på vissa saker..
    Men jag kan spela gamla spel, det senaste spelet som jag laddade hem och brände ut var Halo 3: ODST och det fungerar, men när jag ladda hem te.x Assassins Creed II så funkar de inte. Vanliga spel fungerar fint. Köpte Dj Hero och det fungerar. Bara det här med de senaste spelen som inte funkar
    Jag har inte fixat flashen själv.
    Antagligen har du iXtreme 1.41 eller liknande som bara fungerar med tidigare waves (tidigare utsläppta spel) och inte de senaste. Jag är i samma situation men har väntat på denna LT firmware för BenQ i nån månad som jag ska flasha in nu i veckan.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Daddx Visa Inlägg
    oj ledsen, är ny på det här med forum så har inte så bra koll på vissa saker..
    Men jag kan spela gamla spel, det senaste spelet som jag laddade hem och brände ut var Halo 3: ODST och det fungerar, men när jag ladda hem te.x Assassins Creed II så funkar de inte. Vanliga spel fungerar fint. Köpte Dj Hero och det fungerar. Bara det här med de senaste spelen som inte funkar
    Jag har inte fixat flashen själv.
    Det du behöver göra är att uppgradera din flash. Bor du i Sthlm så spring in med den till psxcare om du inte har prylar att göra det själv eller leta upp nån i din närhet som kan

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Det du behöver göra är att uppgradera din flash. Bor du i Sthlm så spring in med den till psxcare om du inte har prylar att göra det själv eller leta upp nån i din närhet som kan
    man kan även skicka in konsoller till oss och få dom modifierade
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det bästa med tråden är att någon bumpade upp den från graven ( 2009-03-30 )

    I dagsläge har vi:
    Lite-on iX LT ( Vissa stackare i källarlokaler kallar LT för 1.7 vilket är lite... fel. *Lite Touch* **Lätt beröring** )
    BenQ iX LT
    Samsung iX 1.6 NS
    Hitatchi iX 1.51
    Last edited by Pendragon; 2010-03-09 at 08:21.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. iXtreme 1.6 och annat!
    By Deru in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 09:35
  3. Kör ni ixtreme 1.5 på ALLA spelarna?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 14:23
  4. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20
  5. Vilka når man med ixtreme?
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •