Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Problem med chippningen....

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Angry Problem med chippningen....

Jag hämtade min nychippade Playstation 2 idag och kom hem för att testa en av mina backupkopior. Det funkade bra och jag spelade nöjt vidare.

Efter att senare ha försökt testa en annan backupkopia så slutade det med att det inte fungerade alls. Jag får bara upp den röda bilden med "Sätt i en Playstation 2 skiva" eller vad det står. ÄVEN på det spel som jag tidigare spelat. Jag är MYCKET besviken och hoppas att det här går att lösa snarast.

Jag är även intresserad av att höra om det är vanligt med strul när man använder detta chip? Betalar man 2000:- för något bör man i så fall bli bättre informerad detta.

Mvh
    Marcus

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

För allas info så kan jag meddela att orginal spel går att spela men inte mina backups.

Boooooooooring.......

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

spela orginalen då

hehe
    .:JompZ:.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Som att man inte irriterar sig nog på att det man betalat för inte fungerar som det bör...nu ska man behöva dåliga skämt också.

Poängen med att kunna spela BACKUP-skivor är ju precis att man SKA KUNNA spela dom. Därav att jag moddade min PS2:a. DOH!

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Marcus1975:
    Jag är även intresserad av att höra om det är vanligt med strul när man använder detta chip? Betalar man 2000:- för något bör man i så fall bli bättre informerad detta.</font>
    Jag hade en Ps2a som hade liknande problem. Visade sig vara lasern som var dålig. Köpte en ny Ps2a och PSXCARE satt i exakt samma chip och allt är frid och fröjd...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Köpte en ny???
    Vad gjorde du med den gamla då? Lät som en dyr lösning...men tack för infon iaf.

Mvh
    Marcus

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

hehe..
    Gillar att ha kul me folk..

men det e klart ayy en produkt ska funka som den ska..helt klart
    .:JompZ:.

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    ghetto
    Respekt
    0

Så blir det om jag lirar ett spel, trycker upp cd-trayen, slänger in det nya och resetar ibland... Testa istället att gå till stand-by läge i runt 5-10 sekunder, och starta sedan om.. då funkar det alltid för mej! Verkar som man måste "rensa minnet" ibland typ.... hoppas det löser sig... jag har aldrig haft ett problem!

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Hade samma problem med mitt Origa. INGET funkade. Ett PS1 Original Import kunde man lyckas få igång EN gång. Om det var det första spelet man satte i maskinen när den stått av i 3 timmar. AJa, idag ska jag få min funkande PS2 av PSXcare.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Jag har kört med Kodka skivor hitills för att idag testa med en Maxvell som verkade funka lite bättre.

Jag bränner med Fireburner och undrar om det kan ha något med saken att göra? Sen är brännaren en gammal RICOH SCSI brännare också.

Några tips ?

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    ghetto
    Respekt
    0

Jag kör WinXP med en Memorex 24x brännare och Verbatim Datalife Crystal 24x skivor i Nero 5.5x. Funkar perfekt att bränna i 24x och alla skivor funkar än så länge.-.. jag har dock haft det problemet att maskinen måste stå avstängd i några sekunder och jag kan därför inte alltid byta skiva i ett spel och reseta och tro att det ska laddas varje gång... kanske 80% funkar det...

Liknande diskussioner

1. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Problem med flashning.
    By Groggloss in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 13:09
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP