Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Problem att läsa kopior

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Problem att läsa kopior

Mitt Wii har "plötsligt" (har stått oanvänt ett tag, så vet inte exakt när problemet började) att läsa brända spel. Dom laddas som vanligt, så att man kan starta dom, men strax efter menyn i spelet så får man meddelande om att skivan inte går att läsa.
    Samma resultat på gamla skivor som har fungerat perfekt tidigare och helt nybrända skivor.

Originalspel fungerar utan problem.

Behöver lasern justeras som man kunde göra på GC?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    http://www.vimeo.com/141142

Nån som har nån bättre video/guide för det där? Ser ju inte ut som det gjorde på GC:n vad jag kommer ihåg.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Kan vara att din dvd-läsare har fått en taskig laser Eller vilka skivor använder du??

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Verbatim DVD-R och TDK DVD-R. Men det måste vara ointressant, eftersom dom har fungerat tidigare?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    TDK skivorna är det dom du kört på mest tidigare? i så fall kan det vara så att din laser blivit slö pga det... att den varit lite halv taskig tidigare och slitits ut av dom skivorna... Verbatim är ett bra märke som inte sliter så mycket på lasrar...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Men är lösningen på problemet att tweaka lasern?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det har jag ingen aning om... jag har inte wii själv så kan inte svara på det, men jag vet att lasrar slits ut av dåliga skivor (billiga skivor som t.ex TDK) och detta kan då orsaka att den inte kan läsa brända skivor ordentligt efter ett tag... kan vara något annat som är fel också... det har jag noll koll på som sagt... så tyvär kan jag inte svara på din fråga
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22
    Vilket chip kör du med?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    WiiD

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22
    Det är säkert något med chippet eller lödpunkter. Jag har bytt ut chip i 2st Wii som hade Wiikey1 ,som bara gick sönder på något sätt. Men med nya chip i, D2Pro (fanns inte Wiikey2 då) ,så funkade dem perfekt efter det.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Men spelen startar ju? Problemet uppstår en bit in i spelet (strax efter spelets meny).
    Vad jag vet så används väl chippet bara vid starten för att godkänna skivan.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Nån som har en guide för hur man ska tweaka lasern? Gärna med bilder.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djwiizard Visa Inlägg
    Nån som har en guide för hur man ska tweaka lasern? Gärna med bilder.
    Akta dig för att försöka tweaka lasern om du inte känner dig riktigt säker på vad du gör ... Känsliga grejer ... Kan räcka med en lite ESD så är den bränd
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Akta dig för att försöka tweaka lasern om du inte känner dig riktigt säker på vad du gör ... Känsliga grejer ... Kan räcka med en lite ESD så är den bränd
    ESD är väl alltid farligt när man håller på med elektronik. Hur som helst har jag tweakat lasern på min GC utan problem. Är det känsligare på Wii?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av djwiizard Visa Inlägg
    ESD är väl alltid farligt när man håller på med elektronik. Hur som helst har jag tweakat lasern på min GC utan problem. Är det känsligare på Wii?
    Kan jag inte tro ... Tänkte bara nämna det finns nog många som känt sig kaxig och gett sig i i det hals över huvud och sedan stått där med en pajjad konsoll ... Jag känner mig inte riktigt säker så att jag skulle chansa och tweaka lasern men det är jag det ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

1. Problem att fa ut dvdkeyn ur defekt v79
    By Greger82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 14:30
  2. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 13:02
  3. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 20:57
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center